X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נוסעת של דן נרטבה מהגשם באוטובוס דולף הקואופרטיב הודה במחדל, אך נציבות התלונות רק המליצה לו לפצות את הנפגעת
▪  ▪  ▪
זה לא גשם [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
כך מנפנפת דן את הלקוחות
עידן יוסף
פנייה לשירות הלקוחות של דן חושפת את הזלזול בלקוח * כל קשר בין הפנייה למענה מקרי בהחלט
לרשימה המלאה

פרשנות: הנחה מפליגה לדן
בעיית שירות הלקוחות בדן ידועה, וכבר עמד עליה מבקר המדינה. להוציא לנסיעה אוטובוס לא מתוחזק שדולף זו יריקה בפרצוף הנוסעים, לא פחות. ההחלקה היא אומנם תאונה שבירורה מול חברת הביטוח, אבל הגשם על ראשי הנוסעים הוא פשיעה, שהנציבות, באופן תמוה, הבליגה עליה כאשר לא עירבה את משרד התחבורה. טעתה הנוסעת כאשר לא שמרה את קבלות הנסיעה, שהיו יכולות לסייע לה בתביעה משפטית. חישוב ההוצאות בתוספת אובדן הזמן עשוי להגיע לכדי יותר מ-100 שקלים, וכך יצאה נפסדת.

שוברי נסיעה בסך מאה שקלים - זה הפיצוי הזעום אותו קיבלה נוסעת של דן, שנרטבה באוטובוס עד לשד עצמותיה. בבוקרו של יום חורף נסעה דינה (שם בדוי) לעבודה באוטובוס עירוני. היא התיישבה במושב האחורי של האוטובוס וגילתה שהוא רטוב לגמרי.
דינה נעמדה מיד וגילתה כי מי גשמים דולפים פנימה דרך המנורה שבתקרה ומרטיבים את ראשי הנוסעים. גם ראשה נרטב. היא הסבה את תשומת לבו של נהג האוטובוס לרטיבות, ומאחר שכל בגדיה נרטבו נאלצה לרדת מהאוטובוס ולחזור לביתה במונית על-מנת להחליף בגדים. עקב כך, היא איחרה לעבודתה. זאת ועוד, בגלל הרטיבות הרבה באוטובוס החליקה דינה ברדתה ממנו ונחבלה קלות.
היא פנתה לדן וביקשה כי הליקויים באוטובוס יתוקנו, וכי בימים גשומים ייבדקו האוטובוסים לפני שישמשו להסעת הציבור. עוד ביקשה לקבל פיצוי על עגמת הנפש שנגרמה לה עקב הנסיעה באוטובוס הרטוב.
קואופרטיב דן השיב לה כי האירוע שעליו הלינה מוגדר כתאונת דרכים, ולכן עליה לפנות לחברת הביטוח של הקואופרטיב ואף להמציא ראיות לנזק שנגרם לה לטענתה. המתלוננת קבלה לפני נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה על תשובת דן וטענה, בין היתר, כי אין באפשרותה להוכיח כיום את הנזק שנגרם לה - בגדים רטובים, הזמן שאבד וההוצאות על הנסיעה במונית.
בירור התלונה העלה כי קואופרטיב דן קיים בירור עם נהג האוטובוס, והלה אישר כי בעת האירוע הסבה המתלוננת את תשומת לבו לרטיבות באוטובוס. הנציבות העירה לדן כי בנסיבותיו המיוחדות של המקרה - היעדר מחלוקת בדבר הרטיבות שהייתה באוטובוס ביום האירוע והיעדר אפשרות מעשית להוכיח כיום את הנזק הנטען - ראוי שהחברה תציע למתלוננת פיצוי-מה בלי להפנותה לחברת הביטוח.
בעקבות פניית הנציבות הודיעה חברת דן כי היא תעניק למתלוננת שוברי נסיעה בסך של 100 ש"ח.

דוח שנתי 38 לשנת 2011
מוגש בזה לכנסת הדין וחשבון השלושים ושמונה של נציב תלונות הציבור. הדוח השנתי הנוכחי הוא הדוח השביעי והאחרון המוגש בתקופת כהונתי כמבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. בדברי המבוא לדין וחשבון הקודם ציינתי כי שנת 2010 הייתה שנת שיא בכל הזמנים מבחינת מספר תיקי התלונה החדשים שנפתחו בשנה אחת. מתברר כי בשנת 2011 נשמרה מגמת הגידול במספר התלונות שהתקבלו בנציבות: כ-15,000 תלונות חדשות הוגשו במרוצת השנה (גידול של כ-6.5% לעומת שנת 2010). אחת הסיבות למגמת הגידול היא פעילותן של הלשכות האזוריות לקבלת קהל של הנציבות. בשנים האחרונות פעלה נציבות תלונות הציבור להגברת נגישותה לנזקקים לשירותיה על ידי הפעלת לשכות אזוריות לקבלת קהל ברחבי הארץ: בירושלים, בתל אביב, בחיפה, בנצרת, בנצרת עילית ובבאר שבע. בשלהי 2011 הוקמה לשכה חדשה בלוד, ובקרוב עתידות להיפתח לשכות נוספות בשדרות ובקריית שמונה. הלשכות בפריפריה מקרבות רחוקים, שדרכי הפנייה הרגילות לנציבות אינן תמיד זמינות עבורם, ומשמשות כפֶה לאוכלוסיות החלשות, ובהן עולים חדשים, קשישים, בני מיעוטים, אנשים בעלי צרכים מיוחדים ובעלי הכנסה נמוכה שידם אינה משגת לשכור עורך דין. מאז הקמתן טיפלו הלשכות האזוריות באלפי פונים, ואת עניינם של רבים מהם הן הביאו על תיקונו. כ-20% מכלל התלונות שהוגשו לנציבות בשנת 2011 התקבלו בלשכות, וזו עדות ניצחת להצלחתו של מודל פעולה חדשני זה. במסגרת המאבק בשחיתות הציבורית בישראל התייחד גם בשנה החולפת חלק משמעותי מעבודת הנציבות להגנה על עובדים שחשפו מעשי שחיתות במקום עבודתם ועקב כך נפגעו על ידי מעסיקיהם. הנציבות עושה ככל שניתן בגדרי סמכויותיה על פי החוק כדי להגן על זכויותיהם של אותם עובדים, אם בדרך של מתן צווי הגנה זמניים וקבועים ואם בדרכים מתאימות אחרות, בהיותם נדבך רב חשיבות בחומת ההגנה על טוהר המידות בשירות הציבורי. פעילותה הייחודית בתחום זה זוכה בשנים האחרונות להתעניינות מיוחדת של מוסדות אומבודסמן בעולם, ובהם האומבודסמן של האיחוד האירופי. ואולם הניסיון שנצבר עד היום מלמד כי לעתים לא די בהגנה שמעניק נציב תלונות הציבור לחושפי השחיתות מפני פגיעה בזכויותיהם כעובדים, שכן הם סובלים מפגיעה במישורים נוספים שאין לגביהם מענה מספק בחקיקה הקיימת. לא תמיד פוסקות ההתנכלויות לחושף השחיתות במקום עבודתו, והוא עלול לסבול אף מהתנכרות של חבריו לעבודה. לעתים סובלים חושפי השחיתות מאיומים של ממש על חייהם ורכושם. בדצמבר 2011 קיימה הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת דיון מעקב בחוות הדעת בנושא "הגנה על חושפי מעשי שחיתות" שהגשתי לוועדה בשנת 2007 . בדיון שָבו נציגי משרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור והעלו את הקשיים הכרוכים במתן הגנה אפקטיבית ומלאה לחושפי שחיתות, וכן העלו הצעות שונות להרחבת ההגנה עליהם. בשלהי שנת 2011 פנתה נציבות תלונות הציבור לרשות להגנת עדים מאוימים שבמשרד לביטחון הפנים על מנת לבדוק אפשרות להסתייע ברשות לצורך הגנה ותמיכה באותם עובדים חושפי שחיתות הסובלים מאיומים. פרטים על כך ועל הפעולות הנוספות שיזם משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור להרחבת ההגנה הניתנת לחושפי שחיתות ניתן למצוא בעמ' 33. נציבות תלונות הציבור שמה בשנים האחרונות דגש מיוחד על הטיפול בתלונות שעניינן זכויותיהם של אנשים בעלי מוגבלות. הנציבות מטפלת מדי שנה בתלונות רבות כאלה, ונושאי התלונות רבים ומגוונים: ליקויים בטיפול הרשויות בבקשות להכרה בבעלי מוגבלות; פגיעה בזכויות המוענקות לאוכלוסייה זו, כגון אי-מתן גמלאות או שלילתן שלא כדין ואי-מתן הנחות שונות; פגיעה בזכויותיהם של תלמידים בעלי מוגבלות בתחום החינוך; ליקויים בהתאמת תנאי דיור ציבורי שבו מתגוררים אנשים בעלי מוגבלות לצורכיהם המיוחדים, ועוד. בדין וחשבון הנוכחי ניתן למצוא דוגמאות לטיפולה של הנציבות בתלונות הנוגעות לטיפול בזכויות אנשים בעלי מוגבלות. הנציבות סייעה לאם לשני ילדים הסובלים מאוטיזם שהלינה על ליקויים קשים בסדרי ההסעה שהעמידה הרשות המקומית לרשות ילדיה, לעיוור החי בגפו שנמנעה ממנו קצבת שירותים מיוחדים מהמוסד לביטוח לאומי , ועוד. פרטים נוספים על הטיפול בתלונות שעניינן זכויות אנשים בעלי מוגבלות ניתן למצוא בפרק הסוקר את פעילות הנציבות בתחום זה, בעמ' 137. בדוח השנתי לשנת 2010 יוחד פרק לנושא השירות לציבור. פרק זה נסב על הטיפול בתלונות על אי-מתן מענה לפניות , וצוין בו כי בשנת 2011 תוסיף הנציבות לעקוב אחר המגמות המסתמנות מבירור תלונות בתחום זה. נמצא כי 27.4% מנושאי התלונות שהתקבלו השנה בנציבות היו בנושא השירות לציבור, ושיעורן של התלונות המוצדקות בנושא היה גדול במידה ניכרת משיעורן של התלונות המוצדקות בשאר הנושאים. בדוח מתוארות כמה תלונות בנושא השירות לציבור, ובהן תלונות על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, על האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה ועל משרד התקשורת . לסיום, ברצוני להביע הערכה לנציבות תלונות הציבור, שבאמצעותה ממלא מבקר המדינה, זה ארבעה עשורים, את תפקידו החוקתי כנציב תלונות הציבור. בשנים האחרונות שינתה הנציבות את פניה. מגמת הגידול הדרמטי בכמות התלונות חייבה אותה להיערך באופן מיוחד לטיפול יעיל ומיטבי במספר ההולך וגובר של הפונים אליה - נעשו בה שינויים ארגוניים, הושם דגש על הדרכה והכשרה של סגל העובדים ושוכללו דרכי בירור התלונות והבקרה המקצועית - הכול במטרה להביא להתייעלות ולקיצור משך הטיפול בתלונות בלי להתפשר על איכות הבירור ותוך הקפדה על רמת שירות גבוהה. אין לי ספק כי מוסד נציב תלונות הציבור בישראל יוסיף לתרום תרומה משמעותית להגנה על זכויות הפרט ולהקלת מגעיו עם רשויות השלטון.
תאריך:  21/03/2012   |   עודכן:  21/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגשם חדר לאוטובוס, הנוסעת נרטבה והחליקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כאחד שעובד כנהג ב"דן"
דאודי  |  21/03/12 01:25
2
ולאגד יש את חכמי שקשוקה..
טיזה  |  22/03/12 05:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עידן יוסף
אוטובוס של דן לא עצר להוריד נוסע בתחנה    קואופרטיב דן נקנס ב-10,000 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il