X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק רשות מקרקעי ישראל (תיקון מס' 9) (פרסום החלטות), התשע"ב-2012 (קריאה ראשונה) - של ח"כ דב חנין (חד"ש) וקבוצת ח"כים.
הצעת החוק באה לתקן את חוק רשות מקרקעי ישראל, התש"ך-1960, כך שהחלטות מועצת הרשות, החלטות וועדותיה והחלטות הנהלת הרשות, יפורסמו באתר האינטרנט של הרשות, למעט מידע שאין חובה למסרו לפי חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998. כל זאת מבלי להתנות את תוקף ההחלטות בפרסומן, אלא אם נקבע אחרת בהחלטה.
בדיון שקיימה ועדת הכלכלה, להכנת ההצעה לקריאה ראשונה אמרה היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, כי "רשות מקרקעי ישראל מפרה את החוק כשהיא לא מפרסמת את החלטותיה".
יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (הליכוד), אמר כי "המנהל חייב להיות שקוף"; עוד נחשף בדיון: משרד השיכון לא הגיש לוועדה תקנות למניעת ריכוזיות בבעלות במקרקעין למרות שהחוק חייב אותו לעשות זאת עד מאי 2010.
כיום חייב המנהל לפרסם רק את ההחלטות שיש בהן עניין לציבור, ובדיון להכנת ההצעה לקריאה ראשונה טען הח"כ היוזם, חנין, כי "מתוך 1,800 החלטות התפרסמו רק באתר האינטרנט של המינהל רק 51 וזה מצב לא תקין". עוד הוסיף חנין כי "המנהל הביע הסכמה להצעת החוק, שנועדה לקידום ההתייעלות והשקיפות".
היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, אמרה כי שמעה שלא כל החלטות המועצה מפורסמות ברשומות, למרות שהחוק היום מחייב זאת. ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) אמר בדיון כי יש מחלקה במשרד המשפטים שעוסקת רק בפרסום ברשומות והדבר מסורבל. עו"ד בנדלר השיבה על כך ואמרה כי "כל החקיקה של מדינת ישראל מפורסמת ברשומות ונכון שזה אולי הליך קצת איטי וקצת מסורבל, אבל לא שמעתי שמישהו מפר את החוק שמחייב פרסום חקיקה ברשומות בשל סרבול ההליך. לדעתי רשות מקרקעי ישראל אכן מפרה את החוק כשהיא בניגוד לאמור בחוק לא מפרסמת את החלטותיה בשל הסרבול הנטען".
היו"ר שאמה-הכהן התייחס לדברים ואמר כי "לא צריך להיות ויכוח בעניין והמנהל חייב להיות שקוף". יועץ שר השיכון לענייני המנהל, בנימין דרייפוס, אמר כי לאור ההסכמות נציג המנהל הגיע לישיבה אך עזב לפני שהחל הדיון. עם זאת, עו"ד בנדלר ביקשה להפנות שאלה לנציג המנהל והפנתה אותה לדרייפוס. לדבריה, חוק הרפורמה שהפך את המנהל לרשות חייב את שר השיכון להתקין תקנות למניעת ריכוזיות בבעלות במקרקעין, וקבע כי התקנות יובאו לאישור ועדת הכלכלה לא יאוחר מה-2 במאי 2010. "אני הזכרתי שאם לא עומדים במועדים, או שתתקנו את החוק או שתביאו תקנות", אמרה עו"ד בנדלר.
דרייפוס השיב לכך ואמר: " השר הקים עוד ב-2010 ועדה בראשות יו"ר המנהל הקודם, ירון ביבי, שתייעץ לו בדבר תקנות בעניין מניעת ריכוזיות במקרקעין. בוועדה שותפים גם רשות ההגבלים העסקיים, בנק ישראל ונציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים והיא התכנסה מספר פעמים וביקשה חוות דעת מאנשי אקדמיה. ברגע שהוחלף מנהל המנהל מונה במקומו המנהל הנוכחי בנצי ליברמן וגם הוא קיים מספר לא מבוטל של ישיבות. לנוכח החוק אנחנו מאיצים בהם למלא את משימתם. עד היום השר טרם קיבל המלצות לגבי התקנות הראויות". דרייפוס הוסיף כי ההמלצות יוגשו לשר ב-3 החודשים הקרובים והתקנות יוגשו לוועדה עוד השנה. לכן מעדיף המשרד שלא לתקן את החוק ולהביא לאישור את התקנות.
6 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה הראשונה. ההצעה תוחזר לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאה השנייה והשלישית.

תאריך:  13/03/2012   |   עודכן:  13/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר בקריאה ראשונה: רשות מקרקעי ישראל תחויב לפרסם את החלטותיה באינטרנט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il