X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר שלוש וחצי שנות מו"מ הושג ההסכם שיאפשר לכל חברות התעופה באיחוד האירופי להפעיל טיסות ישירות לישראל מכל מקום באיחוד, כשבמקביל חברות תעופה ישראליות תוכלנה מצדן להפעיל טיסות לשדות תעופה בכל רחבי האיחוד, כל זאת ללא הגבלת כמות טיסות שבועית
▪  ▪  ▪
להגיע לאירופה ביתר קלות [צילום: פלאש 90]

מדינת ישראל והאיחוד האירופי השלימו (יום ה', 22.3.12) את המשא-ומתן על הסכם תעופה מקיף במהלך סבב שיחות האחרון שנערך היום. ההסכם ייפתח בהדרגה ויציע הזדמנויות חדשות לתעשיה, לרבות חברות תעופה, ולצרכנים.
לאחר שמונה סבבי משא-ומתן מאז דצמבר 2008, הסכימו שני הצדדים לפתח מרחב תעופה משותף בין ישראל לאיחוד האירופי שיהיה מושתת על כללים משותפים. ההסכם צפוי להניב יותר הזדמנויות לתנועת נוסעים, יותר נתיבי טיסה ישירים ותועלות כלכליות לשני הצדדים.
כתוצאה מן ההסכם, יתאפשר לכל חברות התעופה באיחוד האירופי להפעיל טיסות ישירות לישראל מכל מקום באיחוד, וחברות תעופה ישראליות תוכלנה מצדן להפעיל טיסות לשדות תעופה בכל רחבי האיחוד האירופי. שוק התחבורה האווירית של האיחוד האירופי וישראל ייפתח בהדרגה, במגמה להגיע עד תחילת עונת הקיץ של 2017 לפתיחה מלאה של השוק, ללא כל הגבלה על מספר הטיסות השבועיות בין ישראל לאיחוד האירופי.
יותר טיסות, יותר יעדים, מחירים מופחתים
על סמך הניסיון מהסכמים דומים שנחתמו עם מדינות שכנות אחרות של האיחוד האירופי, הפתיחה ההדרגתית של השוק צפויה לעודד מספר רב יותר של טיסות ישירות מישראל ליותר יעדים באירופה במחירים נמוכים מהיום, כמו גם להפחית את מחירי הטיסות לישראל עבור נוסעים אירופיים. תנועת תיירות מוגברת בשני הכיוונים צפויה ליצור מקומות עבודה נוספים בענף. יישומו ההדרגתי של ההסכם ייתן לחברות התעופה בשני הצדדים מספיק זמן כדי להתכונן לקראת תחרות גוברת.
במקביל לפתיחה ההדרגתית של השווקים, שואף ההסכם בנוסף לשלב את ישראל במרחב תעופה משותף רחב יותר עם האיחוד האירופי. ישראל תיישם דרישות וסטנדרטים רגולטוריים התואמים את כללי התעופה של האיחוד האירופי בתחומים כגון בטיחות תעופה, איכות סביבה, הגנת הצרכן, לרבות זכויות נוסעים, ניהול תעבורה אווירית, רגולציה כלכלית, סוגיות תחרות, והיבטים חברתיים.
ההסכם הינו צעד נוסף בכינון מרחב תעופה משותף רחב יותר בין האיחוד האירופי לשכנותיו. הסכמי תעופה מקיפים דומים עם מדינות שכנות כבר סוכמו עם מדינות מערב הבלקן, מרוקו, ירדן, גאורגיה ומולדובה. משא-ומתן עם אוקראינה ולבנון מתקיים בימים אלה, ומשא-ומתן עם אזרבייג'ן ותוניסיה מתוכנן להתחיל בקרוב.
בשנת 2010, עמד שוק התחבורה האווירית בין האיחוד האירופי וישראל על היקף של 6.75 מיליון נוסעים בשנה. מדובר בגידול של 13.4% לעומת 2009.
האיחוד האירופי הוא שוק התעופה החשוב ביותר של ישראל, עם 57% מטיסות הנוסעים הבינלאומית לישראל וממנה החוצה. בדומה לכך, ישראל היא אחד משוקי התעופה החשובים ביותר עבור האיחוד האירופי במזרח התיכון - שוק בעל פוטנציאל גידול חזק. כיום, קיימים נתיבי טיסות נוסעים ישירים בין ישראל ו-16 מדינות חברות באיחוד האירופי (אוסטריה, איטליה, בולגריה, בלגיה, בריטניה, גרמניה, הולנד, הונגריה, יוון, לטביה, ספרד, פולין, צרפת, קפריסין, רומניה, והרפובליקה הצ'כית).
שני הצדדים יתחילו עתה לפעול על-פי הנהלים הפנימיים שלהם כדי לאפשר את החתימה על ההסכמים ואת כניסתם לתוקף.
"הישג גדול למדינת ישראל"
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר לאחר החתימה כי "הסכם השמים הפתוחים נועד להביא לליברליזציה בקווי התעופה בין ישראל לאירופה שתאפשר להוזיל את מחירי הטיסה בין ישראל ואירופה ולפתוח יעדי טיסה חדשים בכל רחבי אירופה ללא הגבלה. אני רואה במזכר ההבנות שנחתם הישג גדול למדינת ישראל, שיאפשר לה להשתלב במרחב האווירי העולמי ולהגדיל את התיירות הנכנסת, וכתוצאה מכך תסייע לחוסנו של המשק ותיצור מקומות עבודה חדשים."
סגן נשיא הנציבות האירופית והנציב לענייני תחבורה, סים קאלאס, מסר בתגובה: "הסכם התעופה המקיף שהושג בתל אביב היום חשוב מאוד להמשך חיזוק קשרי הכלכלה, הסחר והתיירות הכוללים בין ישראל לאיחוד האירופי. ישראל היא שותפת מפתח של האיחוד האירופי, וההסכם יחזק את קשרי התעופה בין שני השותפים ויבסס רמה גבוהה של התקרבות רגולטורית".

תאריך:  22/03/2012   |   עודכן:  22/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם "שמיים פתוחים" בין ישראל לאירופה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההסכם ייפתח בהדרגה ...
משה מיכאל  |  22/03/12 21:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חברת החשמל מתכננת להגיש בקרוב בקשה רשמית להפעלה מחודשת של תחנת רדינג בתל אביב באמצעות דלקים מזהמים כגון מזוט או סולר, בעקבות המחסור החמור הצפוי ברזרבות חשמל
אלעזר לוין
בניינים בני 30-6 קומות ייבנו בין דרך נמיר, ארלוזרוב ודפנה בצפון ת"א    החלוקה: 470 דירות לדיירים הקיימים, 200 דירות מוזלות, 564 דירות ימכרו בשוק החופשי    7 קומות במגדלים - למסחר ולמשרדים    חזון לעוד שנים - צפויה התנגדות תקיפה
עופר וולפסון
רווח ההון על המימוש של 12.2% ממניות חברת האופנה אותן רכשה זרוע הבנקאות להשקעות של קבוצת לאומי: 25 מיליון שקל
אלעזר לוין
לכל יתר 70 המגרשים לא נמצא קונה    הזוכה, ג'בראן שדן, ביקשה לקנות מגרש נוסף,את הצעתו נדחתה בגלל תנאי המכרז    קציר ביקשה למכור מגרשים רק ליהודים, אך בג"ץ הורה לאפשר גם לערבים לרכוש
יפעת גדות
שימוש בתרופות המסייעות לפירוק האבנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il