X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרווח הנקי הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל יחס תשואה על ההון העצמי: 8.3% הירידה - כתוצאה מהירידות בבורסה שגרמו לירידה בהכנסות הבנק ולעלייה בהוצאות השכר היו"ר ברודט: "תוצאות טובות אבל לא מצויינות"
▪  ▪  ▪
מאור. עלות שכר של כ-6 מיליון שקל [צילום: ישראל הדרי]

הרווח נקי של בנק לאומי בשנת 2011 הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל - ירידה של 19% לעומת רווח של 2.3 מיליארד שקל ב-2011. כך עולה (יום ה', 29.3.12) מפרסום דוחותיו הרבעוניים. הנתון משקף יחס תשואה על ההון העצמי של 8.3%.
הרווח של הבנק ברבעון הרביעי דווקא עלה ב-24% ל-618 מיליון שקל.
הרווח המימוני של הבנק הסתכם ב-7.55 מיליארד שקל, עלייה קלה ביחס לשנת 2010. חס ההון ליבה לנכסי סיכון הסתכם ב-8.07% לעומת 8.43% בסוף 2010.
הבנק, השני בגודלו בישראל, נימק את הירידה ברווח בעיקר כתוצאה מההאטה בכלכלה העולמית והמקומית שגרמה לירידות בבורסה וכתוצאה מכך לירידה בהכנסות הבנק ולעלייה בהוצאות השכר. המדובר בהפרשה שביצע הבנק לכיסוי ההפסדים בקופות לפיצויים ותגמולים של עובדי הבנק.
זוהי תקופת הדוחות האחרונה של הבנק תחת ניהולה של המנכ"ל המיתולוגית גליה מאור, הפורשת מתפקידה לאחר 17 שנים. את מאור תחליף בתפקיד רקפת רוסק-עמינח.
"תפיסה הנשענת על ראייה ארוכת טווח"
במסיבת עיתונאים שנערכה עם פרסום הדוחות, אמרה מאור כי "מתוך מחויבות בסיסית ומוחלטת לכספם של אחרים, הובלתי בלאומי תפיסה הנשענת על ראייה אסטרטגית ארוכת טווח ועל ניהול מוקפד של סיכונים. גם אם כנגזרת מתפיסה זו, חווינו תקופות קצרות של פגיעה בתשואה על ההון, הרי שלאורך זמן הוכח כי גישה זו היא הנכונה, משרתת בראש ובראשונה את הלקוח, כמו גם את האינטרסים ארוכי הטווח של העובדים ושל בעלי המניות. הבנו תמיד כי הלקוח הוא הנכס המשמעותי ביותר שלנו, ועלינו לשקוד כל העת, ובכל מגזרי הלקוחות, על שיפור חוויית הלקוח, כך שלכל אחד, בהתאם לצרכיו, תינתן האפשרות ליהנות משירות בנקאי ברמה הגבוהה ביותר. אני משוכנעת שלאומי ישכיל גם בעתיד, ולאורך זמן, לפעול לפי עקרונות אלה, לשפר את יכולת ניהול הסיכונים, ולפעול בהתמדה למען שיפור חוויית הלקוח, כך שלקוחותיו ימשיכו ליהנות מהמוצר הבנקאי האיכותי ביותר, יציבותו הטובה תישמר, ומעמדו כגורם מוביל במערכת הבנקאית יתחזק".
גורמים רבים מעיבים על הסביבה הכלכלית
יו"ר דירקטוריון בנק לאומי, דוד ברודט, מסר כי "המשק הישראלי חווה בחודשים האחרונים האטה, כתוצאה מההאטה הכלכלית בעולם, ובעיקר בגוש האירו, מהשפעות המחאה החברתית, מהעומס הרגולטורי ומהסיכונים הגיאו-פוליטיים. גורמים אלה ימשיכו להעיב על הסביבה הכלכלית שלנו גם בתקופה הקרובה, והם אינם מקלים על פעילות המערכת הבנקאית הישראלית ועל לאומי בכלל זה. התוכנית האסטרטגית של לאומי, לוקחת בחשבון את האלמנטים הללו, ובגינם אישר הדירקטוריון את החלטת הנהלת הבנק לבצע תוכנית התייעלות מקיפה בשנים 2014-2012, לרבות מיזוג בלמ"ש שיתבצע בשנה הנוכחית, וייושם פרויקט 'מתקדמים יחד' לשיפור חוויית הלקוח".
ברודט ציין עוד כי "השנה הפך לאומי לבנק הראשון בישראל המתנהל ללא גרעין שליטה. מצב זה מטיל עול גדול על כתפי דירקטוריון הבנק, ואנו מתעתדים לפקח על עבודת הבנק מתוך אחריות גדולה ונאמנות רבה ללקוחות, לעובדים ולציבור הרחב המחזיק במניות הבנק".
עלות שכרה של מאור, בשנת 2011 הסתכמה ב-6.03 מיליון שקל. רקפת רוסק-עמינח, אשר שימשה בשנה החולפת ראש החטיבה העסקית של הבנק, קיבלה שכר בעלות של 3.4 מיליון שקל ב-2010. היו"ר ברודט נהנה מעלות שכר של כ-3.1 מיליון שקל.

תאריך:  29/03/2012   |   עודכן:  29/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מדענים הגדירו את הסביבה בה אנו נמצאים כשאנו במקום סגור - "מרק חיידקי"    נוכחותו של אדם קשורה לעלייה משמעותית בריכוזים הנשימים של חיידקים ופטריות במספר גדלים
מירב ארד
עו"ד מזרחי-לינקר תחליף בתפקיד את עו"ד יוסף זילביגר    בשנים האחרונות שימשה כראש צוות פרקליטים ומנהלת המחלקה המשפטית בכונס הרשמי במחוז ת"א
איתמר לוין
המזכירה נחשדה בגניבה - בה הודתה מזכירה אחרת    לאחר מכן העלה נגדה בית החולים טענות שהוכחו כחסרות יסוד    ישלם 75,000 שקל ויפיץ את פסק הדין לעובדיו הנוגעים בדבר
מירב ארד
העיתון "Foreign Policy" מדווח כי ישראל השיגה לאחרונה גישה לבסיסי חיל האוויר באזרבייג'ן הסמוכים לגבול עם אירן    בפברואר האחרון נחתמה עסקת נשק גדולה בין המדינות בהיקף של 1.6 מיליארד דולר
מירב ארד
רווחי הבנק עלו בשנה שעברה ב-25%    הרווח הנקי ברבעון הרביעי של השנה הסתכם ב-672 מיליון שקלים    עלות שכרו של מנכ"ל הבנק, ציון קינן - 9 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il