X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיכבה את אישור סכומי האגרה ומשך תקופת הזיכיון לקטעים הצפוניים של כביש 6 דורשת לבחון אפשרות של מתן הנחה לתושבי הצפון שיסעו בכביש מצפון לעבודתם במרכז נציגי האוצר: "הנוסעים לא ישלמו על הנסיעה אם יתקעו בפקק של יותר מ-20 דקות בכל קטע"
▪  ▪  ▪
כביש 6. תקופת זיכיון ארוכה במיוחד [צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה (יום ד', 28.3.12) לעכב את אישור סכומי האגרה המרביים והתקופה המקסימלית של חוזה הזיכיון לקטעים 3 ו-7 (הצפוניים) בכביש חוצה ישראל (כביש 6), לקראת היציאה למכרז.
יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, החליט לדחות את אישור הבקשה, עד אשר יוגשו לוועדה נתונים לגבי המשמעות הכלכלית של קיצור משך תקופת הזיכיון, מ-34 שנים כפי שמציעה הממשלה, ל-27 או 30 שנה, שבסיומם יועבר הכביש לשימוש חופשי של האזרחים. עוד ביקש היו"ר לבחון אפשרות של מתן הנחה לתושבי הצפון שיסעו בכביש מצפון לעבודתם במרכז, בין השעות 06:00 ל-08:00 בבוקר.
מנכ"ל חברת חוצה ישראל, ראובן לבאון, וסגן החשבת הכללית באוצר, גיל שבתאי, הסבירו לוועדה כי לפי החלטת הממשלה שאישרה את עיקרי חוזה הזיכיון, התקופה המרבית של הזיכיון תעמוד על 34 שנים, והיא תחל לאחר שנה מיום החתימה על חוזה הזיכיון. כמו-כן, נקבע כי תעריפי האגרה לרכב פרטי בקטע 7, שבין מחלף אליקים למחלף קשיש שיוקם סמוך לצומת התשבי, יעמדו על 2.9 שקלים בשעות השיא (בימי א'-ה' בין השעות 06:00 בבוקר ל-21:00 בערב ובשבת בין 17:00 בערב ל-21:00 בערב) ו-1.74 שקלים בשעות השפל (בלילות ובסופי שבוע למעט בשעות השיא בשבת). התעריפים בקטע 3 - המשכו של קטע 7 ועד למחלף סומך - צפויים לעמוד על 4.06 שקלים בשעות השיא ו-2.32 שקלים בשעות השפל.
לדבריהם, בעקבות הערות של ועדת הכלכלה, בדיונים קודמים בנושא הוחלט לקבוע רמת שירות מוגדרת. המשמעות היא כי בניגוד לשאר הקטעים בכביש 6, פקקים בקטעים הצפוניים שיובילו לעמידה של למעלה מ-20 דקות בכל קטע יזכו את הנהגים מתשלום. כמו-כן הסביר שבתאי כי מי שיסע באופן רצוף בשני הקטעים ייהנה מהנחה של 20%. מחיר הנסיעה יהיה קבוע במשך השנתיים הראשונות מיום פתיחת הכביש, ולאחר מכן הוא יעודכן פעמיים בשנה בהתאם לעליית המדד.
תקופת הפעלת הקטעים על-ידי הזוכה - עד לשנת 2048
לפי התוכנית של משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל, העבודות להקמת הקטעים צפויות להתחיל בשנת 2014 ולהסתיים כעבור כ-3.5 שנים ב-2017. אז תחל תקופת ההפעלה של הקטעים, שצפויה להימשך כ-30 שנים וחצי עד ל-2048. לדברי שבתאי, ההכנסות הצפויות מאגרה בכל התקופה עומדות על כ-2.5 מיליארד שקל, כאשר המדינה תשתתף בעלות ההקמה וכן תעביר עוד עשרות מיליוני שקלים בשנה לזוכה - בהתאם להצעה במכרז.
נציגת המועצה לצרכנות, מיטל בשארי, ביקשה לדעת מה בדיוק יהיה חלקה של המדינה במיזם ואמרה כי צריך למנוע מצב שבו האזרח ישלם פעמיים, גם במימון הפרויקט מכספי המסים וגם תשלום האגרה. עוד היא הוסיפה כי צריך לפצות את הנהגים גם במקרים של עומסים בכביש. שבתאי דחה את הטענה לגבי חיוב כפול של האזרחים והסביר כי האגרה המוצעת נמוכה משמעותית מהאגרה בקטעים האחרים בכביש. לדבריו, המדינה מתכוונת לחייב את הצרכן לפנות מפגעים ולזכות במקרה של עצירה של למעלה מ-20 דקות בכל קטע.
הנתונים הרגישים יוצגו בדיון פנימי
ח"כ שאמה-הכהן הסביר כי אם ההשפעה על עלות האגרה היא שולית יש לבחון אפשרות של קיצור משך תקופת הזיכיון והחזרת הכביש למדינה מוקדם יותר. "הכביש הוא לא רק פרויקט תחבורתי כלכלי אלא גם פרויקט חברתי - כל יום שעובר מרחיק את הפריפריה מהמרכז בגלל עלויות הדלקים וחובתנו לבצע בדיקה נוספת של התנאים כדי לוודא שהם טובים לאזרחים", אמר היו"ר. היו"ר הבהיר כי לציבור יש שני אינטרסים מובהקים בכביש, הראשון הוא שהתעריפים יהיו סבירים ונמוכים ככל האפשר, על-מנת לקרב כמה שניתן את תושבי הפריפריה למרכז. האינטרס השני הוא שתקופת הזיכיון, שבה הכביש נמצא בידיים פרטיות עד שהוא מוחזר לציבור, תהיה מינימלית. "לא אתן את אישור הוועדה להוציא את המכרז עד שלא אהיה בטוח שהכביש חוזר לבעלות הציבור והממשלה בהקדם האפשרי, 34 שנים נראות לי תקופה ארוכה מידי", אמר היו"ר. נציגי האוצר הבהירו כי מדובר בנתונים רגישים מאוד, מאחר שהם יכולים להשפיע על המכרז, וביקשו להציגם בדיון פנימי. היו"ר נענה לבקשה והודיע כי הוועדה תקבל את ההחלטה לאחר שיוצגו לה הנתונים.
תאריך:  28/03/2012   |   עודכן:  28/03/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הגישה תביעת לשון הרע על סך של 4.8 מיליון שקל, בעקבות תחקיר התוכנית על שוק הכלים הקרמיים, בו הציגה נתוני מעבדה בלתי מוסמכת לפיהם מוצרי החברה מסוכנים לבריאות
איתמר לוין
אמצעי תקשורת ביקשו לקבל ולשדר את הקלטות, לאחר שהאישום ברצח הומר במסגרת עסקת טיעון להריגה    המדינה התנגדה, אך בית המשפט קבע שמותר לעיתונות לבחון את שיקולי התביעה והתנהלות המכון הפתולוגי
דניאל רוט ורועי גלדסטון
רה"מ בירך את הגולשת: "מחזיקים לך אצבעות בלונדון". לבנת: "את ווינרית"
עופר וולפסון
נגיד בנק ישראל אומר כי מבחינת המדיניות הפיסקלית, מופעלים לחצים מתמידים להגדיל את התקציב    "איננו יכולים לצפות לצמיחה של כ-5% בישראל השנה; המשק הישראלי נמצא במצב טוב, אם כי לא מצוין"
יפעת גדות
חוסר בסיבים או בנוזלים בתזונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il