X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לא דומה אדם הנושא תג נכה אך אינו מתקשה יחסית בהליכה קצרה, לאדם שאינו יכול להתנייד אלא בכסא גלגלים מה שיכול להיחשב כ'סמוך' לגבי האחד, עלול להיחשב כמרחק רב לגבי האחר"
▪  ▪  ▪
חניית נכים - עניין יחסי

מידת קרבתו של מקום חניה מוסדר לנכים למקום בו מבקש הנכה לחנות, היא עניין יחסי. כך אומר (26.3.12) שופט בית המשפט לעניינים מקומיים בבאר שבע, איתי ברסלר-גונן. לדבריו, "לא דומה אדם הנושא תג נכה אך אינו מתקשה יחסית בהליכה קצרה, לאדם שאינו יכול להתנייד אלא בכסא גלגלים. יש לחשוב גם על המקרים הקשים יותר של נכים הנזקקים לכסאות מיוחדים ואף למכשירים נוספים הנישאים עימם. כל מקרה ייבחן לגופו, ומה שיכול להיחשב כ'סמוך' לגבי האחד, עלול להיחשב כמרחק רב לגבי האחר".
ברסלר-גונן זיכה מחמת הספק את עו"ד רחמים עזריה, שהוא נכה והואשם בידי עיריית באר שבע בהחניית רכבו בסמוך להיכל המשפט בעיר תוך חסימת כניסתם של רכבי כיבוי. עזריה טען, כי אומנם קיים במרחק קצר מגרש חניה ובו מקומות לנכים, אך ההגעה ממנו לבית המשפט הייתה מחייבת אותו לחצות כביש בכסא הגלגלים ולקום מהכסא כדי לעלות על המדרכה.
התייחסותו של ברלסר-גונן לעניין הקירבה נגעה לשניים מהתנאים המאפשרים לנכה לחנות במקום האסור לחניה: שבסמוך למקום האמור, אין מקום חניה מוסדר לנכים או שהוא לא היה פנוי בזמן החניה; שבסמוך למקום האמור לא מצוי מקום אחר שהחניה בו מותרת או שהוא לא היה פנוי בזמן החניה. הוא קבע: "במקרה שלפנינו, כאשר הנאשם מתנייד בכסא גלגלים, אני סבור כי החניון המצוי מעבר לכביש, אשר מצריך את הנאשם לקום מכסאו על-מנת לעלות על מדרכות, וכן לחצות כביש דו מסלולי אינו מספיק 'סמוך' לבית המשפט, ובנסיבות המקרה אני סבור שהנאשם עמד בנטל להוכיח שלא היה מקום פנוי מספיק בסמוך למקום בו העמיד הנאשם את רכבו".
בשולי פסק הדין הוסיף ברסלר-גונן שלוש הערות. האחת: הצעה למחוקק לשקול את האפשרות להבדיל בין נכים לפי חומרת נכותם, כך שמי שמרותק לכסא גלגלים יזכה למקומות חניה נפרדים וקרובים יותר. השנייה: קריאה לרשות המקומית לציין בצורה ברורה, ואולי אף לחסום, מקומות בהם החניה אסורה גם לנכים. השלישית היא קריאה לנכים:
"זכות הגישה המוקנית לציבור הנכים, צריכה להיות מנוצלת על ידם בזהירות ומבלי לרמוס זכויותיהם של אחרים. יש להיזהר מפני מצב שבו נס הזכות יהפוך למצב של כל דאלים גבר. אין אדם הנושא תג חניה לנכה זכאי לומר לעצמו: הריני בעל זכות לחנות בכל מקום ובכל עת. עליו לתור אחר מקום חלופי, במרחק סביר בהתאם למבחנים לעיל ולהעדיף תמיד את החניה הפוגעת פחות בתנועה ובזכויות המשתמשים בדרך. זהו גם עניין של תרבות.
"כאשר הנכה מעמיד רכבו על מדרכה, או בכל מקום אסור, הוא יוצא את רכבו ופונה לעיסוקו, אולם רכבו נותר כעדות באותו מקום. בשלב מסוים יחלוף לו אדם, שיופרע על-ידי אותו רכב והוא אינו יודע דרגת נכותו של הנכה. ככל שמקרים אלו יהיו מועטים, יוכל אותו אדם שהופרע בדרך להניח, כי מדובר במקרה של נכות חריגה ויהיה מוכן להיות סובלני. ואולם, אם התופעה תתרחב וכל נכה ינהג כאמור, מבלי קשר לדרגת נכותו, עלולות הרשויות, ברצונן להילחם בתופעה, לצמצם דווקא את מתן תגי החניה לנכים, ונמצא ציבור הנכים בכללותו ניזוק".

תאריך:  08/04/2012   |   עודכן:  08/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: סמיכות מקום חניה לנכים - עניין יחסי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
רבים מהרכבים בשימוש המשפחה
58  |  8/04/12 14:55
 
- תגובה ל58
יענקלה  |  8/04/12 18:57
 
- הבת של הנכה-היא בריאה ונוהגת
58  |  8/04/12 20:27
 
- תגובה ל58
יענקלה  |  8/04/12 19:05
2
חניה לנכה
יענקלה  |  8/04/12 18:48
3
הנכים חוצפנים ומאוסים
נכה בראש  |  9/04/12 06:20
4
התגים מנוצלים לרעה
מייקל  |  9/04/12 07:02
5
חניית נכה
רוז  |  9/04/12 09:09
6
חברתי החרשת מטיבת לכת
חברה של חרשת  |  9/04/12 09:53
7
חברים אנא היזהרו לו לדון אחרים
יואב4235  |  16/04/12 01:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראשי השדולה למען פולארד ייפגשו היום עם הנשיא פרס ויפקידו בידיו עצומה פרלמנטרית שקוראת לשחרר את פולארד על-מנת שיגיש אותה לנשיא האמריקני    הידרדרות חמורה במצבו הבריאותי של המרגל הישראל    אושפז בבית חולים בשל כאבים עזים
יפעת גדות
חשד לאלימות מצד מספר עובדים כלפי מטופלים    בית חולים פרטי המטפל בתחלואת נפש קשה ובמצבי פיגור
יפעת גדות
ישנו חשד שמדובר בתרמית, שכן המוצר אינו שמן זית כפי שמוגדר בתקן הישראלי לשמן זית
איציק וולף
הצעתו של הנשיא האמריקני לאירנים לאפשר להם גרעין למטרות שלום מלווה בדרישה לסגור באופן מיידי את כל המתקנים התת-קרקעיים ולהפסיק את העשרת האורניום העצמית    גורם דיפלומטי: לא בטוח שהאירנים יקבלו את ההצעה
איציק וולף
בעקבות המשך מעשי הטבח בסוריה בשבת האחרונה אמרו בכירים בממשל האמריקני כי סוריה לא תצליח להונות את העולם ביחס לכנות כוונותיה בכל הנוגע להפסקת האש שתיכנס לתוקפה ביום שלישי    בשבת נרצחו בסוריה 127 בני אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il