X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המבטלת את קנסות היציאה מחברות הסלולר ואשר אוסרת גביית תשלומים או מניעת הטבות ממנוי שמבקש להתנתק מחברות הסלולר החוק תקף ביחס להסכמים שנחתמו מ-1 בנובמבר 2011
▪  ▪  ▪
האם מחירי השיחות יעלו בקרוב? [צילום: פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) אשר מבטלת כליל את קנסות היציאה מחברות הסלולר ואוסרת לחלוטין גביית תשלומים או מניעת הטבות ממנוי שמבקש להתנתק מחברות הסלולר.
בכך יבוטל סכום התקרה שנקבע בחוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו-2012 בגין ביטול הסכם התקשרות עם חברה שהיא בעלת רישיון רדיו טלפון נייד.
כמו-כן אושרה הצעת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שאמה-הכהן, שיזם את החוק, לניתוק זיקה מלא בין מכירת ציוד קצה למכירת שירותי סלולר.
ביטול הקנסות יחול על לקוחות שהתקשרו בהסכמים עם חברות הסלולר מה-1 בנובמבר 2011 - וייכנס לתוקף עם פרסום החוק ברשומות. עוד קבעה הוועדה כי ניתוק הזיקה המלא ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2013. עם זאת הוועדה קבעה כי שר התקשורת יוכל, באישור ועדת הכלכלה, לדחות את המועד בעוד חצי שנה.
המטרה: הקלה על מעבר לקוחות
מטרת ביטול "קנסות היציאה" היא הקלת המעבר של הלקוחות בין חברה אחת לאחרת לצורך הטבת התנאים המוצעים. בנוסף, מוצע לאסור על בעלי רישיון רדיו טלפון נייד לקשור בין התקשרות המנוי לקבלת שירותי רדיו טלפון נייד לבין רכישה, השכרה, השאלה או החכרה של ציוד קצה, בין בהסכם אחד ובין בהסכמים נפרדים, לרבות בדרך של מתן הנחה או הטבה אחרת כלשהי בהתקשרות אחת בשל ההתקשרות השנייה.
בדיון שקיימה ועדת הכלכלה להכנת ההצעה לקריאה השנייה והשלישית, אמר שאמה-הכהן, כי "הדבר יוזיל גם את מחירי השיחות וגם את מחירי המכשירים".
במהלך הדיון הבהיר היו"ר כי נושא ציוד הקצה מהווה עדיין חסם מעבר בין החברות. הוא ציין כי מחירי חברות הסלולר נותנים הטבות במכשירים עד שהלקוח מבקש להתנתק. במקרה כזה הלקוח מגלה שמחיר המחירון של אותה הטבה, שהחברה דורשת ממנו להחזיר לה, גבוה בעשרות אחוזים ממחיר השוק של אותו מוצר. "שווי ההטבות היום הוא לא ריאלי, ומהווה בעצם קנס שהופך לחסם מעבר", אמר היו"ר.
ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), אמרה כי אומנם ניתוק זיקה זה דבר מבורך ונשמע מעולה לצרכן, אבל קיים חשש שאנחנו לא מספיק יודעים איך ההחלטה הזו תשפיע על הצרכן. לדבריה, צריך לבדוק את ההשלכות של זה ולשים לב שמחירי השיחות לא יעלו.
נציג חברת סלקום, דורי צ'יקו, אמר כי נושא החיוב זיכוי מוצג כחסם מעבר מבלי שיש נתונים על השולחן. לדבריו, מאז הפחתת הקנסות שיעור הנטישה בישראל הוא גבוה מהשיעור בעולם. היו"ר שאמה-הכהן הגיב ואמר: "זה יוזיל את מחירי השיחות וגם את מחירי המכשירים".

תאריך:  21/03/2012   |   עודכן:  21/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כך הודיע סגן שר הבריאות הודיע לוועדה לפניות הציבור    "הריצות המיותרות והכפולות בין רופאים ופקידים ייפסקו"
איתמר לוין
הח"כ מקדימה הוציא אשתקד 94,436 שקל    הבאים אחריו: ראלב מג'אדלה, טלב א-סאנע, רוברט אילטוב וכרמל שאמה-הכהן    בני בגין לא הוציא אף אגורה; ברק הוציא 355 שקל; נתניהו - 1,831 שקל
ראובן לייב
קבוצות של צעירים יהודיים, ביניהם יוצאי יחידות-צה"ל מובחרות, התארגנו בעקבות הטבח בבית הספר היהודי בטולוז ונוכח התגברות גילויי האנטישמיות ברחבי המדינה, כדי להגן על שלומם וביטחונם של מוסדות יהודיים וכדי להקדים רפואה למכה, אם חלילה תבוא
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי עצר בפברואר פלשתיני מרצועת עזה בעת שניסה להסתנן לישראל    בחקירתו התברר כי חבר אל הזרוע הצבאית של חמאס    כתב אישום הוגש נגדו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע
אלעזר לוין
ישלם 3.5 מיליון שקל במזומן ועוד הלוואת בעלים של 35-25 מיליון שקל    בעלי אג"ח ב-156 מיליון שקל יוותרו על 36% מכספם    גבר על הצעות שקדי וליגד    פרסום מלא של הצעת ההסדר לחברת הנדל"ן שבקשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il