X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההסכם היה העילה לסכסוך העבודה החריף ברכבת בג"ץ קבע שהעתירה הוגשה בשיהוי ניכר, יש סעד חילופי והעותרים כלל לא פנו לפני כן לרשויות המתאימות
▪  ▪  ▪
פרופ' יוסי יונה. נדחה על הסף [צילום: פלאש 90]

בג"ץ דחה על הסף (יום ד', 14.3.12) עתירה שביקשה לחשוף את ההסכם שחתמה רכבת ישראל עם חברת בומברדיה בעניין תחזוקת הקרונות שרכשה ממנה, ולהשעות את ביצועו עד לדיון ציבורי בו. השופט ניל הנדל קבע, כי העתירה לוקה ב"שיהוי, קיומו של סעד חלופי והיעדר פנייה מוקדמת. די בכל אחד מטעמים אלה כדי לדחות את העתירה, קל וחומר בהצטברותם יחד". הסכם זה היה העילה לסכסוך העבודה החריף ברכבת, שהוביל את השר ישראל כץ להכריז על רפורמה מקיפה במבנה החברה.
העתירה הוגשה בידי חמישה עותרים בראשות פרופ' יוסי יונה ובהם דפני ליף. הם טענו, כי מדובר למעשה בהפרטת הרכבת הכבדה, אשר לשיטתם אינה שונה מהקמת בית הסוהר הפרטי - אותה פסל בג". עוד טענו, הדירקטוריון הביא בחשבון שיקולים שאינם לטובת הציבור ודיוניו בנושא לקו בחוסר שקיפות.
הנדל אומר, כי העתירה "איחרה את הרכבת", משום שהחלטת הממשלה בנושא התקבלה בפברואר 2010, וכבר בסוף 2009 נקבע שההסכם הבא עשוי לכלול את תחזוקת הקרונות בידי היצרן. למרות זאת, העותרים "בחרו להשמיע את קולם רק עתה. זאת כאשר בזמן זה התקשרה המדינה בחוזים עם צדדים שלישיים לצורך קידום הפרויקטים השונים אשר 'יצאו מהרציף' לדרכם. לאמור, המחדל שבשיהוי בתיק דנא אינו רק דיוני-פרוצדורלי-תאריכי, אלא מהותי, והתעלמות ממנו יכול ותפגע באינטרס המשיבים באופן בלתי הוגן".
הנדל ממשיך בביטויים מעולם הרכבת באומרו, שאת העתירה יש לנהל על פסים אחרים, שכן חוק חופש המידע קובע את הכללים לקבלת מידע מן הרשויות. כטעם שלישי לדחיית העתירה מציין הנדל, כי העותרים כלל לא פנו לרשויות הרלוונטיות - ובראשן משרד התחבורה - לפני שעתרו לבג"ץ. מאחר שלא עשו זאת, אין שום החלטה מינהלית שיכולה לעבור תחת שבט הביקורת של בג"ץ.
הנדל ממשיך באמירה עקרונית: "איננו מתעלמים מכך שישנם מקרים בהם הפרט אינו מרוצה, כדין או שלא כדין, מתגובת הרשות. או אז נוצר שלב בו רשאי הוא לפנות לבית המשפט. אולם, גם אז אין ביכולתו של הפרט לקבוע את הפורום הנוח לו. העניין הודגש, שכן נדמה שהגישה לפיה 'בית המשפט העליון - עכשיו!', תביא מעשית לעיכוב בירור הסוגיה, אשר העותרים לבירורה מדגישים את דחיפותה. כפי שצוין, גישה כזו אינה תואמת את הדין - וטוב שכך, כדי שתינתן עדיפות לעניינים הראויים והבשלים להכרעה. נכון איפוא להקפיד על הגשת הפנייה לפורום המתאים בעיתוי המתאים. צד אינו יכול להשהות את עניינו, ולצפות שעקב כך יעניק לו בית המשפט קדימות, שאינה ניתנת לאחרים שפעלו נכון מבחינת מקום וזמן".
בג"ץ חייב את העותרים בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל. העותרים יוצגו בידי עו"ד מורן סבוראי, המדינה יוצגה בידי עו"ד אורי קידר, את הרכבת ייצג עו"ד אוהד יאראק, ואת בומברדיה - עו"ד יוסי לוי.

תאריך:  14/03/2012   |   עודכן:  15/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העתירה נדחתה: בומברדיה תתחזק קרונות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לפסוק או להציג כישורי חריזה..?
חרזי  |  15/03/12 02:25
2
מי אמר שאין שופטים בירושלים ?
מיכאל10  |  15/03/12 07:59
3
תחזוקת רכבת שונה מאכילת פאלפל
58  |  17/03/12 10:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
עונת 2013-2012: אירועים גדולים בתל אביב ובירושלים והפקת אופרה שהתגלתה לאחרונה על תקופת השואה מהחשובות ביצירות המאה
עידן יוסף
מועצת הכבלים והלווין מבקשת לשמוע מהציבור האם הזיקה בין אנשי המקצוע הרפואיים להפקה אתית    צפויה לאסור הפעלת לחץ פסול על מתמודדים
עופר וולפסון
שר האוצר יובל שטייניץ מגבש הצעת מחליטים לפיה ימונה משה אשר כמנהל רשות המיסים ממרס 2013    בינתיים יצבור ניסיון ניהולי כמשנה למנהל הרשות    היועמ"ש הסכים למתווה
עופר וולפסון
בקטע שפורסם מתוך ספר הזכרונות של הנשיא המצרי המודח, מגלה מובארק כי שילם לשר התשתיות לשעבר בן-אליעזר סכומים גדולים עבור שירותי ייעוץ    "מנהיגים ערביים רבים נהגו להעסיק יועצים פוליטיים ישראלים ויהודים"
אילנית חיות
זאת לאחר שב-2011 פוטרו ופרשו 500 מעובדי החברה    המהלך הנוכחי הוא ניסיון של שופרסל לייעל את המערכות כדי להתמודד עם התחרות והמחאה    שופרסל בתגובה: "מתקיים הליך של פרישה מרצון וצמצום קליטת עובדים חדשים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il