X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיקרי הסכם העקרונות: רוב תחזוקת הקרונות בידי עובדי הרכבת, הצעדים נגד העובדים וראשי הוועד יבוטלו שר התחבורה: "ההסכם יאפשר להקים חברת רכבת חדשה"
▪  ▪  ▪
עד השביתה הבאה? [צילום: רכבת ישראל]
פרשנות: אבן הנגף
סעיף נקלה בהסכם המתגבש עושה הנחה שאינה במקומה כלפי עובדי רכבת שסרחו ומבטל את פיטוריהם או השעייתם. גילוי הסבלנות לאלימות ראוי לכל גינוי, ועל פורעים לשלם את המחיר. כאשר נחתם הסכם הבטיחות הקודם עם ועד עובדי הרכבת, התחייבו העובדים שלא להשבית אותה לעשור הקרוב. ההבטחה הזו הופרה כעבור שבועות ספורים, משום שלוועד העובדים בהרכבו הנוכחי אין מילה. אין זה סוד שעובדים רבים מאסו בהתנהלותם האלימה של גילה אדרעי ואנשיה, שיותר מאשר טובת העובדים רואים לנגד עיניהם את חיזוק כוחם ומעמדם בקרב העובדים. על הנהלת הרכבת היה לדרוש במסגרת המו"מ קיום בחירות חדשות לוועד. השארת ניהול הוועד בידיים הנוכחיות היא מתכון כמעט בטוח לשביתה, ולוואי שנתבדה.

יושב-ראש ההסתדרות, עופר עיני, ויושב-ראש דירקטוריון הרכבת, אורי יוגב, הגיעו הלילה (יום ג', 27.3.12) להסכם עקרונות ברכבת ישראל. ההסכם מסדיר את כלל הנושאים שהיו במחלוקת בין ועד העובדים להנהלה, שבגינם הוכרזו ברכבת שמונה סכסוכי עבודה.
בעקבות ההסכם ביטלה ההסתדרות את השביתה שאמורה הייתה להתקיים היום. עבודות הפיתוח ושינוע המטענים יתקיימו גם הן החל מהיום כסדרם.
בקרוב הסכם קיבוצי
תקופת ההסכם היא לשלוש שנים וחצי. בשלב זה מדובר בהסכם עקרונות, שבעקבותיו צפוי להיחתם בזמן הקרוב הסכם קיבוצי. ההסכם קובע כי עבודות התחזוקה יבוצעו ברובן המכריע בידי עובדי הרכבת. מדובר על הקרונות החדשים שיתוחזקו באופן מלא על-ידי העובדים. כמו-כן, יתוחזקו 70% מהקרונות שיעברו בעתיד תהליך חישמול על-ידי עובדי הרכבת. עבודת התחזוקה היחידה שתתבצע על-ידי חברה חיצונית תהיה תחזוקת הקרונות הישנים שבתוך שנים אחדות יוצאו ממילא מפעילות.
תחזוקת הקרונות הישנים עד ליציאתם מפעילות תבוצע בידי חברה חיצונית רק לאחר תשעה חודשים מיום חתימת ההסכם. במשך שנתיים יתוחזקו הקרונות במתחמים נפרדים במוסכי הרכבת ולאחר מכן במוסכים אותם תקים החברה החיצונית, כך שלא תיווצר תופעת העסקת עובדי חברה חיצונית ועובדי רכבת בצורה של "כתף אל כתף".
בנוסף, יועברו מערכים של עבודות שעד עכשיו נעשו בצורת העסקה קבלנית להעסקה ישירה. המערכים שיעברו הם של הקופאיות, האיתות האלקטרוני, התדלוק והתוכנה.
גילה אדרעי נשארת
ההסכם אף קובע כי העובדים שנגדם ננקטו הליכים משמעתיים ושפוטרו והושעו מהעבודה עקב אלימות כלפי מנכ"ל החברה, לרבות חברי הוועד והיושב-ראש גילה אדרעי, יוחזרו לאלתר לעבודה וכל ההליכים נגדם יבוטלו.
העובדים אף יקבלו תוספת שכר בעלות של 25% ועוד מענק של 40 אלף שקלים בגין הרפורמה. ההסכם אף משפר את תנאי ההעסקה של דור ב' כגון: קייטנות, הבראה וכדומה.
ההסכם אף קובע ביטחון תעסוקתי - לא יהיו פיטורי צמצום עד שנת 2030.
הוא קובע שכל עבודות התפעול במערך המטענים יבוצעו בידי עובדי הרכבת. זאת באמצעות חברה-בת בבעלות משותפת לרכבת ולגורם חיצוני. בנוסף תוקם חברה-בת בבעלות מלאה של הרכבת.
במו"מ השתתפו מנכ"ל הרכבת, בעז צפריר, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, ויושב-ראש איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר כי ההסכם יאפשר להקים חברת רכבת חדשה. שתספק שירות ברמה המקובלת בעולם. יו"ר ההסתדרות עפר עיני אמר כי הושגו המטרות שהציג במו"מ - תחום התחזוקה יישאר ברובו בידי עובדי הרכבת ולא יפוטרו עובדים.

תאריך:  27/03/2012   |   עודכן:  27/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדי הרכבת התחייבו שלא לשבות 3.5 שנים
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
השר כץ הוכנע הושפל ובוזה
נתן רותם  |  27/03/12 10:44
 
- כץ עשה קולות כאריה ויצא עכברון
כץ העכברון  |  27/03/12 12:45
2
עובדי הרכבת גורמים בחילה קשה..
רחובותית  |  27/03/12 11:00
3
העובדים זכו-הציבור הפסיד
א מ רול  |  27/03/12 11:26
4
תפוטר לאלתר אדרעי!!!!
אלה  |  27/03/12 11:53
 
- כולנו הולכים לעבר השקיעה
המדינה שוקעת  |  27/03/12 12:16
5
השר השתפן
מייקל  |  27/03/12 12:12
6
ההסתדרות הורסת את המדינה
האנס מארלוזורוב  |  27/03/12 12:12
7
יתפוטר השר העלוב כץ ל"ת
מענין  |  27/03/12 12:27
8
היכונו לשריפת הקרונות
יגאל מחיפה  |  27/03/12 12:50
9
הסתדרות פשע מאורגן עופר עיני
ישע  |  27/03/12 14:57
10
עכשיו הם יכולים להתפרע חופשי..
כמו בבתי המשפט  |  28/03/12 04:03
11
השר כץ נכנע למושחתי הרכבת ל"ת
איך ויתר להם?  |  28/03/12 10:28
12
הסכם כניעה מביש
איתמר ש.  |  28/03/12 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דן מור, שנאלץ לפרוש מהשיפוט לאחר ששילם כופר בחשד לעבירות מס, אומר לכלכליסט: "כולם אמרו לי: עשו לך עוול, אתה פעלת בתום לב וניצלו את המצב כדי לפגוע בך"
מירב ארד
המטוס יכול לשאת 19 נוסעים ועיצוב הפנים שלו כולל חדר שינה אישי, סלון להסבה, מטבח מאובזר ואף שירותי משרד מתקדמים    המטוס נמכר לאיש עסקים פרטי
יפעת גדות
צריכת שוקולד על בסיס קבוע נמצאה קשורה ל-BMI נמוך יותר    מדענים משערים כי למרות שהשוקולד עתיר קלוריות, הוא מכיל מרכיבים התורמים לירידה במשקל
יפעת גדות
חולים עם מחלת עורקים כלילית חמורה ביותר שראו צילומים של הלב שלהם היו בסבירות גבוהה פי 2.5 להשתמש בסטטינים כפי שהורה להם הרופא, ובסבירות גבוהה יותר מפי שלושה להוריד במשקל
עירן פאר
הטענות: בזמן הנפקת כתבי התחייבות נדחים הבנק לא גילה את כל המידע שברשותו    ל"גלובס" נודע כי הבנק התייעץ מראש עם בנק ישראל בנוגע לפרסום האזהרה    שני בכירים תושאלו: הבר ושוורץ    אם יימצא אשם - הבנק ייקנס בעד 5 מ' ש'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il