X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל דניה-סיבוס חושף: ירידה חדה במכירת דירות בחברה-האם אפריקה-ישראל גם חברות גדולות מתקשות לקבל הלוואות מבנקים מחסור בפועלים ובעיות נזילות חסרים 5,000 מהנדסים עו"ד שוב: הרפורמה בתכנון ובניה - מיותרת, יש מבוכה בענף"
▪  ▪  ▪
גינזבורג. בלבול וחוסר ודאות [צילום: תמר מצפי]

"קבלנים מקפיאים בניית דירות בגלל חסמים מרכזיים". כך אמר מנכ"ל דניה-סיבוס, רונן גיזנבורג. הוא דיבר בכינוס בנושאי נדל"ן, שנערך בסוף השבוע (ה', 29.3.12) בתל אביב, מטעם משרד עו"ד צבי שוב.
גיזנבורג גילה, כי החל מחודש יולי נרשמה ירידה במכירת דירות על-ידי החברה-האם שלו, אפריקה-ישראל.
"בינואר אשתקד מכרה החברה 108 דירות. ביולי-אוקטובר נמכרו דירות ספורות בכל חודש. לקראת סוף2011, ותחילת 2012, הייתה עליה במכירות, אבל ניכרת העדפה לרכישת דירות זולות בפריפריה, ולא דירות יקרות באישור המרכז", אמר.
עוד ציין כי קיימת בעיה קשה - מחנק אשראי. "גם חברות גדולות מתקשות לקבל אשראי בנקאי לליווי פרויקטים חדשים. בנוסף, חסרים פועלים מקצועיים ומהנדסים, וזה מביא לעליה חדה בשכרם.גם מחירי ברזל ובטון עולים יום-יום. התוצאה הסופית היא גידול בהוצאות הקבלנים, בעיות נזילות ועצירת פרויקטים".
מחנק האשראי נובע בעיקר מכך שהבנקים רשאים להלוות לענף הנדל"ן עד 20% מסך האשראי שלהם, וזה על-פי הוראות בנק ישראל. חלק מהבנקים הגיעו לתקרות האשראי, ואינם יכולים לתת הלוואות חדשות לבניה.
"מלחמה יום-יומית על מהנדסים"
מנכ"ל דניה-סיבוס פירט לגבי המחסור במהנדסים: "חסרים 5,000 מהנדסים, בעיקר בגלל ירידה בהיקף העליה ממדינות חבר העמים, וירידה במספר הסטודנטים להדסה אזרחית. קבלנים משלמים למהנדס ביצוע עד 13,000 שקל לחודש, ועוד רכב. אחרי שנה הוא עובר לקבלן מתחרה, המשלם 20,000 שקל. זו פשוט מלחמה יום-יומית על מהנדסים. יש להגדיל את מספר הסטודנטים על-ידי מילגות, ולהעלות את שכרם של מהנדסים, כך שלאחר 4 שנות וותק ישתכרו 20,000 שקל בחודש".
באשר לשוק המשרדים, אמר גיזנבורג: "עזריאלי, חג'ג וגב-ים עומדים לבנות מגדלי משרדים. תיבנה כמות עצומה של משרדים. אינני בטוח שיהיה מי שישכור את כל המשרדים הללו".
"600 סעיפים במקום 200"
עו"ד צבי שוב תקף בדבריו את הצעת החוק לרפורמה בתיכנון ובניה: "הרפורמה מיותרת. החוק הקיים הוא בן 2 סעיפים. הגישו הצעת חוק של 600 סעיפים. אם היו מוסיפים כח אדם לועדות הקיימות, וקובעים להן לוחות זמנים עם סנקציות, אפשר היה להגיע לתוצאה טובה יותר".
עוד אמר:"בעלי קרקעות ויזמים מתקשים לקבל החלטות, לאור הרפורמות הבלתי פוסקות בחקיקה, במיסוי, בהטלי השבח. בענף יש מבוכה, בלבול וחוסר ודאות".

תאריך:  01/04/2012   |   עודכן:  01/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קבלנים מקפיאים בניה בגלל מחנק אשראי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר החוץ נועד עם פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והודיע כי יגיש הצעת החלטה להקמת יישוב קהילתי עבור הדרוזים בגליל המערבי    ביישוב המתוכנן יתגוררו לפחות 500 משפחות
איציק וולף
שריפה עזה פרצה במפעל לצבעים בעקבות סדרת פיצוצים שאירעה בתוכו    מן המקום פונו ארבעה נפגעים במצב קל    בשל האדים הרעילים שהכיל העשן הסמיך פינו כוחות הכיבוי את כל הנמצאים ברדיוס של 200 מטרים מהשריפה
מירב ארד
המרכזים יוקמו בארבעה מוקדים שונים ויהוו רשת צפרות בנגב ובגליל    עלות הפרויקט: כ-39 מיליון שקלים
איתמר לוין
נאזם אבו-סלים עומד בראש מסגד בנצרת, נושא דרשות בפני אלפי מאמינים מדי שבוע ומפיץ את תורתו באינטרנט ובדפוס    אימץ אידיאולוגיה זהה לשל אל-קאעידה והביא את מאמיניו לביצוע מעשי רצח ואלימות
אלעזר לוין
ישלם 3.5 מיליון שקל במזומן ועוד הלואת בעלים של עד 35 מיליון שקל    בעלי אג"ח ב-156 מיליון שקל יוותרו על 36% מכספם    גבר על הצעות שקדי וליגד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il