X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשים רבות בודקות את השדיים ועוברות בדיקות ממוגרפיה, וכן עוקבות אחר מצב בריאות העצמות בעזרת בדיקות לצפיפות העצם, אך לעתים קרובות מדי מזניחות את הלב
▪  ▪  ▪
חוסר מודעות [צילום אילוסטרציה: AP]

בדיקות סריקה למחלות לב לנשים המגיעות למרפאה הגניקולוגית יכולות לזהות סיכון קרדיווסקולרי (של הלב וכלי הדם) ולמנוע בעיות לב מנשים שאינן מגיעות לרופא המשפחה על בסיס קבוע.
לדברי מומחים, נשים רבות אינן מבקרות אצל רופא המשפחה אך מגיעות לבדיקות קבועות אצל רופא הנשים. כמו-כן, נשים לעתים קרובות אינן מקבלות טיפול לגורמי סיכון למחלות לב, למרות שאלו עדיין הגורמים העיקריים למוות בקרב נשים בארצות הברית. שיעור התמותה ממחלות לב בקרב נשים בנות 44-35 ממשיך לעלות באחוז אחד בשנה.
נשים רבות בודקות את השדיים ועוברות בדיקות ממוגרפיה, וכן עוקבות אחר מצב בריאות העצמות בעזרת בדיקות לצפיפות העצם, אך לעתים קרובות מדי מזניחות את הלב. כך סבורים במרכז הרפואי הר סיני שבניו-יורק. נשים רבות, מדגישים החוקרים, אינן מודעות לגורמי הסיכון.
התוצאות מתוכנית ניסיונית שערכו בנושא, הוצגו בכינוס של הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה שהתקיים השבוע בשיקגו.
התוכנית יושמה במרפאות למיילדות וגניקולוגיה בעשרה מרכזי בריאות בארצות הברית וכללה 2,234 נשים, שגילן הממוצע 53. הנשים עברו בדיקות לזיהוי גורמי סיכון קרדיווסקולריים. כל המטופלות מילאו סקר קצר שעסק בגורמי סיכון למחלות לב, כולל היסטוריה משפחתית ופרטים על תסמינים שחוו.
החוקרים גילו כי גורמי סיכון קרדיווסקולריים היו קיימים אצל יותר משני-שלישים מהנשים שעברו את הסריקות. התסמינים, מעייפות מתונה ועד לכאבי חזה חמורים, זוהו אצל ארבע מכל עשר מטופלות.
התוצאות מראות כי הערכה קרדיולוגית פשוטה במרפאות הגניקולוגיות יכולה להגביר את המניעה של מחלות לב ולספק מידע חיוני לנשים. עלות הבדיקה נמוכה ואת הסקר ניתן למלא ב-3-2 דקות.
בקרב הנשים שנסרקו, החוקרים גילו כי כמעט שתיים מכל עשר ראו ברופא הנשים שלהן את הרופא העיקרי. שתיים מכל עשר נשים לא ידעו, או שמעולם לא בדקו את לחץ הדם שלהן או את רמות הסוכר, וכמעט ארבע מכל עשר נשים לא ידעו מה הן רמות הכולסטרול שלהן או שמעולם לא בדקו אותן.
לאחר הבדיקות, רבע מהנשים הופנו לרופא משפחה, לקרדיולוג או לאנדוקרינולוג להערכות נוספות ולטיפול. כמעט מחצית מהנשים שהשתתפו בתוכנית היו לאחר גיל המעבר. בקרב אלו, כמעט שליש השתמשו בטיפול הורמונלי חלופי.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  28/03/2012   |   עודכן:  28/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סריקה למחלות לב אצל רופא הנשים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יחימוביץ' מצהירה באתר האינטרנט שלה: "אין לי חברים בעלי הון וממילא איני לוקחת מהם כסף"    אלא שהעובדות שונות: דייוויד ושלי פדרמן תרמו 30,000 שקל; איש ההיי-טק יורם רגב תרם 23,000 שקל; מנכ"ל מגדל, יונל כהן - 22,500 שקל
איציק וולף
בניו של אורי זהר ובנותיו של אריק אינשטיין תובעים 176,000 שקל מעיתון הארץ בעקבות פרסום תמונות שצילמה אלונה אינשטיין ואשר זכויותיהם עברו לידיהם
יפעת גדות
החיידק החודר לזרם הדם, דרך חניכיים מדממים, מתחזה לחלבונים הגורמים לקרישת דם וכך מסכן את הלב והמוח    קרישי הדם מגנים על החיידק הפולש מהמערכת החיסונית ומאנטיביוטיקה המשמשת לטיפול בזיהום
אלעזר לוין
שכר של כ-7.7 מיליון שקל לאיזי כהן    עלות שכרו של נדב גרינשפון, סגן היו"ר, הסתכמה בכ-4.22 מיליון שקל    הרווח ברבעון המקביל ב-2010 הסתכם בכ-479 מיליון שקל    איזי כהן: "מאמינים בפוטנציאל הרב הגלום בקניון אפי מול ויכולתו להציף ערך רב למשקיעים"
איציק וולף
תנועת אומ"ץ פנתה אל ועדת האתיקה של הכנסת בתלונה נגד ח"כ מיכאל בן ארי    בכינוס של מפלגתו השתלח בבית המשפט העליון בעקבות פסק דין מגרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il