X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כאשר נעצר השוטר במחסום, טען שהנוסעת היא אשתו בית המשפט: השוטר הפר את חובות הנאמנות והאמון המיוחדות הנדרשות ממנו ואת חובתו הבסיסית לומר אמת
▪  ▪  ▪
השוטר לא אמר אמת [צילום אילוסטרציה: מ"י]

ג'אדאללה חרב, שוטר שהסיע במכוניתו שוהה בלתי חוקית ואף הציג אותה כאשתו, יפוטר מן המשטרה. כך קבע (5.3.12) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יוסף שפירא, בדחותו את עתירתו של חרב נגד פיטוריו.
במאי 2010 העלה חרב לרכבו הפרטי נוסעת שביקשה טרמפ בדרכה לאום אל-פחם. בהגיעו למחסום טייבה, הציג חרב את תעודת השוטר שלו ואמר שהאישה נוסעת עימו. כאשר התברר שאין ברשותה תעודת זהות, טען חרב שמדובר באשתו. חיפוש מדוקדק יותר של החיילת במחסום העלה שמדובר בתושבת ג'נין, שביקשה להיכנס לישראל שלא כדין. חרב ביקש מהחיילים שבמחסום שישחררו אותו ושלא ידווחו לממונים עליהם את שהתרחש על-מנת "שלא יסתבך". חרב הועמד לדין משמעתי, הודה והורד בדרגה למשך שלושה חודשים. בעקבות זאת הוחלט לפטרו ב-15.2.12.
חרב טען בעתירתו שמדובר בצעד שאינו מידתי, המתעלם משירותו הממושך והצטיינותו בו. המדינה טענה, כי הצעד מבוסס על "תפיסתם של ראשי המערכת המשטרתית את תפקידו של השוטר ואת המצופה הימנו מן ההיבט ההתנהגותי". עוד נטען, כי "התנהגותו של העותר מעידה על חוסר התאמתו להמשך שירות במשטרה".
השופט שפירא: הפיטורים מוצדקים
שפירא אומר בתחילת החלטתו, כי כבר נפסק שלמפכ"ל יש שיקול דעת נרחב בנוגע לפיטוריהם של שוטרים, וכי בית המשפט יתערב בהחלטה כזו רק אם ימצא שנפל בה פגם שורשי. שפירא מוסיף:
"פיטוריו של אדם קשים ופוגעניים הם, ופיטוריו של שוטר מורכבים עוד יותר. מעבר לפגיעה בעצמאותו הכלכלית, בעתידו התעסוקתי ובדימויו העצמי של כל מפוטר, הרי שלפיטוריו של שוטר מתלווית גם טלטלה משמעותית באשר לדרך בה הוא נתפס על-ידי החברה והבריות. הכאב והפגיעה הנלווים לפשיטת המדים ולעזיבת שורות המשטרה שלא מרצון גובים מחיר כבד מהשוטר המפוטר. על כן, ונוכח השלכותיו הדרסטיות של מעשה הפיטורין, על הגורמים הרלוונטיים במשטרה לבחון בשקידה ובפתיחות קיומם של אמצעים פוגעניים פחות להשגת התכלית הרצויה בטרם נוקטים הם בפיטוריו של שוטר. הווה אומר, בצד שיקול הדעת הרחב הנתון למפכ"ל המשטרה, כמי שאמון על בניין כוח-האדם המשטרתי וכמי שמופקד על קביעת התאמתם של השוטרים לשירות משטרתי, הרי שהפעלת הסמכות במישור זה צריכה להיות מידתית וסבירה".
במקרה הנדון, קובע שפירא, ביצע חרב עבירה שיש עימה קלון וניצל לרעה את האמון שניתן בו. "כאיש משטרה, רף החומרה הנלווה לעבירות אלה גבוה במיוחד, וזאת על שום חובות הנאמנות והאמון המיוחדים החלים על איש משטרה במילוי תפקידו, ודרישת ניקיון הכפיים וטוהר המידות המתחייבים ממי שנמנה, הוא עצמו, על מערכת אכיפת החוק, המופקדת על קיום נורמות ההתנהגות הראויות של בני הציבור", הוא מוסיף.
עוד אומר שפירא, בהתייחסו לדבריו השקריים של חרב כאילו השב"חית היא אשתו: "החובה לומר אמת ולדווח אמת הינה חובה בסיסית של כל אדם, כל שוטר, קל וחומר של כל שוטר בדרגתו של העותר. כאשר מדובר בשוטר האמון על שמירת החוק, אשר מעל באמון שניתן לו, יש לדקדק עימו כחוט השערה". הצורך לעמוד על רף התנהגות נאותה מצד שוטרים, מסיים שפירא, מצדיק את פיטוריו של חרב.

תאריך:  21/03/2012   |   עודכן:  21/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש אישר: שוטר שהסיע שב"חית יפוטר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כשאיזור החלציים נכנס למשוואה
הפאש הגאה  |  21/03/12 10:16
2
החלטת השופט, מצוינת!!! ל"ת
הניה  |  22/03/12 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שימוש יומי בתרופה במינון נמוך הוריד את מספר מקרי הסרטן בכרבע לאחר שלוש שנים בלבד    התרופה הורידה את הסיכון למוות מסרטן ב-15% בתוך חמש שנים    במקרים בהם חולים המשיכו להשתמש באספירין למשך זמן ממושך יותר, הסיכון למוות מסרטן ירד עוד יותר - ב-37% אחרי חמש שנים    מינון נמוך של אספירין הוריד גם את הסבירות לכך שסרטן, במיוחד סרטן המעי הגס, יתפשט (גרורות) לחלקים אחרים של הגוף
איציק וולף
יצרנית 'כיפת ברזל' ו'מעיל רוח' סיימה את השנה החולפת עם רווח נקי של 111 מיליון דולר    בשנה שעברה עמד הרווח על 170 מיליון דולר    קיבלה הזמנות בהיקף של כמיליארד שקל    צבר ההזמנות עומד על כ-13 מיליארד ו-200 מיליון שקל והמכירות על 7 מיליארד ו-100 מיליון שקל
איציק וולף
כוחות עילית של משטרת צרפת פשטו בשעה 03:00 לפנות בוקר על בית בצפון טולוז שבו מסתתר גבר המשתייך לארגון איסלאמי קיצוני    שלושה שוטרים נפצעו בחילופי האש    שר הפנים הצרפתי מפקח במקום על המבצע    החשוד אמר לכוחות כי ביקש לנקום את מותם של ילדים פלשתינים
עידן יוסף
נוסעת של דן נרטבה מהגשם באוטובוס דולף    הקואופרטיב הודה במחדל, אך נציבות התלונות רק המליצה לו לפצות את הנפגעת
עידן יוסף
מועצת העירייה הצביעה בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת    משרד התחבורה צפוי להתנגד ולא לאפשר את המהלך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il