X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת החלטתה בנוגע לאסיפות מחזיקי האג"ח בדלק נדל"ן אומרת אלשיך, כי קיים חשש שתוך שנה-שנתיים ישכחו המוסדיים את שאירע ויחזרו להלוות לחברות שבבעלות תשובה
▪  ▪  ▪
תשובה. חויב ליטול אישית חלק בהסדר [צילום: יוסי זליגר]

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, מביעה את החשש שהמשקיעים המוסדיים בדלק נדל"ן יחזרו בתוך שנה-שנתיים להלוות כסף לעסקיו של יצחק תשובה, כאילו לא נקלעה החברה שבבעלותו לקשיים ניכרים שחייבו הסדר. הדברים כלולים בהחלטתה של אלשיך (יום ב', 12.3.12) לפיה ההסדר שמציע תשובה, ובמרכזו תספורת ניכרת על האג"ח שהנפיקה דלק נדל"ן, יידון באסיפה אחת לכל בעלי האג"ח ולא באסיפות נפרדות לכל סדרה.
בהחלטה קודמת קבעה אלשיך, כי על תשובה ליטול חלק אישי בהסדר, למרות שפורמלית הוא אינו נושא משרה בדלק נדל"ן. גם בהחלטה הנוכחית מכוונת אלשיך במישרין לעברו באומרה, כי אם מבקש תשובה ממחזיקי האג"ח להימנע מתביעות אישיות נגדו - הרי ש"נהוג וראוי כי בעל השליטה יכניס את היד לכיס - ושמא אף לעומק הכיס, ויפדה את זכות התביעה דנן בסכום ראוי, שיתווסף על שאר הצעותיו נשוא ההסדר, ובדרך זו יקל גם על המתנגדים לקבל ולאשר את ההסדר".
נדרשת לסוגיות שאינן משפטיות
אלשיך אומרת במפורש, כי היא נדרשת לסוגיות שאינן משפטיות אלא ציבוריות, אך לשיטתה אין היא יכולה להימנע מכך. "ניתוח טכני כזה יהיה משול, במידה רבה ל'הושבת הסוגייה על כסא בן שלוש רגליים', באורח אשר יחטיא הן את הייחודיות של הסוגייה שבפני, והן את הסוגיות כבדות המשקל שעוררה, אשר בעניינן קשה לנתק בין ענייני משפט גרידא, לבין סוגיות כלכליות וציבוריות", היא מסבירה את הרחבת היריעה שבהחלטתה.
לדברי אלשיך, אין זו הפעם הראשונה בה מועלות טענות כלפי משקיעים מוסדיים, לפיהן נרדמו בשמירה והשקיעו את כספי הציבור בחברה ממונפת, אולי אף תוך אדישות מצידם. "עולה חשש, למצער בציבור, כי מנהלי ההשקעות והגורמים השונים בתוך הגורמים המוסדיים, יותר מאשר הם כואבים את כאב הציבור הנושא בהפסדים, מעוניינים בעיקר ב'שקט תעשייתי', אשר יוביל אותם לקבל ביתר קלות גם הצעת הסדר לא מיטבית, מטעם מר תשובה והחברות בניהולו", היא אומרת.
אלשיך מוסיפה: "עולה חשש, שקשה להפריכו, כי 'הרולטה מסתובבת ועולם כמנהגו נוהג'; קרי, המשקיעים המוסדיים ישלימו מהר מדי ובקלות רבה מדי עם 'רוע הגזירה', שבהסדר נושים לא מיטבי, כדי לחזור לשגרה עסקית. זאת, בעוד הציבור - בין אם דרך המחזיקים הפרטיים ובין אם דרך הציבור המושקע דרך המוסדיים - הוא שנושא בנזק, ועד מהרה, שמא בתוך שנה או שנתיים, יחזרו אותם מוסדיים עצמם להלוות כספים לעסקיו של מר תשובה, כאילו לא היו דברים מעולם, על-פי קו מחשבה זה; כל זאת, כאשר הנפגע המהותי היחיד הינו הציבור, שאינו משתתף ב"חגיגה" בימים כתיקונם, אולם נקרא אף נקרא לשלם את המחיר ביום פקודה".
אין "אכיפה לבר-משפטית"
לדברי אלשיך, "השוק בישראל נעדר מימד שלם של 'אכיפה לבר-משפטית', אשר קיומו יכול היה ליטול במידה רבה את עוקצה של הבעיה. עניין לנו, במדינות או תרבויות בהן היה ואיש עסקים נראה כמתחמק באורח לא ראוי מהחזר חובותיו, הרי שהשוק יעשה את שלו ופשוטו כמשמעו - איש לא ילווה לו כספים נוספים במשך שנים ארוכות. כלל זה, שאינו דורש בית משפט, וסוללת פרקליטים לא תגן בפניו, יכול היה לייצר הרתעה אפקטיבית בהרבה מן ההרתעה המפוקפקת שבהליך תביעה אישית הנגרר על פני למעלה מעשור, ותוצאותיו לא מובטחות.
"אלא שלמרבה הצער, בישראל אין כמעט זכר לכללי משחק כאלה; זאת, נוכח גורמים רבים ושונים - החל מהיקפו המצומצם של השוק המקומי והקושי לעקוף פירמידות שליטה כאלו ואחרות; וכלה בהעדר 'אכיפה עצמית' של כללי מותר ואסור לא כתובים, ושאר גורמים שלא זה המקום להרחיב בעניינם".
בנוגע לכינוס האסיפה בדלק נדל"ן קבעה עוד אלשיך, כי הנאמן לכל סדרת אג"ח יערוך בתוך 45 יום אסיפה מקדימה, בה ייקבע כיצד עליו לנהוג באסיפת מחזיקי האג"ח הכללית. כל נאמן יוסמך להצביע בשם מלוא האחזקות, גם אם יהיו מתנגדים; הללו יוכלו להגיע בעצמם לאסיפה הכללית ולהצביע לפי עמדתם.

תאריך:  12/03/2012   |   עודכן:  12/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השופטת אלשיך רומזת למוסדיים: אל תתנו הלוואות ליצחק תשובה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
צדק חברתי
צבריקו  |  12/03/12 14:08
2
אלה לא הלוואות, זה שוחד
מנהלי המוסדיים  |  12/03/12 14:29
3
יוקעו משתתפי המסיבות שלו ל"ת
להקיא  |  12/03/12 16:39
4
ועוד אומרים שאנו עם חכם
בן העם הפשוט  |  12/03/12 17:04
 
- אלשייך התפרסמה בפסקי דין רעים ל"ת
אסור לה לייעץ  |  12/03/12 19:21
 
- נו ומה אומר "המאכר" פיני רובין
מהשטייטל  |  13/03/12 07:32
5
אסור לביהמ"ש להתערב בשיקולים
עסקיים במשק  |  12/03/12 18:30
 
- שטויות! זה להזהיר את המוסדיים
מלתת כסף לא שלהם!  |  12/03/12 19:51
 
- שופט צריך לפסוק לפי החוק
לא להזהיר אף אחד  |  13/03/12 00:28
6
אלשייך עושה את עבודת הרשויות
אילן הדר  |  12/03/12 22:09
 
- אסור לרשות השופטת להתערב ל"ת
הפרדת רשויות !!!  |  13/03/12 06:56
7
אלשייך עדיין שופטת ?
אני רק שאלה  |  13/03/12 15:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מנהל רשות המיסים בפועל החליט על דחייה של חמישה ימים במועדי הדיווח והתשלום ל-20 במרס, בעקבות המצב הביטחוני השורר באזור
איתמר לוין
אהוד כדור עקף בפס הפרדה, התנגש ברכב והרג הורים ואת בנם    סניגורו, שמעון מזרחי, טען שאין לחייב את מרשו לפצות את המשפחה משום שהיא קיבלה תגמולי ביטוח - אך עמדתו נדחתה
יפעת גדות
אם השעורה מופיעה שוב, הרופא יכול לרשום משחה אנטיביוטית לטיפול מקומי או אנטיביוטיקה דרך הפה    לעתים נדרש ניתוח מינורי כדי לייבש כליל את השעורה
עופר וולפסון
יו"ר רשות ני"ע חשף מהלך של הרשות שמטרתו להוביל לשינוי במנגנוני התגמול של הבנקים בשל הפצת קרנות נאמנות, במטרה להוזיל את דמי הניהול ללקוח הסופי    עמלת ההפצה על קרנות מנייתיות כיום: 0.8%
אביתר בן-צדף
בדיקה של כמיליון וחצי קברים בבתי-העלמין הצבאיים, שמנהלת ממשלת ארצות-הברית, העלתה את כמות הקברים הבעייתיים ל-249 - מכל תולדותיה של ארצות-הברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il