X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המפכ"ל על האזרחים הערבים: "למעלה מ-60% רוצים משטרה ביישובם, עקב השתוללות הפשיעה" על תאונות הדרכים אמר: "קבענו שאנחנו לא מתעסקים בעבירות קלות. לא צריך לעשות דוח למי ש-30 שנה נוהג כחוק"
▪  ▪  ▪
דנינו. "לא מחפשים להיות פופולריים" [צילום: איקי דינו]

"40% מהרוגי תאונות הדרכים בשנה האחרונה היו ערבים" - כך גילה (יום ג', 20.3.12) מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, שנפגש עם סטודנטים לתואר ראשון במשפטים במכללת שערי משפט.
בהתייחסו לסוגיית תאונות הדרכים, אמר דנינו כי המשטרה הביאה לירידה במספר התאונות הקשות ב-28%. "קבענו שאנחנו לא מתעסקים בעבירות קלות. לא צריך לעשות דוח למי ש-30 שנה נוהג כחוק. את הגדרת ה'עבריין' צריך לשמור לעבריינים האמיתיים, אנשים בעלי עשרות ומאות הרשעות קודמות", אמר דנינו. "מול בריוני כביש יצרנו קריטריונים נוקשים. לכן, עם כניסתי לתפקיד, ביטלתי את מכסות הדוחות ששוטרי התנועה היו מחויבים אליהן. מאז ההנחיה החדשה שלי נרשמו מאות אלפי דוחות פחות", אמר.
המפכ"ל ציין בפני הסטודנטים את הצורך בהקמת תחנות משטרה ביישובים הערביים. "במגזר הערבי אנחנו פחות נמצאים כי לא הקימו תחנות. במקומות שאין שוטרים יש משמעות ישירה על רמת הפשיעה וכמות תאונות הדרכים", אמר דנינו. "30% מקרב תושבי ישראל הערבים רצו בעבר שוטרים ביישוב הערבי בו הם גרים וכיום למעלה מ-60% רוצים משטרה ביישובם".
עוד הוסיף דנינו, כי בפגישות שקיימה המשטרה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונציגי האוצר, נקבעו החלטות כי יוקצו בקרוב משאבים להקמת תחנות משטרה ביישובים הערביים.
"איכשהו פספסנו את האזרח שומר החוק"
דנינו הציג בפני הסטודנטים את תפיסת המשטרה לשנת 2012 שהוא רואה בה כשנת מפנה ביחס לאזרח שומר החוק: "קבענו יעדים ל-3 שנים", דנינו הסביר, "הרעיון הוא לעשות שינוי במסגרת השנים האלה. האזרח שומר החוק הוא מבחינתנו נשוא ההתייחסות שאליו משטרת ישראל הולכת לרכז את עיקר הקשב בשנים הקרובות. הסיבה שהחלטנו היא כי איכשהו פספסנו את האזרח שומר החוק ואז נוצרה נסיגה בציבור ברמת האמון המשטרה. משטרה לא יכולה ולא צריכה להיות פופולרית ואזרח לא צריך לאהוב אותנו... כבר כשאתה נולד מאיימים עליך שאם לא תאכל יבוא שוטר.. המטרה היא לא פופולריות מהמקום הנחמד, אלא מהמקום של אכיפת החוק".
עוד ציין דנינו: "הייתי רוצה שהאזרח יסמוך על המשטרה וירגיש שיש לו מקום לפנות בעת צרה. יש לנו 9 מיליון פונים למוקד 100 בשנה. אבל כששואלים את הציבור עד כמה סומכים על המשטרה אנחנו מגלים שהמדד יורד".
דנינו ענה גם לשאלת סטודנטית שטענה כי בתי המשפט סוגרים תיקים של עבריינים והדבר מוביל לחוסר הרתעה בציבור. "הכי קל זה לבקר את מערכת המשפט ואפילו פופוליסטי. יש לי ביקורת אבל אני לא צריך להשמיע אותה לפני שאני עושה בתוך הארגון שאני עומד בראשו את כל מה שנדרש".
דנינו, סיפר לסטודנטים של שערי משפט, על תחילת דרכו כתובע באזור נתניה: "בנתניה זה מתחלק: מישהו עם מדים רודף אחרי מישהו בלי מדים וכולם מסביב עוזרים לעבריין. לפעמים לא תפסנו אותו באותו יום אלא רק כמה ימים אחר כך. ככה זה, האהדה בציבור בנתניה הולכת איתו ולא עם המשטרה...".

תאריך:  20/03/2012   |   עודכן:  20/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"40% מהרוגי תאונות הדרכים השנה - ערבים"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
Lets hope they reach 100%, ha  ל"ת
Lets hope they re  |  20/03/12 21:50
2
כמה יהודים נהרגו בגלל ערבים
שייייקה  |  20/03/12 22:59
 
- ויש לתבוע את התשובה על כך=המד
קורןנאוה טבריה  |  21/03/12 06:06
3
זהגים נהירים
אחמד שוקרי   |  21/03/12 04:08
4
מנגנון איזון דמוגרפי ?
ק.ט  |  21/03/12 07:21
5
סוף סוף מפכ"ל עם שכל ישר ל"ת
אוהד ג  |  21/03/12 08:35
6
עברינות ערבית-מאבק נגד המדינה
אזרח ותיק ש.  |  21/03/12 09:09
7
בשנה הבאה 50% ל"ת
יהודי מארץ ישרקאל  |  21/03/12 09:11
8
ערבים
אחד שמבין  |  21/03/12 12:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ל. אברבך, ג. פרץ, ט. ציפורי, ה. קורן
מקורבים: כרגע לא מתנהל משא-ומתן פורמלי עם קבוצת סבן, אך גורמים מטעמו של בן-דב גיששו גישוש ראשוני אצל סבן    בדיקת "גלובס": ארבע קבוצות השקעה הביעו התעניינות ברכישת פרטנר
איתמר לוין
השופט המחוזי רון שפירא מטיל ספק ביכולתם של המלווים מטעם בתי החולים הפסיכיאטריים להתמודד עם ניסיון של מאושפז לעזוב את בית המשפט או לבצע מעשה אחר
עופר וולפסון
החוקרים הצרפתים שחררו ממעצר את החיילים הניאו-נאצים שנחשדו בביצוע הפיגוע בבית הספר "אוצר התורה" בעיר טולוז, כמו גם ברצח כמה חיילים צרפתים ממוצא מוסלמי    החשד המרכזי כעת: את הפיגוע בביה"ס ביצע גורם מוסלמי קיצוני או גורם ניאו-נאצי אחר
איתמר לוין
עובדת סיעודית רחצה קשישים במים פושרים במשך שעתיים-שלוש ביום במשך 27 שנים    ביה"ד הארצי קבע: קיים קשר בין החשיפה למים הפושרים לבין מחלתה של האישה
איתמר לוין
שתי חברות שזכו במכרזים של המינהל תבעו מהמדינה 21 מיליון שקל בטענה שההסכם סוכל בשל אינתיפאדת אל-אקצה    ביהמ"ש: החברות בחרו בזמן אמת להמשיך בביצוע ההסכמים על-פי ההקלות שנתנה המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il