X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עסקת טיעון לסגן ראש עיריית פ"ת לשעבר

סיני גלבוע יודה בהפרת אמונים וירצה של"צ

עורך הדין שהיה סגן ראש עיריית פתח תקוה ייצג במקביל את חברת דן מול גורמי התכנון בעיר הפרקליטות לא מצאה די ראיות לשוחד העונש: 300 שעות עבודה לשירות הציבור, קנס של 250,000 שקל והימנעות מתפקידים ציבוריים למשך מספר שנים
▪  ▪  ▪
גלבוע. ניגוד עניינים בולט [צילום: ערוץ 10]

עו"ד סיני גלבוע, שהיה סגן ראש עיריית פתח תקוה ומבכירי שס, יודה בהפרת אמונים. המדינה תבקש מבית משפט השלום בפתח תקוה לגזור עליו 300 שעות עבודה לתועלת הציבור וקנס של 250,000 שקל, וגלבוע יתחייב שלא למלא תפקיד ציבורי במשך מספר שנים.
כתב האישום ועסקת הטיעון הוגשו (יום ה', 5.4.12) לאישורו של בית המשפט, והם עוסקים במעורבותו של גלבוע בענייניה של חברת דן במקביל להיותו סגן ראש עיריית פתח תקוה וממלא-מקום יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. בשנים 2006-2002 ייצג גלבוע את דן בפני גורמים בעירייה ובפני הוועדה המקומית, בנוגע להתנגדותה לתוכנית מתאר שאותה יזמה הוועדה המקומית.
לדברי הפרקליטות, אף שגלבוע טיפל מלכתחילה בנושא שהעמיד אותו בניגוד עניינים בולט, לא נמצאה תשתית ראייתית מספקת לעבירת שוחד. לא נמצאו די ראיות לכך ששכר הטירחה שקיבל גלבוע ניתן לו למעשה תמורת ניצול מעמדו כעובד ציבור. הפרקליטות אומרת עוד, כי השאלה האם גלבוע רשאי היה מלכתחילה לייצג את דן מול גורמי התכנון, טרם הוכרעה בפסיקה. בשל כך החליט המשנה לפרקליט המדינה, יהושע למברגר, להעמיד לדין את גלבוע רק באשמת הפרת אמונים. בעקבות החלטה זו, הגיעו הצדדים כאמור לעסקת טיעון.
במסגרת הסדר הטיעון, התחשבה הפרקליטות בכך שלפי חומר הראיות, לא סטה גלבוע מן השורה במישור המקצועי; כי החלטת הוועדה המחוזית בה התערב אושרה בהמשך ע"י ערכאות שיפוטיות ועמדת דן נמצאה מוצדקת; ובכך שגלבוע נטל אחריות על מעשיו והתחייב שלא ליטול כל תפקיד ציבורי למשך מספר שנים. כמו-כן, שקלה הפרקליטות את העובדה שחלפו כעשר שנים מעת ביצוע העבירות, וכי ניהול התיק, הכולל עשרות קלסרים ועדים והוא מורכב משפטית וראייתית, עשוי להימשך מספר שנים.
עוה"ד ירון קוסטליץ ונעה פירר (משרד וינרוט) ונבות תל-צור וליה אפריאט (משרד כספי) מסרו בשמו של גלבוע, כי עסקת הטיעון מסירה את עננת השוחד שהוטלה עליו לפני שש שנים ויש לברך על עשיית הצדק עימו. "הייצוג המשפטי אותו העניק גלבוע לדן בסוף שנת 2002 היה בהתאם לנורמות שהיו מקובלות אותה העת בציבור מבחינת ניגוד עניינים, ולפני חידוש ההלכה המשפטית בעניין זה בפסק הדין שמעון שבס מסוף שנת 2004. חרף כל זאת, נטל גלבוע אחריות על הפגמים בעניין זה, בין היתר מתוך רצון להותיר את הפרשה מאחוריו, לחסוך בניהול הליך ארוך בבית המשפט ולהיפנות לעתיד. זוהי אפוא תוצאה מאוזנת וראויה, ויש בה סוף פסוק נכון וצודק מבחינת הצדדים כולם".

"פעל בשקיפות מלאה"

עורכי הדין ירון קוסטליץ ונעה פירר ממשרד ד"ר וינרוט) ועורכי הדין נבות תל-צור וליה אפריאט ממשרד כספי, מסרו בשמו של עו"ד סיני גלבוע:
"לאחר שימוע שנערך בחודש אפריל 2011, הגיעו המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים ופרקליטת מחוז המרכז, למסקנות כי אין יסוד להעמיד לדין את עו"ד גלבוע בגין עבירות שעניינן לקיחת שוחד; כי עו"ד גלבוע פעל בשקיפות מלאה; כי הסכם שכר הטרחה וגובהו הינם כמקובל בשוק הנדל"ן; וכי חברת דן לא קיבלה הטבה כלשהי מעבר לזכויותיה לפי דין, וממילא לא נגרמה פגיעה כלשהי בציבור, אלא דווקא ההיפך, שכן תוכנית הפארק קרמה עור וגידים והועילה רבות לתושבי העיר פ"ת, כך שנוספו יחידות דיור רבות. יתירה מכך, הפרקליטות הגיעה בהגינותה למסקנה - המופיעה בעובדות המוסכמות - אשר הוגשו היום לבית המשפט - כי עו"ד גלבוע העניק לחברת דן שירות משפטי-מקצועי. בכך הוסרה אפוא העננה שהוטלה על עו"ד גלבוע לפני כ-6 שנים, וברי כי לא נותר אפוא אלא לברך על עשיית צדק זו עם עו"ד גלבוע. במיוחד אמורים הדברים לנוכח פעילותו העניפה והמבורכת של עו"ד גלבוע במשך עשרות שנים בהקמת מוסדות חינוך ורווחה ברחבי העיר פ"ת.
"כאמור לעיל, לאחר השימוע הגיעה הפרקליטות למסקנה, כי יש לסגור את התיק נגד כל המעורבים בעניין עבירות השוחד והלבנת ההון.
"ביחס לעבירה הנפרדת של הפרת אמונים בשל 'ניגוד העניינים' (ללא מרמה), הרי שאין חולק, כפי שנכתב בעובדות המוסכמות אשר הוגשו היום לבית המשפט, כי עו"ד גלבוע לא השתתף בישיבות הוועדה המקומית בעניין התוכנית מאז שנטל על עצמו לייצג את חברת דן. יש לזכור גם, כי הייצוג המשפטי אותו העניק עו"ד גלבוע לדן בסוף שנת 2002, לפני כעשור שנים, היה בהתאם לנורמות שהיו מקובלות אותה העת בציבור מבחינת 'ניגוד עניינים', ולפני חידוש ההלכה המשפטית בעניין זה בפסק הדין שמעון שבס מסוף שנת 2004. חרף כל זאת, נטל עו"ד גלבוע אחריות על הפגמים בעניין זה, בהסכמה עם הפרקליטות, בין היתר מתוך רצון להותיר את הפרשה מאחוריו, לחסוך בניהול הליך ארוך בבית המשפט, ולהיפנות לעתיד. זוהי אפוא תוצאה מאוזנת וראויה, ויש בה סוף-פסוק נכון וצודק מבחינת הצדדים כולם".

תאריך:  05/04/2012   |   עודכן:  05/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיני גלבוע יודה בהפרת אמונים וירצה של"צ
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
פרקליטות מגנה על עברינים עד
ישע  |  5/04/12 15:06
2
בסך הכל שומר מסורת
ש.ש.  |  5/04/12 17:24
3
אשריך עו"ד סיני גלבוע הצדק יצא
מאור ברכה   |  5/04/12 23:06
 
- סיני, תואם את עברייני ש"ס
עזרא מנצור  |  6/04/12 23:39
4
אחד העסקנים המושחתים
סבאג  |  6/04/12 17:53
5
סיני גלבוע נקי ללא רבב
ועדת הארבעה   |  22/04/12 23:40
 
- כל כך נקי!
אפי מפתח תקווה  |  25/04/12 17:39
6
"אין ראיות לשוחד"???
יהואש  |  7/06/12 17:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
רוזן הוביל בין היתר את תהליך הקמת המשרד ושימש כמזכיר ועדת ליבנה אשר התוותה את דרכי פעולתו של המשרד להגנת העורף
איתמר לוין
עיכב את מכירת השליטה בחברה הבורסאית אולטרה שייפ לאור ליקויים לכאורה באישור העסקה    השופט הנדל: רצונם החופשי של הדירקטורים אינו הכל; יש להם מחויבויות כלפי החברה
איתמר לוין
דניאל ממוט ביצע במשך עשר שנים ניתוחים וטרינריים תוך מחדלים חמורים ומתמשכים    ביהמ"ש: אין להמר על חיי ידידיו של האדם ולצפות שממוט עשוי לשנות את דרכיו
אלעזר לוין
איש היי-טק רכש חצי קומה במגדל מאייר בת"א    ישלם 48 אלף שקל למ"ר
אלעזר לוין
החברה שכרה 4,000 מ"ר בקריית עתידים בת"א    תשלם 75 שקל למ"ר לחודש, שהם 4.2 מיליון שקל לשנה, בחוזה ל-25 שנה    המנכ"ל אילני: מו"מ להשכרת עוד 30 אלף מ"ר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il