X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בניינים בני 30-6 קומות ייבנו בין דרך נמיר, ארלוזרוב ודפנה בצפון ת"א החלוקה: 470 דירות לדיירים הקיימים, 200 דירות מוזלות, 564 דירות ימכרו בשוק החופשי 7 קומות במגדלים - למסחר ולמשרדים חזון לעוד שנים - צפויה התנגדות תקיפה
▪  ▪  ▪
דרך נמיר בתל אביב

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב אישרה (יום ד', 21.3.12) את תוכנית הפינוי-הגדולה ביותר של העיר: יפנו 470 דירות ישנות ברחובות נמיר-ארלוזרוב-דפנה, בצפון העיר, ובמקומן ייבנו 1,234 דירות חדשות, בבניינים בני 6 קומות ובמגדלים בני 25 עד 30 קומות.
מדובר בשישה "בנייני רכבת" ישנים, בני כ-50 שנה, במזרחו של רחוב ארלוזרוב, הידועים גם בשם "מגורים", ובשלושה בניינים דומים בדרך נמיר. עורפם של הבניינים פונה לרחוב דפנה. שטחו הכולל של המתחם - 60 דונם. חברת הניהול מטעם העירייה, וקסמן-גוברין, שכרה את שירותיו של האדריכל אבנר ישר.
התוכנית כפי שקבע ישר, לאחר כמה שינויים שהכניסה העירייה, קובעת כי הבניינים הישנים ייהרסו, ובמקומם ייבנו בניינים ומגדלים מודרניים. הדירות ישווקו כך:
  • כל דייר מתפנה יקבל דירה חדשה ומוגדלת, ללא תשלום;
  • היזמים יחויבו לבנות 200 דירות מוזלות, במסגרת דיור בר-השגה;
  • יתר 564 הדירות יימכרו בשוק החופשי.
האזור יחולק לחמישה מתחמים - המתחם שבו הבניינים הנוכחיים בדרך נמיר, המתחם עם הבניינים הנוכחיים ברחוב ארלוזרוב, ושלושה מתחמים חדשים. בכל מתחם יהיו בניינים בני 6 קומות ומגדל בן 25 קומות, במקום 29 קומות כפי שתוכנן תחילה. המגדל בדרך נמיר פינת ארלוזרוב יהיה בן 30קומות כפי שתוכנן.
ייתכן מאוד שהמגדלים יהיו לשימוש מעורב, כך שקומת הקרקע תהיה מסחרית, מעליה 6 קומות משרדים, ורק 23-18 הקומות שמעליהם יהיו למגורים. החלטה סופית בעניין זה תתקבל בעתיד, בעת הדיון המפורט על התוכניות.
תב"ע מתירה לבנות כיום במקום 35,600 מ"ר. נראה שתב"ע זו תספיק לצורכי הבנייה, כולל בניית מרכז מסחרי ובנייני משרדים.
צפויות התנגדויות של "שיכון הקצינים"
אולם נראה, כי תוכנית זו היא חזון לטווח רחוק. היא חייבת לעבור, כמקובל, אישור של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, הליך העשוי להימשך שנים. צפויה התנגדות תקיפה של דיירי "שיכון הקצינים" ברחובות האחוריים הדר ודפנה, שייאלצו לגור בעתיד בצילם של הבניינים והמגדלים. עו"ד אלי וילצ'ק, נציג התושבים: "התוכנית קוברת את הווילות והקוטג'ים מתחת למגדלים!".
"שיכון הקצינים" קרוי כך, משום שדייריו הראשונים היו קציני צה"ל, שפרשו מהצבא לאחר מלחמת השחרור. רבים מהדיירים הנוכחיים הם אנשי עסקים בעלי אמצעים, שלא תהיה להם בעיה לשכור את הייעוץ המשפטי והכלכלי הטוב ביותר, כדי להיאבק בתוכניות העירייה.
הדיירים סבורים שאפשר היה להשיג אותה מטרה, בהוצאה קטנה בהרבה, בהליכים מהירים יחסית, ומבלי לפגוע בזכויות הקניין שלהם: הם מציעים להפעיל לגבי "בנייני הרכבת" את תמ"א 38, שתאפשר לשפץ את הבניינים, להוסיף 2 עד 2.5 קומות לכל בניין, וכך לחזק את הבניינים נגד רעידת אדמה ולהוסיף מאות דירות.

תאריך:  22/03/2012   |   עודכן:  22/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
רווח ההון על המימוש של 12.2% ממניות חברת האופנה אותן רכשה זרוע הבנקאות להשקעות של קבוצת לאומי: 25 מיליון שקל
אלעזר לוין
לכל יתר 70 המגרשים לא נמצא קונה    הזוכה, ג'בראן שדן, ביקשה לקנות מגרש נוסף,את הצעתו נדחתה בגלל תנאי המכרז    קציר ביקשה למכור מגרשים רק ליהודים, אך בג"ץ הורה לאפשר גם לערבים לרכוש
יפעת גדות
שימוש בתרופות המסייעות לפירוק האבנים
עופר וולפסון
העלאה שתיכנס לתוקף החל בחודש הבא, תייקר את חשבון החשמל הממוצע בכ-30 שקלים    ההתייקרות גבוהה מהתחשיב האחרון שקבע העלאה של 6.6% בלבד בתעריף, בשל התדרדרות מהירה מהצפוי במאגר ים תטיס
מחלקה ראשונה
כחלק מפיתוח מרכז המבקרים של הכנסת וכפעולה להעמקת התודעה הדמוקרטית בקרב הדור הצעיר, נרקם שיתוף פעולה בין הכנסת לבין ערוץ 'הופ!', במסגרתו התקיים בכנסת יום צילומים מיוחד עם דמויות הקונצונים    בסדרת הסרטונים מסבירים הקונצונים באופן המותאם לילדים, מושגי יסוד סביב הכנסת והחקיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il