X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה תיתן הלוואה של 1.6 מיליארד שקל, ועוד מענק של 400 מיליון שקל, למימון הבניה היזם הראשי - מנרב אלקטרה אמורה להצטרף ב-20% המדינה תכסה הוצאות שונות לאורך תקופת הזיכיון, 25 שנה הבסיסים במרכז הארץ יפונו, והמינהל ימכור את המגרשים לבניית רבבות דירות
▪  ▪  ▪
מתחם בן 1,600 דונם [צילום: הדמיה]

חברת מבט לנגב, בשליטת חברת הנדל"ן מנרב, חתמה ביום ה' (5.4.12) עם משרד הביטחון על החוזה הזיכיון קריית ההדרכה של צה"ל בנגב. ההסכם קובע כי המדינה תיתן ליזמים הלוואה של 1.6 מיליארד שקל, ועוד מענק של 400 מיליון שקל, לכיסוי הוצאות ההקמה של הקריה. הקריה תוקם תוך שלוש וחצי שנים, כלומר עד סוף 2016. הקריה תושכר למשרד הביטחון ל-25 שנה, ובתום התקופה תעבור ללא תמורה לבעלות המדינה.
מנרב ושותפיה יבנו עשרות אלפי מ"ר, על מתחם בן 1,600 דונם בנגב. המתחם אמור לשמש בסיס ההדרכה המרכזי של צה"ל. הקמת הקרית תאפשר לפנות את בסיסי ההדרכה הגדולים של צה"ל, בצריפין, תל השומר ואתרים אחרים. הקרקעות יוחזרו למינהל מקרקעי ישראל, שיוציא בשנים הבאות מכרזים לבניית רבבות דירות על מתחמים אלו.
מבט לנגב נמצאת בשליטת מנרב, 92.5%, שהיא חברה בשליטת הקבלן והיזם הותיק אברהם קוזניצקי. חברת נכסי זיסאפל, בשליטת האחים זיסאפל, היא בעלת 7.5% הנותרים. חברת אלקטרה מנהלת מו"מ מתקדם להכנס ב-20% לפרויקט, אך העסקה עדיין לא הושלמה.
ההלוואה היא לשנתיים, צמודה לשקל ולדולר, ותוחלף בהלוואה לטווח ארוך. החלק השקלי צמוד למדד, ברבית בנק ישראל ועוד מרווח.החלק הדולרי צמוד לרבית הליבור ועוד מרווח. לא נמסר גובה המרווחים, כך שאין לדעת מה תהיה הרבית המדויקת. בכל מקרה, היא אמורה להשתנות אחת לכמה חדשים, על-פי השינויים בשערי רבית בנק ישראל והליבור. מבט לנגב תיתן ערבות ביצוע כמקובל, וכן ערבויות של בעלי המניות בחברה.
משרד הביטחון יתן את מענק ההקמה בארבעה שלבים, לאורך תקופת ההקמה. מענק ראשון של 200 מיליון שקל ינתן שנתיים וחצי לאחר תחילת ההקמה, והמענק האחרון ינתן עם השלמת הבניה והפעלת הקריה.
בנוסף, ישלם משרד הביטחון ליזמים תשלומים קבועים, הבאים לכסות הוצאות שוטפות ולהוות בסיס לכך שהפרויקט יהיה כדאי ליזמים. התשלום העיקרי יכסה את דמי השכירות שישלם משרד הביטחון, והוא מורכב מתשלום קבוע ותשלום תיפעולי. משרד הביטחון ישלם אחת לחדשיים, והסכומים שנקבעו בחוזה צמודים למדד. בתקופה הראשונה, כאשר הקריה תופעל רק בצורה חלקית, יהיו גם תשלומים אלו חלקיים, בין 30% ל-70% מהתשלום המלא.
בנוסף, ישלם משרד הביטחון בנפרד בעד שירותי הסעדה, שהיה, הובלות, הוצאות לאור ועוד. כן ישלם 20% מחשבונות המים והחשמל של הפרויקט.
תקופת זכינות מקוצרת נקבעה לכמה ממרכיבי ההדרכה: לכמה מערבות תיקשוב תהיה תקופת הזיכיון והשכירות 6 שנים בלבד, ולגבי מאמני נהיגה - 10 שנים.
מנרב זכתה לפני כחדשיים, ב-5 בפברואר, במכרז של משרד הביטחון, לאחר שגברה בשלב הגמר על חברת שפיר. במכרז השתתפו גם אפריקה-ישראל ושיכון ובינוי, שתיהן עם שותפים מחו"ל. שיכון ובינוי ערערה בבית המשפט המחוזי על כך ששפיר עלתה לשלב הסופי של המכרז, אך בית המשפט דחה את תביעתה.

תאריך:  08/04/2012   |   עודכן:  08/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אברהם קוזניצקי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחתם החוזה הסופי לקריית ההדרכה בנגב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
קבוצה פיננסית מארה"ב תרכוש את חברת הביטוח האמריקנית הרווחית של כלל ביטוח    המכירה תניב לכלל ביטוח רווחים גדולים, שיסייעו לחברה-האם לפרוע חובות
איתמר לוין
ביקורת חריפה ויוצאת דופן של השופט כמאל סעב על השופט שמואל יציב: פגע בזכויות דיוניות ומהותיות של נאשם    סעב מציין שזו הפעם השלישית בה הוא נתקל בהתנהלות כזו של יציב
איציק וולף
ביומו הראשון של חול המועד פסח הצטרף גם הציבור הדתי אל המטיילים
איציק וולף
שר הביטחון מצטרף לראשי האופוזיציה אשר תוקפים את שר המשפטים על העלאת תזכיר חוק יסוד החקיקה    "מדובר בחוק עוקף בג"ץ שאיננו הפתרון הנכון למחלוקת שעל הפרק"
איציק וולף
אירן הודיעה כי לא תקבל את תוכנית אובמה להכשרת תוכנית הגרעין לצרכי שלום ואת הדרישה לסגור את המתקן בפורדו    האירנים: אם הם מבטיחים שלא תהיה תקיפה הרי שעליהם לשנות את טון הדיבור שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il