X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיעורי התקצוב של הרשויות ושל המדינה יישארו השנה בהתאם לשיעורים שנקבעו ב-2011, לאחר שוועדת הכספים דחתה הצעת האוצר לתקצוב דיפרנציאלי גפני: "אמות המידה לתקצוב שירותי הדת יהיו זהות לאלו הנוגעות לתקצוב שירותי חינוך ורווחה"
▪  ▪  ▪
גפני. "לסייע לרשויות החלשות מתקציב המדינה" [צילום: פלאש 90]

ועדת הכספים אישרה (יום ד', 28.3.12) את אמות המידה לתקצוב המועצות הדתיות ברשויות המקומיות ל-2012. שיעורי התקצוב של הרשויות ושל המדינה יישארו בהתאם לשיעורים שנקבעו ב-2011.
האישור ניתן לאחר שני דיונים סוערים ומגעים עם האוצר, משרד הפנים, המשרד לשירותי דת, מרכז השלטון המקומי ונציגי הרשויות. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) דרש כי "תקצוב תחום שירותי הדת לא ייפול מזה של תחומי החינוך והרווחה".
הוועדה הביעה התנגדות לרשימת השיעורים המעודכנים של תקצוב המועצות הדתיות ל-2012 שהוגשה על-ידי צוות מקצועי מטעם משרדי האוצר, הפנים ושירותי הדת.
על-פי הרשימה המעודכנת, יחס המימון של המועצות הדתיות בין המדינה לרשויות היה אמור להשתנות במספר רשויות. לגבי אחדות מהן, שיעור ההשתתפות היה אמור לגדול לעומת שיעור ההשתתפות של המדינה ובאחדות היה אמור לקטון. כך למשל, שיעור ההשתתפות של עיריית אשדוד לעומת המדינה אמור היה להשתנות מ-60%:40% (מדינה:עירייה) ל-75%:25% עקב המעבר לאשכול סוציו אקונומי 5. כלומר, גידול ב-15% בתקצוב המועצה הדתית בעיר.
"שירותי דת חשובים כמו חינוך ורווחה"
כאמור, יו"ר הוועדה גפני, כמו יתר חבריה, התנגדו לאמות המידה החדשות שהומלצו על-ידי הצוות המקצועי ובסופו של דבר, אישרה את אמות המידה שנקבעו עוד ב-2011. גפני שב והביע התנגדות לעצם העיקרון של תקצוב הדיפרנציאלי בין הרשויות השונות. לדבריו, "המדינה איננה מתקצבת כלל את שירותי הדת, המועבר מרשות לרשות. אלו שמתקצבות בשיעור גבוה מממנות את תקצוב היתר של המדינה ברשויות חלשות". עוד דרש, ש"אמות המידה לתקצוב שירותי הדת יהיו זהות לאלו הנוגעות לתקצוב שירותי חינוך ורווחה. צריך לסייע לרשויות החלשות מתקציב המדינה".
בדיון עלה שוב השוני בשיטת התקצוב של שירותי הדת ביחס לתחומי הרווחה והחינוך והוועדה דרשה שהתקצוב של כל התחומים יהיה זהה. גפני שב והביע את עמדתו, כי "שירותי דת חשובים לי כדרך חיים בדיוק כמו חינוך ורווחה".
לבסוף, הסכים גפני לאשר את אמות המידה לתקצוב שירותי הדת אך בהתאם למה שנקבע ב-2011 והודיע שלקראת תקציב 2013 יתקיים דיון מקיף על תקצוב דיפרנציאלי של כלל הנושאים ולא רק לגבי שירותי הדת. עד אז ועדת הכספים תאשר את אמות המידה כפי שהיו בשנה שעברה. בנוסף, דרש גפני לשנות את אמות המידה לתקצוב שירותי הדת בירושלים מ-60% עירייה ו-40% ממשלה ל-50%:50%.
רכז בינוי ושיכון באגף התקציבים באוצר, ראובן קוגן, הודיע ש"האוצר עומד להמליץ על אמות מידה דיפרנציאליים גם לתקצובם של תחומים אחרים וכי יתקיים בנושא דיון מעמיק". לדבריו, בתחום התחבורה הדבר מתקיים כבר כיום. "הקו המנחה, שרשויות חזקות ישתתפו בשיעור מקסימלי של 75% ואלו החלשות בשיעור המינימלי של 25% וטבלת אמות המידה לתקצוב שהנחנו על שולחן הוועדה מבטאת אותו", אמר קוגן.
"השינוי אינו הולם את הרכב האוכלוסיה"
נציגי רשויות שעברו לאשכול סוציו-אקונומי 5, שמשמעותו הגדלת שיעור ההשתתפות שלהן בתקצוב שירותי הדת קבלו על השינוי לרעה. גזבר עיריית אשדוד, עופר לוי, אמר כי "השינוי של אשדוד לאשכול סוציו-אקונומי 5 איננו הולם את הרכב האוכלוסיה בעיר, שרבים מתושביה חרדים ועולים מאתיופיה הנחשבים קבוצות חלשות כלכלית ועל-כן לא ברור מדוע שינו את אמות המידה ועל העירייה להשתתף במידה גדולה יותר בתקצוב המועצה הדתית". על-פי אמות המידה שפורסמו, עיריית אשדוד אמורה להשתתף ב-2012 בשיעור 75% מתקציב המועצה הדתית והממשלה 25% לעומת 60%:40% ב-2011".
הגדלת שיעור ההשתתפות הוחל גם על אשקלון מ-60%:40% ל-75%:25%. גזבר העירייה, פיני בוסקילה, העלה טיעונים דומים לאלו של מקבילו מאשדוד: "הרכב האוכלוסיה איננו תואם את המעבר לאשכול 5. לא יתכן ששמים את אשקלון באותה קבוצה כמו רחובות".
חשבת שכר בעיריית באר שבע, צביה סעדון, אמרה כי "לא ייתכן שנקבעה אותה רמת תקצוב של המועצה הדתית לבאר שבע ולסביון 60%:40%. באר שבע סובלת מבעיות סוציו-אקונומיות רבות ואף סובלת ממצב ביטחוני קשה. רק בחודש האחרון סבלנו מנפילות טילים ואין שום סיבה לשינוי אמות המידה מהשנה שעברה. מצבה של העיר לא השתפר ב-2012".

תאריך:  29/03/2012   |   עודכן:  29/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקצוב המועצות הדתיות לא ישתנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד בור שחור
אליפז+גימלאי צה"ל  |  30/03/12 17:27
2
חשב מלווה
גלילי  |  30/03/12 18:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הרווח הנקי של תנובה ירד בחדות מ-500 מיליון שקל ל-50.5 מיליון שקל ב-2011 - ירידה של 90%    הירידה - כתוצאה ממחאת הקוטג' וסגירת המחלבה ברומניה
מירב ארד
ביריד משתתפים כ-650 נציגים ובהם גם הביתן הישראלי המשתרע על פני 200 מ"ר    שר התיירות ייפגש במהלך היריד עם ראש ממשלת אוקראינה ויו"ר הסוכנות הממשלתית לתיירות ונופש
איציק וולף
השלטונות האלג'יראים ציינו כי הסיבה לסירוב היא טעמי ביטחון    הרוצח מטולוז צפוי להיקבר בתוך יממה בעיר שבה קטל שבעה בני אדם
איתמר לוין
השחקן צפוי להשתחרר בעוד חודש    הודה בעבירות במסגרת עסקת טיעון ובית המשפט גזר עליו את העונש שביקשה ההגנה - בין היתר בשל היותו שיכור בזמן האירוע, פטירת בתו ומצבו הבריאותי
עופר וולפסון
החברה מדווחת על ירידה של 11% ברווח הנקי בשנת 2011 ל-83 מיליון דולר    המכירות צמחו ב-9% והסתכמו ב-3.44 מיליארד דולר, כשהתאוששות נרשמה בשוק האזרחי    ביטול רשיון ייצוא לעסקה בטורקיה גרם לירידה במכירות וברווחיות ברבעון הרביעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il