X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת הפשיטה פרצו השוטרים למרפאתו של רופא שיניים ביפו בית המשפט: שיקולים זרים השפיעו על המשטרה, אשר לא הביאה בחשבון את הנזקים שהיא גורמת לצד שלישי תמים
▪  ▪  ▪
המרפאה נחשדה כאתר הימורים [צילום: יח"צ]

"שיקולים זרים הם שהשפיעו על המשטרה בתכנון פעולותיה. על-רקע העובדות שנחשפו, אשר יש לקוות כי הינן חריגות שבחריגות, אין מנוס מלקבוע כי המשטרה הייתה להוטה לאכוף את ביצוע צו החיפוש בבחינת המטרה מקדשת את האמצעים, וזאת ללא כל התחשבות בפגיעה בזכויותיהם הקנייניות של צדדים שלישיים תמימים". כך קובע (26.3.12) שופט בית משפט השלום בתל אביב, ג'ואד חג'-יחיא, בהתייחסו להתנהלותה של המשטרה בעת פשיטה על מקום הימורים ביפו.
ד"ר קמאל עאסי הוא בעלי מרפאת שיניים ברחוב יפת ביפו, אליה פרצה המשטרה בספטמבר 2009 במסגרת פשיטה על מקום הימורים סמוך וגרמה לטענתו נזק רב. המשטרה אישרה שפרצה למקום במסגרת פשיטה על מקום הימורים, אך טענה שפעלה כדין ומתוקף הרשאה חוקית (צו של בית המשפט) ולכן אין לחייב אותה בתשלום פיצוי.
חג'-יחיא דחה את עמדת המשטרה, תוך שהוא מסתמך על דבריו של השוטר ברוך גרינשפן שהעיד מטעמה: "כשמתקבלת התלונה או מתעורר חשד למעשה פעילות אסורה, אנחנו לא עושים בדיקות נוספות אלא המטרה להגיע למקום. תוך כדי הבדיקה אנו גם מבצעים את הפשיטה". גרינשפן אישר, כי במקרה הנדון לא נבדקו חלופות אחרות בטרם פרצה המשטרה למרפאה.
חג'-יחיא קובע: "בגדר מילוי חובותיה של המשטרה היא חייבת הייתה ליתן את דעתה גם לאינטרסים של הצדדים השלישיים שלא להיפגע יתר על המידה כתוצאה מפעולותיה, ולאחר שמיעת הראיות בתיק לא נחה דעתי, כי המשטרה התעניינה ונתנה את דעתה לאינטרסים אלה של הצדדים השלישיים. אדרבא, אין עוד בליבי ספק, כי הרושם שהתקבל הינו אחד, המשטרה הפעילה את סמכויותיה בצורה אופורטוניסטית וללא רגישות לזכויות הפרט".
עוד דחה חג'-יחיא את טענת המשטרה, לפיה התעורר חשד שמקצת מן המעורבים בהימורים הבלתי-חוקיים ברחו לעבר המרפאה: "אנשי המשטרה פרצו לאולם בו התקיים המשחק לטענתם, דרך דלת האולם, וחלקם עמדו שם. דלת המרפאה נמצאת מול דלת האולם, ואם מישהו היה מנסה לעבור דרך דלת האולם, לא יכול היה לעשות זאת בלי להיתפס ע"י שוטרים שבכניסה. החשש או החשד כי מי שהוא עבר מאולם ההימורים אל תוך המרפאה אינו חשש סביר כלל בנסיבות".
לסיכום קובע חג'-יחיא: "הטיפול הרשלני בביצוע צו החיפוש ואשר במהלכו פרצו אנשי המשטרה לרכוש של התובע מבלי לטרוח אפילו בסיום הפעילות להודיע לו על אשר אירע, אינו יכול להיכלל במתחם שיקול הדעת הסביר של המשטרה ומשכך אין הצדקה לחסן את המשטרה מפני הנשיאה בנזקו של התובע". עם זאת, חג'-יחיא דחה את רוב תביעתו של עאסי, אשר תבע 53,000 שקל, משום שלא הגיש הוכחות כלשהן לנזקים אלו. המשטרה חויבה לפצותו ב-8,000 שקל על פריצת המרפאה וכן ב-4,000 שקל כהוצאות ושכר טירחת עורך דין.

תאריך:  03/04/2012   |   עודכן:  03/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה גרמה נזק בלתי מוצדק אגב פריצה למקום הימורים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מדינת משטרה. השוטרים בהמות
זעקי ארץ אהובה  |  3/04/12 20:47
2
עוד שופט טפש
ע.ג.  |  4/04/12 07:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ברק נחמני רכש מניות תאת לחשבון הנוסטרו של חברת הייעוץ שלו, לאחר שקיבל מידע מידי דבש    הפרקליטות חזרה בה מהאישום בדבר שימוש במידע פנים
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי: חוק העונשין מתיר למשטרה רק לסגור מקומות פיזיים העוסקים בהימורים, ולא לחסום גישה ממוחשבת לאתרים וירטואליים    קובע שהצווים שהוציאה המשטרה לספקיות האינטרנט מהווים פגיעה בלתי חוקית בחופש הביטוי
אלעזר לוין
יזמי הנדל"ן הגדולים של ישראל ממשיכים לשים דגש על עסקים בחו"ל
אלעזר לוין
משרד האוצר הפיץ הצעת חוק בנושא זה    התנאי: השכרה לטווח ארוך    המינהל ייתן קרקע בחינם לבניית 3,400 חדרים שיושכרו בזול לסטודנטים בטכניון, בר-אילן ואוניברסיטת בן-גוריון
עופר וולפסון
במסיבת עיתונאים לרגל סיכום שלוש שנות כהונת ממשלתו פרט נתניהו את הישגיה    "אנחנו עושים סיכול ממוקד בכל מי שמנסה לפגוע בנו; צלחנו היטב את המשבר, אינני חושש ממחאה חברתית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il