X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"גם מעסיק הבוחר להעסיק את עובדיו על-פי 'שכר גלובלי', מחויב לבצע תחשיב של השכר על-פי שעות העבודה בפועל, כך ששכרו השעתי, היומי, או החודשי, לפי העניין, של אותו עובד, לא יפחת משכר המינימום בהתאם לחוק"
▪  ▪  ▪
מינימום - חובה! [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

עובד המקבל שכר גלובלי תמורת עבודה בהיקף מסוים, זכאי גם הוא לשכר מינימום, שאם לא כן - יהיה בכך כדי לאפשר את עקיפת החוק. כך קובע (28.3.12) בית הדין הארצי לעבודה.
השופט עמירם רבינוביץ אומר: "הגיונם של דברים, ואף תכליתו של חוק שכר מינימום מחייב את המסקנה, כי גם תשלום שכר לפי קיבולת, צריך להיעשות בהתאם לחוק שכר מינימום. דחיית פרשנות זו, תאפשר למעשה את עקיפתן של הוראות חוק שכר מינימום, המגלמות זכות סוציאלית ראשונה במעלה, ולריקונה מתוכן. לפיכך, גם מעסיק הבוחר להעסיק את עובדיו על-פי 'שכר גלובלי', כפי שנטען על-ידי המשיבה, מחויב לבצע תחשיב של השכר על-פי שעות העבודה בפועל, כך ששכרו השעתי, היומי, או החודשי, לפי העניין, של אותו עובד, לא יפחת משכר המינימום בהתאם לחוק. אין לקבל טיעון לפיו שיקולי תחרות או טעויות בכדאיות התמחור, ישללו את הזכות לשכר המינימום הקבוע בחוק שהינו יחסית רף נמוך למדי".
הדברים נאמרים בפסק דין העוסק בעובדת בתחום הניקיון, ובהקשר זה אומר רבינוביץ: "דומה, כי ישנו צורך מיוחד בהדגשת חשיבותו של חוק שכר מינימום דווקא על-רקע מאפייניו של ענף הניקיון, כפי שעולה ממחקר אשר הובא בפסק דין אצ'ילדייב. לפי המחקר תחרות קשה בענף מובילה לתמחורי תחתית הבאות בסופו של יום על חשבון העובד".
עוד מדגיש רבינוביץ את האיסור החל על עובדים לוותר על שכר מינימום, ומסביר: "איסור הוויתור על שכר מינימום תכליתו להגן על העובדים מפני עצמם. ישנם מקרים בהם העובד כה זקוק לעבודה או מצבו כה ירוד, שיסכים לקבל עבודה בפחות משכר המינימום. אף נקבע בפסיקה כי זכות זו לשכר מינימום, אף גוברת לעתים על עיקרון תום הלב".
בית הדין הארצי חייב את חברת הניקיון ש. אלברט לשלם 26,000 שקל (בתוספת הפרשי ריבית והצמדה למספר שנים) לליליה וולצ'ק, אשר הועסקה בחברה תמורת שכר גלובלי. התשלום כולל רכיבים שונים, ובהם השלמה לשכר מינימום, פדיון ימי חופשה והפרשה לקופת גמל.

פס"ד: ע"ע 52949-05-10, וולצ'ק נ' ש. אלברט
ביה"ד הארצי לעבודה: שכר גלובלי חייב להיות מחושב כך שיהווה שכר מינימום
תאריך:  05/04/2012   |   עודכן:  05/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמירם רבינוביץ
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד הארצי: שכר גלובלי יחושב לפי שכר מינ'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קיבל את עמדת משרד הפנים לפיה המצב בחוף השנהב השתפר בצורה משמעותית    דחה את עתירתם של 249 פליטים נגד פרק הזמן שהוקצב להם להתארגנות וקבע שיעזבו את הארץ עד 1.5.12
איתמר לוין
קובע: יש הבדל מהותי בין חוב מזונות, ממנו אין הפטר, לבין חוב בגין כתובה; כל כרסום בהפטר זקוק להוראה מפורשת של המחוקק, שלא כלל את הכתובה בין החובות שלא ייפטרו
יפעת גדות
הצורך להתנהל עם שתי שפות ולבחור בשפה הנכונה והמתאימה לשיחה מאלץ שימוש באזורים במוח שהם קריטיים הן לריכוז והן לשליטה קוגנטיבית    השימוש ברשתות עצביות אלו מחזק אותן ומגביר את ה"גמישות המנטלית"
סמי פרץ, מוטי בסוק
"אנשי המעמד הבינוני שיצאו לרחובות מרגישים שהם מממנים את שני הסקטורים - הערבי והחרדי, לא תמיד הם טועים"    "השקענו 2 מיליארד שקל במגזר הערבי. הם אזרחים שווי זכויות ויש שם הזנחה גדולה מאוד"
מירב ארד
ההסכם נחתם בין תאגיד התיירות Librerty שמרכזו באוסטריה, לממשלת מחוז קלבריה שבדרום איטליה, בשיתוף פעולה עם החברה הציבורית "קשרי תעופה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il