X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתמודד בבחירות יחויב לדווח למבקר המדינה על תרומות והוצאות
▪  ▪  ▪

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המפלגות (תיקון מס' 17) (שקיפות, ניהול חשבונות והגבלות בדבר הכנסות והוצאות לפני רישום מפלגה), התשע"ב-2012, של הח"כים יריב לוין (הליכוד) ועתניאל שנלר (קדימה).
הצעת החוק באה לקבוע חובת דיווח ושקיפות, על כספים שיגייס מתמודד לכנסת, לצורך התמודדותו בבחירות.
מליאת הכנסת אישרה לפני שבועיים בקריאה טרומית תיקון לחוק המפלגות. לפי ההצעה המקורית, הכריז אדם בכתב או בעל-פה, במפורש או בהתנהגות, על כוונתו להתמודד בבחירות לכנסת, מבלי להצטרף למפלגה קיימת. יגיש בקשה לרישום מפלגה תוך 14 יום מיום ההכרזה.
בחוות דעת של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, נכתב כי "הנוסח אשר אושר בקריאה הטרומית, אינו יכול לעמוד חוקתית, בשל חיובו של כל אדם שמצהיר על רצונו להתמודד בבחירות, להתאגד באופן מיידי כמפלגה".
בעקבות חוות הדעת, דנה ועדת הכנסת בנוסח מתוקן ושונה מההצעה שאושרה במליאה. לפי ההצעה החדשה' המצהיר על כוונה להתמודד, ינהל תרומות שקיבל, והוצאות שהוציא, בחשבון בנק נפרד ולפי הנחיות שקבע מבקר המדינה, לעניין ניהול מערכת חשבונות. המצהיר על כוונה להתמודד, ימסור למבקר המדינה, לא יאוחר מששה שבועות לאחר תום התקופה, דוח על מערכת החשבונות שניהל למימון ההתמודדות בבחירות ועל תרומות שקיבל והוצאות שהוציא באותה תקופה. המצהיר על כוונה להתמודד, ימסור למבקר המדינה הודעה על כל תרומה שקיבל מתורם, בתוך 14 ימים, מיום שקיבל את התרומה. מבקר המדינה יפרסם את פירוט התרומות עם קבלת ההודעה על כך.
בדיון שהתקיים בוועדה להכנת ההצעה לקריאה הראשונה, אמר ינון "עמדנו על האיזונים הנדרשים בין הערכים המתגוששים בזירה: מצד אחד החובה לשמור על חופש הביטוי הפוליטי. גם תרומה של אזרחים, נחשבת למימוש חופש הביטוי הפוליטי. ועל הזכות להתמודד בבחירות, שהם אבני יסוד במשטר דמוקרטי, ולא לחסום את היכולת של שחקנים חדשים להיכנס לזירה הפוליטית. ומצד שני ערכים שאף הם ערכי יסוד במשטר דמוקרטי; חובת השקיפות, ההקפדה על טוהר המידות ויצירת כללים שוויוניים ככל הניתן, בין המתמודדים בזירה".
ינון הצביע על חוסר הקוהרנטיות שנוצרת בין מפלגה קיימת, שאינה מיוצגת בכנסת ואינה מוגבלת כיום, בתקרת הוצאות לבין ההגבלה המוצעת. לדעתו, מדובר בשינוי קונספטואלי. ינון הציע ליו"ר הועדה, ויוזם החוק, ח"כ יריב לוין, להקים צוות מקצועי בהשתתפות נציגי הכנסת, משרד המשפטים ומבקר המדינה.
29 ח"כים תמכו בהצעה ו-4 התנגדו לה. ההצעה תוחזר לוועדת הכנסת להכנתה לקריאה השנייה והשלישית.

תאריך:  12/03/2012   |   עודכן:  12/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בג"צ קול העם  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חופש הביטוי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  עתניאל שנלר  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש הממשלה מעוניין לעצור את הפחתת אגרת רשות השידור    יו"ר ועדת הכלכלה מציע: "הדבר הנכון לעשות הוא להעמיק את הגבייה באמצעות חברות הכבלים והלווין"    במועצת הרשות השידור יכהנו נציג של הפריפריה החברתית ונציג הפריפריה הגיאוגרפית
עידן יוסף
יופץ בחינם מדי יום ה' בעשרות אלפי עותקים    העורך האחראי: "מבטיחים לחסוך כסף לקוראים"
עידן יוסף
שר החינוך, גדעון סער, החליט לקבוע תהליך הכרה (אקרדיטציה) במקצועות "מבחני סאלד" המתקיימים בחינוך החרדי (בנות) כשווי ערך לבחינות הבגרות
עידן יוסף
בערב נהרגו שני מחבלים בתקיפת צה"ל    בצבא נערכים ליירט רקטות בעלות טווח של יותר מ-40 ק"מ    בתוך 10-7 ימים תוצב בדרום סוללה רביעית של כיפת ברזל
עידן יוסף
נציג משרד האוצר מתנגד לתקצב ב-8 מיליון שקלים לביצוע חוק פיקוח על קטינים עברייני מין    שר הרווחה: "משרד האוצר לא קובע מדיניות רווחה במדינת ישראל!"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il