X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המאסר נגזר בתוספת קנס בסך מיליון שקל, למורשע שהתשמש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של 57 מיליון שקל הצליח לסגור בעבר את ההליכים נגדו לאחר שהתחזה לחולה נפש
▪  ▪  ▪
התחזה לחולה רוח וחגג עם הכספים [צילום: פלאש 90]

השופט עודד מודריק מבית המשפט המחוזי בת"א הטיל (יום ג', 13.3.12) 8 שנות מאסר בפועל, וקנס בסך מיליון ש"ח, על גבריאל רבי, שהורשע בזיוף חשבוניות פיקטיביות ושימוש בהן.
העבירות של שימוש בחשבוניות פיקטיביות, בהיקף כולל של 57 מיליון שקל, נעברו בשנים 1992-1995. כתב האישום המקורי הוגש ע"י פרקליטות מחוז ת"א-מיסוי וכלכלה, בשנת 1997, אולם רבי התחזה אז לחולה נפש והצליח להביא לכך שההליכים נגדו יופסקו.
בשנת 2004 התגלה כי רבי ממשיך בפעילותו העסקית, ובשימוש בחשבוניות פיקטיביות, וכתב האישום המקורי הוגש מחדש בבית המשפט המחוזי בת"א. כמו-כן, הוגש כתב נגדו אישום בשל השימוש הנוסף בחשבוניות פיקטיביות (בהיקף של 32 מיליון שקל) בבית משפט השלום בחיפה.
במסגרת ההליך שנוהל בבית המשפט המחוזי בת"א, רבי טען שוב שהוא חולה נפש. הוא נבדק על-ידי מספר פסיכיאטרים מחוזיים, שקבעו כי הוא אינו חולה נפש ומעולם לא היה חולה נפש, אלא התחזה לחולה נפש. הדיונים בתיק נמשכו שנים ארוכות, עקב ה"סחבת" שננקטה על-ידי רבי, שכללה "אי התייצבות לדיונים, איחור לדיונים, אשפוזים מפוקפקים וטענות שווא שונות ומשונות", כפי שציין בית המשפט המחוזי.
התיק החיפאי צורף לגזר הדין
בשלב הטיעונים לעונש ביקש רבי להודות בתיק שנוהל בחיפה, ולצרף גם אותו, והשופט מודריק גזר את דינו בגין שני התיקים.
מודריק קבע, כי טענת הנאשם לפיה אינו אחראי להתמשכות ההליכים עטופה ב"ציניות והיתממות מעושה" וכי הנאשם הצליח להונות לא רק את רשויות המס אלא גם את המערך הפסיכיאטרי המחוזי בת"א, תוך הסתייעות ברופאים מומחים שנשכרו בידו וסיפקו את רצונו. בית המשפט קבע, כי רק בשלב מאוחר גילו מומחים מסדר ראשון במעלה מטעם הפסיכיאטר המחוזי בת"א את הלוט מעל התנהלותו המרמתית של הנאשם. קביעותיהם הרפואיות משליכות לאחור על התנהלות הנאשם ומלמדות שהוא עשה כל שניתן כדי לשבש את ההליך הפלילי.
נקבע, כי גם לאחר שהוגש כתב האישום המחודש ביצע הנאשם מהלכים לשיבוש המשפט, ושכר שירותים של גורמים שונים כדי לחזור ולבסס טענה שקרית למצב רפואי פסיכוטי. צוין, כי לאור האמור, בית המשפט מפקפק פקפוק רב בטענות הנאשם (שלא הוכחו) למצב משפחתי וכלכלי קשה. הנאשם לא התקשה לשכור שירותיהם של גורמים רבים כדי לתמוך טענותיו, "ודי לחכימא ברמיזא".
בית המשפט קבע כי ישנה חומרה מיוחדת בעובדה שלאחר שהוגש כתב האישום בת"א, והנאשם הצליח להביא להפסקת ההליכים נגדו, הוא המשיך בביצוע עבירות שהביאו להגשת כתב האישום הנוסף בחיפה.
לאור האמור, הוטלו על הנאשם כאמור 8 שנות מאסר בפועל, וקנס בסך מיליון ש"ח. בית המשפט קבע, כי בקביעת הקנס לקח בחשבון את העובדה, שרשויות המס יפעלו לגביית חוב המס מן הנאשם.
את התיק בת"א ניהל עו"ד אלעד פנחס מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) ואת התיק בחיפה ניהלה עו"ד ענבל הוכמן, מן המחלקה המשפטית של מכס ומע"מ מחוז צפון. רבי יוצג ע"י עו"ד מוסטפא חיידר.

תאריך:  14/03/2012   |   עודכן:  14/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
8 שנות מאסר למעלים מס שהתחזה לחולה נפש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גנבי רשות המיסים רק 10 חודשים
דודו ביתן  |  15/03/12 06:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שש חברות תחבורה ציבוריות מתמוגגות במכרז על אשכול יישובים גדול    המתמודדת החדשה: קבוצת תנופה
איציק וולף
ד"ר פישלר, אמו של עו"ד פנחס (פיני) פישלר, נפטרה בגיל 95    הלווייתה תתקיים ביום חמישי אחר-הצהריים בבית העלמין בחולון
מירב ארד
ברוב ערי התיירות פרט לנתניה ושפת ים המלח נרשמה ירידה ריאלית בסך הפדיון    בשנה שעברה הועסקו במלונות כ-34 אלף איש בממוצע לחודש - עלייה של 3%
עופר וולפסון
לאחר שנתיים רצופות של צמיחה, עברה מאמצע 2011 תפוקת הענפים המסורתיים בישראל לנסיגה בפעילות    נפגעו במיוחד: ענפי הטקסטיל, ההנעלה, הגומי והפלסטיק
עופר וולפסון
ראש המועצה הלאומית לכלכלה והיועץ הכלכלי לראש הממשלה אומר כי המשך גידול חד בביקוש לנפט מול עלויות ייצור גדלות - עלול להכפיל את מחיר חבית הנפט כבר באמצע העשור הנוכחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il