ועדת המכרזים המיוחדת במשרד האוצר להקמת מסלקה פנסיונית מרכזית, פרסמה (יום ה', 22.3.12) את מסמכי המכרז להקמת המסלקה והפעלתה. מסמכי המכרז הועברו למציעים שעמדו בתנאי סף בהליך מיון מוקדם. המציעים התבקשו לפרט את שיטת העבודה, עמידה ב-SLA ואבטחת מידע. ההסכם עם הספק שייבחר צפוי להיחתם באוגוסט 2012, ההתקשרות עם הספק תהיה לעשר שנים.
בשל החשיבות הרבה שמוצאת הממשלה בהקמת המסלקה, לספק הזוכה במכרז יוענק מענק חד-פעמי של 10 מיליון שקל לצורך הקמת המסלקה. המענק יהיה בגין הפעלת שלב א' של המסלקה כנדרש. התשלום השנתי עבור שירותי המסלקה ייקבע במכרז. המציעים במכרז יידרשו להגיש הצעת מחיר שנתית קבועה של המסלקה, המגלמת בתוכה גם את עלות ההקמה.
שיפור הייעוץ הפנסיוני הניתן במערכת הבנקאית המסלקה צפויה לייעל תהליכי עבודה של גופים מוסדיים ולהקל על שיווק וייעוץ פנסיוני. הפעולות שתבצע המסלקה ייעשו כחלק משירות שיספק גוף מוסדי ללקוחותיו. לפיכך, גוף מוסדי ישלים את רובן המכריע של הפעולות כאמור. על כן, גופים מוסדיים ישלמו דמי שימוש בשיעור של 50% מהעלות השנתית של הפעלת המסלקה. גובה ההשתתפות של כל גוף מוסדי ייקבע בהתאם לחלקו היחסי בסך הנכסים המנוהלים בשוק החיסכון הפנסיוני, כאשר סכום השתתפות מינימלי הוא 3,000 שקל לשנה. לגוף מוסדי שאינו מנהל אף מוצר פנסיוני שניתן להצטרף אליו או להעביר אליו כספים המנוהלים במוצר פנסיוני אחר, על-פי חוק (לדוגמה: קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר), יופחתו 30% מנכסיו המנוהלים לצורך חישוב חלקו היחסי מסך הנכסים המנוהלים בשוק החיסכון הפנסיוני. שאר המעסיקים והחוסכים, יישאו ביתרת העלות לפי היקף השימוש שלהם בפועל בשירותי המסלקה, בהתאם לתעריף קבוע לפעולה.