X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
46 שנים לאחר שוועדה המליצה להפריד בין המאבטחים לחוקרים הפרטיים, מציג המשרד לביטחון פנים חקיקה מקיפה למתן רשיונות למאבטחים ומעסיקיהם, לקביעת סמכויותיהם ולפיקוח של המשטרה עליהם
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מאבטחים יידרשו לקבל רישיון מהמדינה, וכך גם החברות בהן יועסקו וגם כל סניף של כל חברה. במקביל, יקבלו המאבטחים סמכויות לעריכת חיפושים על גופו של אדם ובחפציו, למנוע כניסתו של אדם למקום עליו הופקדו ולעכבו עד הגשתו של שוטר. כך קובע תזכיר חוק שהכין המשרד לביטחון פנים.
התזכיר בא 46 שנים לאחר שוועדת לנדא המליצה להפריד בחוק בין החוקרים הפרטיים לבין המאבטחים, ובין היתר הוא מציע לאמץ את המלצתה לפיה רישוי המאבטחים יועבר ממשרד הפנים למשרד לביטחון פנים. התזכיר מציין, שאותה עמדה הובעה בדוחות של מבקר המדינה, של ועדות שונות ואף בפסיקות של בית המשפט העליון; לא מוסבר בו מדוע יישומו של אותו קו נזקק לעשרות שנים.
הסמכות לערוך חיפושים, לעכב ולמנוע כניסה יוענקו על-פי ההצעה רק למאבטחים חמושים, בעוד מי שאינם כאלו - בעיקר סדרנים - לא ייהנו מהן. מתן רישיון לחברות אבטחה יותנה בעמידתן בשורה של תנאי סף, כגון קיומם של אמצעי אחסנה ומיגון נאותים לכלי הנשק ורכישת ביטוח שיפצה את מי שייפגע מפעילות המאבטחים. חברות אלו יוכלו לאבטח רק מקומות שאושרו בצורה ספציפית בידי המשטרה ובכפוף לתנאים שייכללו באישורים אלו. במקביל מוצע לקבוע איסור על עיסוק באבטחה ואף על יצירת מצג בדבר עיסוק זה, בלא קבלת האישורים הנקבעים בחוק. העונשים המירביים על עבודות אלו יהיו 12-6 חודשי מאסר.
משטרת ישראל תמסור לרשות המוסמכת במשרד לביטחון פנים, שתעסוק ברישוי המאבטחים ובפיקוח עליהם, מידע שימנע מתן רשיונות לגורמים עברייניים. המשרד לביטחון הפנים מצידו יעביר למשרד הבריאות את פרטיהן של המאבטחים, כדי שניתן יהיה לוודא את כשירותם הנפשית להיות במגע עם נשק.
סעיף מרכזי נוסף בחוק: קצין משטרה בכיר, שהוסמך לכך בידי המפכ"ל, יהיה רשאי להורות על הפסקה מיידית של מתן שירותי אבטחה לתקופה שעד 90 יום, אם מצא כי קיים חשש לפגיעה בשלום הציבור או בטחונו. במקרה כזה יחויב קצין המשטרה לדווח על כך לרשות המוסמכת בהקדם האפשרי, על-מנת לבחון את ההצדקה להמשך רשיונו של ארגון האבטחה. הרואה עצמו נפגע מהוראה זו, יוכל להגיש בקשה לביטולה לבית המשפט המוסמך לדון בעבירות לפי חוק זה.
כלי הירייה שיינתנו למאבטחים, יינתנו ככלל לצורך אבטחה בפועל בלבד, ויידרשו אישורים ממשטרת ישראל לשימוש בכלי ירייה לצרכי כוננות מעבר למשמרות האבטחה בפועל. בנוסף, שימוש בכלי יריה לצורכי אבטחה ייעשה רק בתחומי אחד ממחוזות משטרת ישראל, אלא אם כן התקבל אישור פרטני ממשטרת ישראל לחריגה מתחום זה. כמו-כן, מוצעים בתזכיר החוק נהלים שיאפשרו למשטרה ליטול את נשקו של מאבטח.

תאריך:  20/03/2012   |   עודכן:  20/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: חוק יפקח על מאבטחים חמושים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האגף לגריאטריה במשרד הבריאות מפעיל תוכנית ייחודית לקשישים סיעודיים ותשושי נפש, במצב של הזנחה עצמית, המתגוררים בביתם
איכלו ארוחות קטנות
יפעת גדות
נחשב בזמנו לבית הסוהר השמור ביותר בארצות הברית בזכות הים הסוער שסביבו ובזכות השוניות הרבות המקיפות אותו    אל קפונה ו"איש הציפורים" היו בין דיירי הכלא המפורסמים
מירב ארד
המטוס נאלץ לשוב על עקבותיו בשל תנאי מזג האוויר    הנוסעים הועלו על מטוסי טורבו שעושים את דרכם לעיר הדרומית
עופר וולפסון
ראש הממשלה נתניהו: "לא ניתן להשוות בין פעולת טבח ממוקדת על ילדים לבין פעולות המגן הכירורגיות של צה"ל"    השר ישי: "אשטון לא יכולה לשמש עוד בתפקידה"    דוברה של אשטון בתגובה: "דבריה עוותו. התייחסה למותם הטרגי של ילדים בכל העולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il