X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברה שמחזיקה קצין בטיחות תחויב להדביק על רכביה מדבקה לדיווח על עבירות תנועה יו"ר ועדת הכלכלה: "הח"כים אינם מורמים מעם" גם רכביהם יחויבו במדבקה
▪  ▪  ▪
איך אני נוהג? [צילום אילוסטרציה: AP]

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 12.3.12) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 103), התשע"ב-2012, של הח"כים זאב בילסקי (קדימה) וחמד עמאר (ישראל ביתנו).
לפי הצעת החוק, שאושרה סופית, תאגידים המעסיקים קציני בטיחות לפי תקנות התעבורה, התשכ"א-1961, יחויבו להפעיל מערכת לדיווח ומעקב על כלי הרכב שברשותם, מוקד טלפוני שיקלוט את הדיווח באופן ישיר, וכן להדביק מדבקה על כל רכב חברה שבה יצוינו פרטי ההתקשרות עם קצין הבטיחות של החברה. התאגידים יחויבו לקבוע אמצעי אכיפה, הכול במטרה לצמצם את מספר תאונות הדרכים.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), הציג את ההצעה שנדונה בוועדה ואמר כי "בעת הכנת הצעת החוק, החליטה הוועדה לערוך שני תיקונים בנוסח הצעת החוק: האחד בנושא העונשין, שכן סעיף העונשין הכללי בפקודת התעבורה קובע ענישה חמורה יחסית על הפרת הוראות הפקודה. לפיכך הוחלט כי העובר על הוראות החוק המוצע, דינו קנס בסכום שלא יעלה על 14,400 שקל. עניינו של התיקון השני בהחרגת גופים ביטחוניים, מד"א ומערך הכבאות מתחולת החוק המוצע, שכן חברי הוועדה השתכנעו כי הדבר נדרש בשל אופי פעילותם המיוחד של גופים אלה. בהקשר זה אציין כי לגבי יחידות במשרד ביטחון ושלוש חברות ביטחוניות, כמפורט בהצעת החוק, הוחלט להחריג רק כלי רכב מסוימים שברשות גופים אלה, שבשל מעורבותם בפעילות ביטחונית, אין להחיל עליהם את הוראות החוק המוצע לפי החלטת הגורם המוסמך במשרד הביטחון.
בהתאם לחלק י' לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961, מחויבים תאגידים שונים, להעסיק קצין בטיחות שהוסמך בידי הרשות שמונתה לעניין זה במשרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים. קצין הבטיחות מוסמך, בין היתר, לפקח על אופן נהיגתם של עובדי אותם תאגידים, ובכלל זה לוודא כי הם ממלאים אחר הוראות דיני התעבורה, וכן לפקח על תקינות כלי הרכב שברשותם ולעדכן את מנהלי המפעל בדבר כל ליקוי שמצא, בין בכלי הרכב ובין בהתנהגותם או בכשירותם של הנוהגים בהם. כדי לסייע לקצין הבטיחות למלא את תפקידיו לפי התקנות, קבעה הרשות בשנת 2005 נוהל שעניינו מעקב אחר תלונות המתייחסות לנהיגת נהגים המועסקים על-ידי התאגיד - "נוהל מס' 6". הנוהל האמור קבע, בין היתר, כי כל תאגיד המעסיק קצין בטיחות לפי התקנות מחויב לסמן את כלי הרכב שברשותו במדבקה הכוללת פרטי התקשרות לצורך דיווח על אופן נהיגתם של עובדי התאגיד. על-אף שלפי התקנות נוהל זה הוא נוהל המחייב את התאגיד ואת קצין הבטיחות המועסק על ידו, לא כל הוראותיו נוסחו כהוראות מחייבות, וחלקן מהוות המלצה בלבד. כמו-כן, לא נקבעה סנקציה בשל הפרת הוראות הנוהל.
שאמה-הכהן אמר, כי "בשנים האחרונות נעשו מספר ניסיונות לעגן בחקיקה ראשית את ההוראות בנושא זה, אך אלה לא צלחו. הצעת החוק המונחת בפניכם נועדה לחייב את אותם תאגידים שהזכרתי בראשית דבריי, המעמידים כלי רכב לרשות עובדיהם, לרבות עובדי קבלן המועסקים אצלם, להפעיל מערכת לדיווח ומעקב שתאפשר לציבור לדווח על עבירות תעבורה ועל תקינותם של כלי הרכב. הצעת החוק לא תחול על חברות הליסינג המשכירות כלי רכב לחברות אחרות, ועל חברות להשכרת רכב המשכירות כלי רכב למי שאינו עובד שלהן".
לפי החוק שהתקבל, תאגיד ינהל מערכת לדיווח ומעקב שתכלול שירות טלפוני ותאפשר דיווח על עבירות תעבורה שמבצעים נהגים בכלי רכב שברשות אותו תאגיד ועל תקינות כלי הרכב, וכן מעקב אחר דיווחים אלה. המערכת תפעל לכל אורך שעות היממה, למעט בימי מנוחה, והיא תכלול גם מענה אנושי, שיפעל בימי העבודה ובשעות העבודה הנהוגים בתאגיד, במשך 10 שעות לפחות ביום בין השעות 6:00 בבוקר ל-22:00 בלילה, כאשר ביתר השעות יופעל מענה אוטומטי. ואולם, בתאגידים הנותנים שירות לציבור לאורך כל שעות היממה, יפעל מענה אנושי בכל אותן שעות.
לצורך הדיווח, יחויב כל תאגיד לסמן את כלי הרכב שברשותו במדבקה, שבה יצוינו פרטי ההתקשרות עם המערכת. שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יהיה מוסמך להתקין תקנות לעניין המדבקה והפרטים שיצוינו בה, לרבות מספר טלפון מקוצר שיקל על הציבור למסור דיווחים למערכת.
עוד נקבע, כי הדיווחים שיועברו באמצעות המערכת יימסרו לקצין הבטיחות של התאגיד או לגורם אחר שעמו התקשר התאגיד לצורך הפעלת המערכת. קצין הבטיחות יקבל דיווחים אלה ויידרש לברר אותם, וכן לפעול, לפי נוהל פנימי שיקבע התאגיד, כלפי עובדי התאגיד שברכב שבשימושם בוצעה עבירת תעבורה, בין אם נהגו בו בעצמם ובין אם הרשו לאחר לנהוג בו. כדי לעקוב אחר יישום החוק, יוסמך השר להתקין תקנות גם לעניין חובת תאגיד לערוך דוחות תקופתיים ולמסור אותם לגורם שייקבע בתקנות, ובלבד שלא יימסר מידע אישי על נהגים.
הח"כים אינם פטורים
שאמה הכהן התייחס לטענות הח"כים באשר לחובת הדבקת המדבקה על רכביהם ואמר כי הוועדה דנה בשאלת סימון רכבי הח"כים והחליטה שגם רכבם יישא את המדבקה. שאמה-הכהן הוסיף ביחס לטענת הח"כים כי ישמשו "מטרה נעה לנקמנות של יריבים ושל אנשים שלא אוהבים את דרכם, אני חושב שח"כים, ברגע שהם מחילים חובה על העם כולו, צריך סיבה מאוד מיוחדת וממשית כדי להחריג את עצמם. סדר הדברים הנכון יהיה שתחול על הח"כים אותה חובה ושהם ישמשו דוגמה בנהיגתם על-ידי קיום החובה. הח"כים אינם מורמים מעם. ממה אתם חוששים? המדבקות עלינו מודבקות מראש".
שאמה-הכהן אמר עוד כי "ההסדר שהתקבל בוועדה משקף איזון ראוי בין הצורך לשפר ככל האפשר את הנגישות לדיווח באמצעות מערכת לדיווח ומעקב כפי שמוצע, לבין הצורך שלא להכביד יתר על המידה על גופים שאינם נותנים שירות לציבור לאורך כל שעות היממה".
המליאה קיבלה את הסתייגותה של הח"כית עינת וילף (העצמאות) לפיה המתקשרים לדווח לא יקבלו נתב שיחות האוטומטי אלא מענה אנושי מיידי.
6 ח"כים תמכו בהצעה וח"כ אחד התנגד.

תאריך:  12/03/2012   |   עודכן:  13/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכב חברה? עכשיו אפשר להלשין עליך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
אושר סופית: מענק של 100 אלף ש"ח ליתומי צה"ל ששני הוריהם אינם בחיים    בכך אושר החוק ה-100 במספר מטעם ועדת העבודה, הרווחה והבריאות מתחילת הקדנציה של הכנסת הנוכחית
עידן יוסף
חוק חדש: בנות חילוניות שיתחזו יתקשו לקבל פטור מגיוס מטעמי הכרה דתית
עופר וולפסון
בסעיף הרישוי המעודכן בחוק הבנקאות הוסדרו נהלים לבחירה של דירקטורים לתאגיד בנקאי ללא גרעין שליטה    נועד למנוע השפעה ישירה של בעלי מניות בבנק על התנהלות דירקטורים מטעמם
איציק וולף
עם זאת אמרה כי על כל הצדדים לפעול להשבת הרגיעה באזור    "הפלשתינים זכאים למדינה פלשתינית עצמאית שתחיה לצד ישראל בטוחה, אך זה יושג רק במשא-ומתן ולא בתכתיבים מבחוץ"
מחלקה ראשונה
אושר סופית: החוק המכונה "חוק השב"חים" יהפוך בחלקו מהוראת שעה להוראת קבע    מסייעים לשוהים בלתי חוקיים ייענשו בענישה מחמירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il