X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
541 מפעלים ישראלים נהנו בשנת 2011 מעסקות עם חברות זרות רכש הגומלין עמד בשנה שעברה על 2.5 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
השר שלום שמחון. יותר מקומות עבודה [צילום: ששון תירם]

רכש הגומלין בשנת 2011 עמד על 2.5 מיליארד דולר - עלייה של 20% לעומת שנת 2010. כך עולה מנתונים שפרסמה הבוקר (יום א', 1.4.12) הרשפ"ת (הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי) במשרד התמ"ת.
על-פי הנתונים, 541 מפעלים ישראלים נהנו בשנת 2011 מעסקות עם חברות זרות, במסגרת מחויבותן של אלו האחרונות לרכש גומלין. עסקות אלו, התבטאו בהזמנות של מערכות, רכיבים וחלקים מייצור מקומי, שיתופי פעולה תעשייתיים, העברת ידע, השקעות במחקר ופיתוח ועוד.
חלקן של התעשיות בפריפריה אליהן הופנו עסקות רכש גומלין עמד בשנת 2011 על 710 מיליון דולר, מהם נהנו כ-90 מפעלים. מפעלים קטנים ובינוניים (עד 100 עובדים) היוו כ-30% מכלל המפעלים שנהנו מעסקות רכש גומלין. היקף העסקים שהועבר אליהם בשנת 2011 עמד על 212 מיליון דולר.
44 מהמפעלים הישראלים זכו, כל אחד, בעסקות בשווי 10 מיליון דולר ומעלה; 30 מפעלים זכו בעסקות בסך שבין 5 עד 10 מיליון דולר; מפעלים ישראלים זכו בעסקות בסך שבין 1 עד 5 מיליון דולר; 63 מפעלים זכו בעסקות בסך שבין 0.5 עד 1 מיליון דולר; 280 מפעלים זכו בעסקות בגובה של עד חצי מיליון דולר כל אחד.
בעקבות מדיניות הרשפ"ת המעודדת את החברות הזרות להתקשר עם ספקים ישראלים חדשים, 159 מפעלים ישראלים חדשים, מתוך הכלל, נהנו בשנה זו מעסקות רכש גומלין, בסך כולל של 184 מיליון דולר.
רוב הפעילויות במסגרת רכש הגומלין של החברות הזרות היו השנה בתחום המחשבים, התקשורת והאלקטרוניקה (25%), תעופה ומתכת (14% כל אחד), הנדסה ותשתיות (10%), תוכנה, ביוטכנולוגיה וציוד רפואי (8% כל אחד), רכבות והתחום האוטומוטיבי (5%).
שר התמ"ת, שלום שמחון, ציין כי לנתונים המעודדים יש חשיבות רבה בשל ההשפעה החיובית של הסכמי רכש הגומלין על התעסוקה בישראל. "מקום עבודה חדש או שימור מקום עבודה קיים בתעשיה המסורתית לשנה אחת, מצריך הזמנה בסך 120-100 אלף דולר. משמעות פעילויות רכש גומלין בסך 2.5 מיליארד דולר, היא יצירת סדר גודל של 20 אלף מקומות עבודה בתעשיה הישראלית, חלקם הניכר בפריפריה. זוהי בשורה כלכלית וחברתית עבור המשק הישראלי, וזאת בנוסף לידע המקצועי שנצבר בארץ, הסמכת עובדים ומפעלים במקצועות נדרשים והשקעות במחקר ופיתוח".

תאריך:  01/04/2012   |   עודכן:  01/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלום שמחון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
החברה מציגה ברבעון הרביעי רווח נקי של כ-0.3 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-14.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד
מירב ארד
המלונות נמכרים לפארק פלאזה, המחזיקה במשותף עם אלביט במלונות    מחיר המכירה משקף שווי של כ-169 מיליון אירו    המכירה נועדה לפרוע חובות לוחצים בקבוצת מוטי זיסר
איציק וולף
הממשלה הסורית טוענת כי הצליחה להכריע את כוחות המורדים    70 שרי חוץ ממדינות המערב וממדינות ערב התכנסו באיסטנבול למפגש שני של ידידי סוריה    צפויים לקרוא להידוק העיצומים על אסד    האופוזיציה: הודעת אסד על קבלת תוכנית האו"ם - ניסיון להרוויח זמן
יואב יצחק
חברת סלראן מופעלת על-ידי קבוצת "hallo"    למרות זאת היא החלה להציע לציבור חבילות סלולר מוזלות. החשש - מאחורי החברה עומדים גורמים בעלי רקע בעייתי שאינם ראויים לקבלת היתר להפעלת חברת תקשורת בישראל
איציק וולף
על-פי התכנון יאוחדו בתי הכלא הצבאיים הישנים למתקן כליאה אחד שיוקם במקום אחר    אגף התכנון טרם מצא מקור מימוני שיאפשר הקמת המתקן החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il