X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש מותח ביקורת על עו"ד אפרים מגיד: דרישתו להפסקת ההתקשרות של אלוני עימו בכתב - חסרת תום לב; ניפח בצורה מלאכותית את התביעה שהגיש נגד החברה
▪  ▪  ▪
שיש אלוני. מגיד שימש עו"ד שלה במשך 25 שנה

עו"ד אפרים מגיד עיכב בידיו במשך ארבע שנים שלא כדין תיקים של חברת שיש אלוני, וניפח בצורה מלאכותית את התביעה שהגיש נגדה בעקבות הפסקת התקשרותה עימה. כך קובע (28.3.12) שופט בית המשפט המחוזי חיפה, יצחק כהן.
מגיד שימש כעורך דינה של שיש אלוני במשך 25 שנה, ולאורך התקופה קיבל שכר ריטיינר שהגיע בשיאו ל-40,000 שקל בחודש. בשנת 2002, לאחר מכירת השליטה באלוני, הוקטן בהסכמה שכרו ל-28,000 שקל בחודש. לטענת אלוני, בדצמבר 2007 הודיעה לו החברה שלא תחדש את התקשרותו עימה לשנה הבאה. מגיד טען, כי ההודעה ניתנה לו רק במאי 2008, דבר המחייב אותה לשלם לו שכר לתקופה ארוכה יותר.
כהן קיבל את גירסתה של החברה בנוגע למועד ההודעה על הפסקת ההתקשרות, אם כי לא קיבל את הטענה לפיה נשלחו למגיד שני מכתבים בנושא עוד לפני מאי 2008. עם זאת אומר כהן, כי לנוכח מערכת היחסים בין הצדדים, דרישתו של מגיד לקבל את ההודעה בכתב היא חסרת תום לב, למרות שפורמלית כך נקבע בהסכם ביניהם.
מגיד המשיך להחזיק בידיו תיקים של אלוני, בשל המחלוקת על שכרו, וכהן קובע: "לא ניתן היה לאכוף את התובעות לקבל את שירותיו של הנתבע, אם הן לא רצו בשירותים אלה, ומשדרשו מאת הנתבע את התיקים, הרי למעשה הפקיעו את תוקפו של ייפוי הכוח שניתן לנתבע לייצגן... אם היו לנתבע טענות במישור הכספי, מעבר לדרישתו כי התובעות תשלמנה לו את שכר הטרחה החודשי הקבוע, היה הנתבע יכול לעכב את התיקים תחת ידו, ובלבד שהיה מגיש תביעה נגד התובעות בתוך שלושה חודשים מיום 19.5.2008, דהיינו, עד לתאריך 18.8.2008. הנתבע לא הגיש את תביעתו נגד התובעות בתוך שלושה חודשים, ובכך פקעה זכותו לעכב את תיקיהן".
כהן מוסיף ומותח ביקורת על מגיד, אשר תביעתו נגד אלוני אילצה את החברה להפקיד ערבות בנקאית בסך 500,000 שקל: "הנתבע לא הודיע להן עובר לדרישתן למסור להן את התיקים, מה הן דרישותיו הכספיות וכיצד הוא מחשבן, ורק בחלוף מספר חודשים, ועם הגשת התביעה שכנגד נחשפו התובעות לדרישותיו של הנתבע, אשר לא היו ידועות להן עד לאותה עת. במצב דברים זה, התנהגותו זו של הנתבע לא הייתה תמת לב, ועל כן, אפילו היה מקום לקבוע שהנתבע היה זכאי לעכב את התיקים, הרי שאין מנוס מהמסקנה, שהפעלת זכות העיכבון במקרה זה, אפילו הייתה לנתבע זכות לעיכבון, נעשתה בחוסר תום לב".
מגיד הגיש תביעה שכנגד בסך 1.25 מיליון שקל נגד אלוני, אך כהן פסק לו 100,000 שקל בלבד - בניכוי הוצאותיה של אלוני על הערבות הבנקאית. בין היתר תבע מגיד פיצוי של 300,000 שקל על הפגיעה במוניטין שלו ו-100,000 שקל על עוגמת הנפש שנגרמה לו. כהן קובע, כי שני סכומים אלו נתבעו על-מנת להגדיל בצורה מלאכותית את התביעה ומעיר: "קשה לקבל את תביעת הנתבע, שמשמעותה, שבכל עת שאדם מחליף את ספק השירותים שלו, הוא צפוי להיתבע על-ידי הספק בשל פגיעה במוניטין".

תאריך:  08/04/2012   |   עודכן:  08/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד של שיש אלוני עיכב בידיו תיקים שלא כדין
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איך יודעים שעורך דין משקר?
מיכאל ב  |  8/04/12 11:10
2
ברוך השם ,אף אחד מילדי
urixo  |  8/04/12 19:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גורמים במערכת הביטחון מכחישים את הדיווחים במצרים על אודות הסכמה ישראלית להכנסת שבעה גדודים נוספים לשטח סיני    לדבריהם, לא ניתן אישור להכנסת כוחות מעבר לאישור שניתן לפני שמונה חודשים
איתמר לוין
תומר לוי ביקש לעיין בתיקי עתירות בנוגע למחירי הביצים וטען שהוא עורך מחקר - בעוד למעשה הגיש תביעה ייצוגית נגד המשווקות    ביהמ"ש העליון התיר את העיון, תוך מתיחת ביקורת על לוי וחיובו בהוצאות
איתמר לוין
בית המשפט למשפחה קובע, כי יש לו סמכות להורות על עריכת בדיקה גנטית לאב הנטען "אף אם לא הוכח אותו 'סיכוי סביר' לקיום קשרי הורות ברמת מאזן הסתברות אלא במידה נחותה יותר"
איתמר לוין
שופטת בית המשפט למשפחה סבורה שניתן למצוא דרך בה מחד-גיסא יישמרו הוראות הדין העברי בנוגע לחלוקת מזונות הילדים בין ההורים, ומאידך-גיסא - יובטח השוויון כאשר לאם הכנסות משמעותיות
אסף אקרמן
פורוורד מכבי חיפה רוצה לעצור את 15 ההפסדים הרצופים: "השתפרנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il