X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סערת רוחות בכינוס סוכני הביטוח באילת, אחרי שהמפקח על הביטוח סירב לגלות מהו "המידע החדש" שקיבל, ושהביא להפחתת דמי הניהול בדיקת News1: המידע קובע, שהמוסדיים יוכלו להרוויח גם בדמי ניהול נמוכים התנגדות כללית בענף הביטוח להפחתת דמי הניהול
▪  ▪  ▪
טוב. דורש משריג לפרט [צילום: יח"צ]

"תן את המידע החדש!" - קרא היום (20.3.12) מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, רונן טוב, לעברו של המפקח על הביטוח, עודד שריג (שלא נכח באולם). טוב התייחס להודעת המפקח, שנמסרה גם אמש וגם לפני שלושה שבועות, שלפיה החליט להפחית את דמי הניהול "בגלל מידע חדש שקיבל". שריג מסרב עד היום לגלות ממי קיבל את "המידע החדש" ומה נאמר בו.
רונן טוב: "ב-14 בפברואר הופיע שריג בוועדת הכספים של הכנסת והודיע, שדמי הניהול שישלמו מבוטחי חיים ופנסיה יהיו 1.2% מהצבירה. אחרי שבועיים הופיע שוב באותה ועדה, והודיע שבגלל "המידע החדש", החליט להפחית את דמי הניהול ל-1.05% . אמש אמר: 'קיבלנו עוד נתונים', אך הוא מסרב לפרט במה מדובר".
הענף מגלגל מאות מיליארדי שקלים בשנה, והפרש של 0.15% שווה-ערך ל-50 עד 100 מיליון שקל בשנה. לגבי חברות רבות, זהו ההבדל בין רווח להפסד.
ל-News1 נודע, כי הנתונים החדשים שקיבל שריג מלמדים - לדעת הפיקוח - שהגופים המוסדיים, כלומר חברות הביטוח ובתי ההשקעות, יוכלו להרוויח גם בדמי ניהול של 1.05% על הצבירה. ההכנסות אומנם יקטנו, אך הם יוכלו להתייעל, וכן יחסכו הוצאות על-ידי הפעלת המסלקה הפנסיונית. שריג אמר אמש כי המסלקה תופעל בארבעה שלבים, והוא יבקש מהאוצר לסבסד את הוצאות הקמתה.
דמי הניהול עומדים כיום ברוב המקרים על 1.5% עד 2% מהצבירה, והכוונה היא להפחיתם בכמחצית. בנוסף, יגבו בתי ההשקעות וחברות הביטוח דמי ניהול של 4% על ההפרשות השוטפות, לעומת 5% כפי שתוכנן עד לאחרונה.
ח"כ כץ: להפחית ל-0.7%.
ח"כ חיים כץ אף מציע, להפחית את דמי הניהול ל-0.7% מהצבירה. הוא מסתמך על חוזה ביטוח הפנסיה בין הראל לעובדי צה"ל, שבו תגבה הראל דמי ניהול אפסיים של 0.0018%. לדבריו, יוכלו החברות להסתדר עם דמי ניהול של 0.7%, הם כמט פי 400 ממה שמשלמים עובדי צה"ל.
חברות הביטוח, בתי ההשקעות והסוכנים מתנגדים בתוקף להפחתת דמי הניהול, אך ההכרעה אינן בידם אלא בידי ועדת הכספים של הכנסת. ביומים האחרונים אמרו , בכינוס ומחוצה לו:
  • יו"ר התאחדות החברות לביטוח חיים, זאב אבן-חן: "המפקח נכנע ללחצים פוליטיים והפחית את דמי הניהול בשיעור גבוה יותר ממה שסוכם. אנחנו מצפים משריג שיתקין גם תקנות לגבית דמי ניהול מינימליים".
  • נשיא לשכת סוכני ביטוח, אהוד כץ: "הפחתת דמי הניהול תחסל את התחרות בענף, תגביר את הריכוזיות ותפגע בשירות למבוטחים".
"שריג הודה שדמי הניהול אינם גבוהים"
  • רונן טוב, מנכ"ל פסגות: "לפני כחודש הודה המפקח שריג, בישיבת ועדת הכספים, שדמי ניהול של 1.2%, שהציע, אינם גבוהים ביחס לאירופה. בספרד גובים 1.8%, בבריטניה 1.3%, בגרמניה 1.25%. הוא אישר, שהקטנת דמי הניהול תגרור את החברות להפסדים. הפחתה ל-0.7% היא דבר קשה, שיביא את החברות למיזוגים - דש ומיטב כבר מתמזגות! - ויקטין את התחרות".
  • עופר טרמצ'י, מנכ"ל הכשרה-ביטוח: "הפחתת דמי הניהול היא התערבות מוגזמת של המפקח בפעילות העסקית של החברות".
  • אורי צפריר, בעליה של סוכנות הביטוח צפרירים-צפונית: "בתשובה לח"כ כץ עלי לומר: למיטב ידיעתי, מפסידה הראל במודע על עובדי צה"ל, בתקוה למכור להם גם מוצרים אחרים, ולהרוויח בהם. המפקח דואג לחוסך ולמבוטח, ולא לחברות הביטוח".
  • סוכני ביטוח שונים, בשיחות פרטיות: "בתמורה לדמי הניהול מקבל המבוטח יעוץ מקצועי ובניה נכונה של תיק השקעות. הפחתת דמי הניהול תאלץ את כל העוסקים בענף לרדת לרמה מקצועית נמוכה יותר, ומי שיסבול מכך יהיו המבוטחים".

תאריך:  20/03/2012   |   עודכן:  20/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים כץ / Haim Katz  פסגות
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
ניצחה 1:3 את אום אל פאחם. 2:4 לנצרת עילית על הפועל ר"ג
עופר וולפסון
המפכ"ל על האזרחים הערבים: "למעלה מ-60% רוצים משטרה ביישובם, עקב השתוללות הפשיעה" על תאונות הדרכים אמר: "קבענו שאנחנו לא מתעסקים בעבירות קלות. לא צריך לעשות דוח למי ש-30 שנה נוהג כחוק"
ל. אברבך, ג. פרץ, ט. ציפורי, ה. קורן
מקורבים: כרגע לא מתנהל משא-ומתן פורמלי עם קבוצת סבן, אך גורמים מטעמו של בן-דב גיששו גישוש ראשוני אצל סבן    בדיקת "גלובס": ארבע קבוצות השקעה הביעו התעניינות ברכישת פרטנר
איתמר לוין
השופט המחוזי רון שפירא מטיל ספק ביכולתם של המלווים מטעם בתי החולים הפסיכיאטריים להתמודד עם ניסיון של מאושפז לעזוב את בית המשפט או לבצע מעשה אחר
עופר וולפסון
החוקרים הצרפתים שחררו ממעצר את החיילים הניאו-נאצים שנחשדו בביצוע הפיגוע בבית הספר "אוצר התורה" בעיר טולוז, כמו גם ברצח כמה חיילים צרפתים ממוצא מוסלמי    החשד המרכזי כעת: את הפיגוע בביה"ס ביצע גורם מוסלמי קיצוני או גורם ניאו-נאצי אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il