X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר החוץ מביע ביקורת קשה נגד ראש הממשלה ושר הביטחון בעקבות פינוי "בית המכפלה": "הטיפול של משרד הביטחון נועד להלהיט את הרוחות" דורש העברת כל הסמכויות בנושא לוועדת שרים מיוחדת
▪  ▪  ▪
ליברמן. "לא מכבדים זכות קניין" [צילום: פלאש 90]

"כל הטיפול בפרשת 'בית המכפלה' בחברון, מתחילתו ועד סופו, התנהל בצורה שגויה, הן מבחינה מהותית והן מבחינה קואליציונית" - כך אומר (יום ד', 4.4.12) שר החוץ אביגדור ליברמן, שתקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון אהוד ברק, לאחר שכוחות הביטחון פינו את המתחם במפתיע.
"אי-אפשר להשתמש בטענה של קדושת זכות הקניין כדי לפנות יישוב שלם שהוקם לפני 13 שנה, ומנגד לא לכבד את זכות הקניין כשמדובר ברכישת בית בחברון על-ידי יהודים", אמר ליברמן. "הטיפול של משרד הביטחון בנושא ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון נועד להלהיט את הרוחות ולא בכדי לתת מענה לביטחונם של אזרחי ישראל הגרים שם".
ליברמן הוסיף עוד כי מדובר במדיניות המערערת את יציבות הקואליציה ופוגעת ביכולת של מרכיבי הממשלה השונים לחיות זה לצד זה. "הפתרון היחיד שיכול להחזיר את היציבות הוא העברת כל הסמכויות בנושא ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון לוועדת שרים מיוחדת שתשקף נכונה את דעת הרוב בממשלה ובציבור", אמר ליברמן.
מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר קודם לכן כי הוא "מביע מחויבות להמשך ההתיישבות ביהודה ובשומרון בכלל, וביישוב היהודי בחברון בפרט".

תיק הביטחון ליעלון?

בעקבות המהלך, ח"כ דני דנון הציג יוזמה להחליף את שר הביטחון ברק במהלך מפגש פעילים בצפון הארץ. דנון טען כי היוזמה צוברת תאוצה בקרב פעילים בליכוד, שהחלו בהחתמת העצומה.
"שר הביטחון ברק פוגע בהתיישבות ביהודה ושומרון באופן שוטף, על-ידי הפיכת המנהל האזרחי לזרוע פוגענית שמקשה על ההתיישבות ומגנה על הפלשתינים", אמר דנון לפעילים. "יש להעביר את תיק הביטחון לשר בוגי יעלון לפני שיהיה מאוחר מדי".
"נראה ששר הביטחון שיכור מהכוח במשרד הביטחון, וצריך להבהיר לו את מקומו. עם מפלגה של חמישה מנדטים, ברק לא ייקבע את המדיניות של הממשלה", ציין דנון. "'בית המכפלה' הוא סמל לגישה הפרו-פלשתינית שמוביל ברק, אשר מחרחר מלחמת אחים ופוגע בהתיישבות ביהודה ושומרון".
ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת ח"כ זאב אלקין וח"כ אריה אלדד אמרו כי השדולה תומכת בדרישתו של השר יעלון להפקיע מידי השר ברק את הטיפול בהתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון.
"בתום שלוש שנים לכהונת הממשלה אין ספק שברק עשה הכל כדי לפגוע בהתיישבות ללא כל הצדקה. יש לנצל את הזמן שנותר על-מנת לפתור את הבעיות שברק יצר יש-מאין ולקדם את ההתיישבות כפי שראוי שממשלה לאומית תעשה", אמרו.
ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, אמר כי זכות הקניין של יהודים בכל מקום בארץ ישראל צריכה לעמוד לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות.
"לא יעלה על הדעת שבית שנרכש כחוק יפונה רק בשל שיקולים פוליטיים של שר הביטחון ועל כן חברי הממשלה שמייצגים את המחנה הלאומי צריכים להיות מחוייבים לצדק ולערכים שבשמם עם ישראל בחר בהם להנהיג את המדינה ולפעול לחיזוק אחיזתנו בעיר האבות ובהתיישבות היהודית בכל יהודה ושומרון", אמר.

תאריך:  04/04/2012   |   עודכן:  04/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן: הפינוי מערער יציבות הקואליציה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
הבחירות הוציא את ברק מדעתו
@ בנצי - א @  |  4/04/12 16:58
 
- קשקשן-הפינוי בהוראת BB!!
מומחה לBB ספין  |  4/04/12 21:08
2
הבורח הסדרתי מגן על המחבלים ל"ת
להוציאו מהממשלה  |  4/04/12 17:06
3
תנו ליעלון את הביטחון
סתם אחד  |  4/04/12 17:45
 
- סוף מעשה במחשבה תחילה
אחד שעדיין חושב  |  4/04/12 18:53
4
ליברשמוק משתף פעולה עם BB
שיוש  |  4/04/12 18:10
 
- שלשית הזבל
אליהו חיים  |  5/04/12 17:31
5
שומר הברים משחרר את לשונו
מאבטח  |  4/04/12 18:47
6
לבוגי סרוגי ולאיבט נשאר לברבר!
פועה  |  4/04/12 19:01
 
- לשלי יחימוביץ אינטרס להקדים
שיוש  |  4/04/12 21:13
7
יעלון חייב לדרוש עכשיו ומייד -
חשדנית  |  4/04/12 20:48
8
רק הליכוד יכול ! לגרש יהודים !
חשדנית  |  4/04/12 21:02
9
ביבי: פשעים נגד העם היהודי
חשדנית  |  4/04/12 21:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אפרת קליגר קיבלה 1.7 מיליון שקל לאחר שהתיימרה למכור קרקעות ובתים בקיבוץ נחשולים    בן-זוגה לשעבר, שהיה שותף פסיבי בחלק מן המעשים, נשלח לשישה חודשי עבודות שירות
איתמר לוין
סולימאן חמוד סייע לתושב מזרח ירושלים להבריח מהשטחים ארצה אלפי ביצים שלא עמדו תחת השגחה    נותן השוחד נדון ל-18 חודשי מאסר
יפעת גדות
כך מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסקר בנושא הזדקנות האוכלוסיה ובריאות    נמצא יחס הפוך בין רמת ההכנסה ושכיחות סוכרת: ככל שרמת ההכנסה עולה, אחוז החולים בסוכרת יורד בכל קבוצות הגיל
עופר וולפסון
לפי ההצעה, תקוצץ ב-2% מצבת כוח-האדם במשרדי הממשלה וביחידות הסמך של הממשלה, על-ידי אי-מילוי תקנים של עובדים שיפרשו    ההחלטה תממן הפחתת 15 אגורות מהמס על הבנזין
יפעת גדות
המחלקה - אגרואקולוגיה - ליישום עקרונות אקולוגיים בייצור המזון שאנו אוכלים    שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד: "הקמת המחלקה החדשה מסמלת את הכיוון אליו תצעד החקלאות הישראלית בשנים הבאות. מדובר בגישה רב-תחומית הבוחנת כיצד ניתן לשלב, באופן מושכל, בין צרכי החקלאות המודרנית והאינטנסיבית לבין משאבי הטבע והחברה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il