X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר משרד הפרסום הגדול בארץ החזיק ב-18% ממניות מקאן-אריקסון ישראל שווי המכירה: כ-13 מיליון דולר שילוח: "חתמתי על הסכם שותפות עם מקאן העולמית ל-5 השנים הקרובות לפחות"
▪  ▪  ▪
אילן שילוח מנכ"ל מקאן אריקסון פירסום

אילן שילוח, יו"ר משרד הפרסום מקאן ישראל, מכר את מניותיו לקבוצת הפרסום הבינלאומית מקאן-אריקסון. כך נודע ל"גלובס". שילוח החזיק ב-18% מהמניות.
על-פי הערכות זהירות בענף, שוויו של מקאן ישראל עומד לפחות על 70 מיליון דולר, מה שמשקף שווי עסקה של כ-13 מיליון דולר לשילוח.
במקאן העולמית החתימו את שילוח על חוזה, במסגרתו הוא יישאר במקאן לפחות עוד 5 שנים.
שילוח הצטרף ב-1996 כמנכ"ל למקאן-אריקסון (בשמו דאז קשר בראל). בתוך שנתיים הוא הפך את מקאן ממשרד בחמישייה הראשונה עם הפנים למטה, למשרד הגדול בישראל. לאחר "ניעור" במצבת העובדים והחדרת סטנדרטים מקצועיים שלא היו נהוגים אז בענף, הפך המשרד למזוהה גם עם מובילות קריאטיבית, עליה שמר במשך מספר שנים.
בהמשך הפך שילוח לא רק למנכ"ל קבוצת מקאן-אריקסון בישראל, אלא גם לחבר בהנהלת מקאן אירופה והנציג הבכיר של קבוצת אינטרפבליק בישראל.
עסקים נוספים
לשילוח היו כוונות להיכנס גם לתחומים נוספים, ויותר מפעם אחת הוא לקח צעד אחורה בכל הקשור לניהול משרד הפרסום. בעבר הוא כמעט הפך לבעל מניות בערוץ 10, אך העסקה לא יצאה בסופו של דבר לפועל.
בעבר אף פורסם כי שילוח, יחד עם גיא רולניק, סגן מו"ל הארץ, ניסה לרכוש את עיתון "דה מרקר" מידי עמוס שוקן, אך גם במקרה זה הדבר לא יצא לפועל.
בשנת 2002 שילוח נסוג מתפקיד המנכ"ל, לקח על עצמו את תפקיד יו"ר הקבוצה ומינה את שירה מרגלית ואורן פרנק למנכ"לים משותפים. 5 שנים מאוחר יותר הוא חזר לניהול פעיל, בעיקר עקב אחד המשברים הקשים שידע, שעה שהוא עצמו פיטר את מרגלית ופרנק בגלל התבטאויות שנתפסו ככאלה שעשויות לפגוע בלקוח. שילוח לקח מחדש את מושכות הניהול למשך כשנה, תוך שהוא מנסה לבנות שדרה ניהולית חדשה.
עם חזרתו לכיסא המנכ"ל, היו רבים שהעריכו כי שילוח יפעל לייצוב המשרד, ואז ייצא מענף הפרסום וימכור את מניותיו. אך ב-2008 חתם שילוח חוזה ניהול שתוקפו מתחילת 2009 למשך 5 שנים. היות שהחוזה המקורי שלו אמור היה להסתיים ב-2010, המשמעות הייתה התחייבות של שילוח ל-3 שנים נוספות.
באותה שנה הוא טלטל את הענף כשמינה את איריס בק, לשעבר סמנכ"לית השיווק של פרטנר, למנכ"לית המשרד.
בשנים האחרונות העמיקה מעורבותו בתחומים אחרים. כיום שילוח הוא בעל המניות הגדול והדומיננטי בחברת מטומי שפועלת בתחום הפרסום האינטרנטי, והוא גם אחד מבעלי המניות בחברת ההשקעות The Time המתמקדת בחברות ניו-מדיה בשלביהן המוקדמים.
מקאן-אריקסון ישראל נמצאת כיום בשליטת קבוצת הפרסום העולמית מקאן-אריקסון, שהחלה לרכוש מניות בחברה ב-1996 ומאז הגדילה את אחזקותיה בקבוצה בהדרגה. לאחר שהשותפים המייסדים בקשר בראל מכרו את אחזקותיהם, נותר שילוח בעל המניות הישראלי היחיד במשרד, עם 18% מהמניות. עתה מיישם שילוח את אופציית המכירה שהייתה לו, והקבוצה תהפוך להיות בבעלות בינלאומית מלאה.
שילוח מסר בתגובה: "באחרונה חתמתי על הסכם שותפות עם מקאן-אריקסון העולמית ל-5 השנים הקרובות לפחות, ואמשיך לתפקד באופן מלא במקאן ישראל, כפי שעשיתי בשנים האחרונות".

תאריך:  14/03/2012   |   עודכן:  14/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אילן שילוח מכר יתרת מניותיו למקאן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש דחה את בקשת חדשות ערוץ 2 לשדר את השחזור בשל חשש מפגיעה במצבו הנפשי של הנהג ומפגיעה בהליך המשפטי של מעורבת אחרת באירוע
איתמר לוין
בג"ץ ביטל את הסעיף בחוק שמנע את הגימלה מבעלי רכב    כעת הורה בית הדין הארצי לביטוח הלאומי לדווח על יישום ההחלטה בתקופת הביניים, ועד אז לא יתקיימו דיונים בנושא
אלעזר לוין
מינהל מקרקעי ישראל דורש מאפריקה-מגורים ומתדהר לקנות בבת-אחת מתחם לכ-1,000 דירות, בכ-200 מיליון שקל    החברות מבקשות לרכוש את הקרקע בחלקים, אך המינהל מסרב    ארכה של חודשיים לנסות ולמצוא הסדר
עידן יוסף
למרות ההכרזה על חזרה לשגרה נורו כמה פצצות מרגמה ליישובי עוטף עזה    ההתקפה על נתיבות גרמה לכמה נפגעי חרדה
אלעזר לוין
התקנות החדשות למכירת מגרשים המיועדים לבנייה להשכרה נכנסו לתוקף    בוטלה העדיפות למסלול ב', שבו יושכרו 75% מהדירות    שיטת הניקוד של "מחיר למשתכן" תופעל גם בהשכרת דירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il