X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפי החשד של רשות המיסים, הרשת שכוללת לפחות 30 איש התמקדה בעסקי טקסטיל בת"א תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות "תמנון בעל עשרות זרועות"
▪  ▪  ▪
ברשת מסועפת שפעלה בענף הטקסטיל [צילום: פלאש 90]

בשעת בוקר מוקדמת ב-19 במארס התכנסו כ-150 עובדי רשות המיסים ממחלקת חקירות מכס ומע"מ בירושלים ובבאר שבע ומתחנות בתל אביב, פתח תקוה וחיפה לתדרוך לפני יציאה למשימה. בתום התדרוך פשטו הצוותים על בתים פרטיים ועסקים של עשרות חשודים בניכוי חשבוניות מס פיקטיביות. בתום החיפושים עוכבו החשודים לחקירה.
במקביל, מחלקת חקירות מכס ומע"מ באזור חיפה והצפון, שקיבלה אחריות לטיפול בחוליה נוספת ברשת שהפיצה חשבוניות מס פיקטיביות, פשטה על דירות מגורים ובתי עסק של חשודים אחרים. כל החשודים עוכבו לחקירה, חלקם נעצרו וחלקם שוחררו בערבות תוך קביעת תנאים מגבילים.
החשודים עוכבו לחקירה בחשד שלקחו חלק ברשת מסועפת שפעלה בענף הטקסטיל בדרום תל אביב וכללה מערך להנפקת חשבוניות פיקטיביות, מתווכים שמכרו אותן לבעלי עסקים ועוסקים שעשו בהן שימוש. מסתמן כי השיטה התבססה על שימוש בסכומים נמוכים, במטרה לאפשר לחברי הרשת לעבוד מתחת למכ"מ של מע"מ.
מקור מקורב לחקירה אמר כי "עד כה נחקרו כ-30 חשודים במכירה ב'שחור' (ללא רישום חשבונית) ובשימוש בחשבוניות מס פיקטיביות ביותר מ-50 מיליון שקל. לגבי חלק מהחשודים, בעלי עסקים בתחום הקונפקציה בדרך יפו בדרום תל אביב, נאספו ראיות לכאורה בדבר מעורבות בגיוס אנשי קש ובהפצת חשבוניות מס פיקטיביות לבעלי עסקים בענף".
כל עוסק בישראל שמוכר נכס או נותן שירות במסגרת עסקיו חייב ברישום ובדיווח על כך. על כל עסקה ועל כל יבוא טובין מוטל מע"מ בשיעור קבוע שנקבע בצו של שר האוצר. החוק מאפשר לעוסק החייב במס לגלגל את נטל המס אל הצרכן הסופי - זהו למעשה המע"מ. העוסק מחזיק את סכום המע"מ ששולם על-ידי הצרכן עד למועד הדיווח, ואז עליו לשלם את הסכום לקופת המדינה. החוק מאפשר לעוסק לנכות מסך העסקות שביצע את סך התשומות שהיו כרוכות באספקת הטובין או השירות לצרכן. ככל שהתשומות גדלות, כך קטן היקף תשלום המס של העוסק. כשהעוסק מגדיל את התשומות באמצעות ניכוי חשבוניות מס פיקטיביות, הוא יכול למעשה לקחת לעצמו את כספי המע"מ, בסכום התואם את הסכום בחשבוניות הפיקטיביות, במקום להעבירו לקופת המדינה.
המקור המקורב לחקירה ציין כי מוצרי טקסטיל המיובאים מהמזרח הרחוק מועדים לעסקות בחשבוניות מס פיקטיביות. לדבריו, מכיוון שאין הסכם סחר בין ישראל לסין, שיכול להפחית עלויות מכס, מחויב היבואן לשלם מכס גבוה על המוצרים המיובאים. כדי להקטין את המכס הוא משתמש בהצהרות כוזבות שמקטינות את מחירו. מכיוון שהמכס נקבע בדרך כלל כאחוז נתון מעלות היבוא, צמצום עלות היבוא מקטינה את התשלום.
ואולם, המחיר הנמוך שעליו הצהיר במכס הוא גם המחיר שיקזז בתשלומיו לרשות המיסים כתשומות. לכן, עליו למצוא דרך להגדיל את הכנסותיו, וזה אחד התמריצים לשימוש בחשבוניות פיקטיביות, שמקטינות את התשלום לרשות המיסים.
את החשבוניות הפיקטיביות הנפיקה רשת, שלפי ממצאי החקירה פעלה במבנה הייררכי. הרשת כללה גורמים המוגדרים "מפיץ החשבונית", אדם אשר עוסק למחייתו במכירת חשבוניות מס פיקטיביות. כמו לכל סוג של טובין אחר שנמכר, גם לחשבוניות מס פיקטיביות קיים תעריף המשתנה בהתאם לטיבה. התעריף הוא למעשה העמלה שמקבל מפיץ החשבונית. גורם שני ברשת הוא "בעל הנייר", בדרך כלל איש קש, שאינו מכיר את נוהלי הפעלת עסק ושתמורת סכום נמוך יחסית הסכים לרשום עסק על שמו. שימוש ב"בעל הנייר" מאפשר למפיץ החשבונית להרחיק עצמו מחשיפה. פעיל שלישי ברשת נקרא "הסוכן", או "המתווך". תפקידו לקשר בין המפיץ לבין המנכה. תמורת השירותים שהוא מספק יקבל חלק מהעמלה. וישנו, כמובן, "הסוחר", שמנכה בפועל את החשבונית בדיווחיו לרשות המיסים.
המקור המקורב לחקירה אמר: "התמונה שמצטיירת היא של תמנון בעל עשרות זרועות, כשבקצה כל זרוע נמצא חשוד בניכוי חשבוניות מס פיקטיביות. הסכום המעורב ברשת מוערך ביותר מ-50 מיליון שקל שנגרעו מקופת המדינה".

פורסם במקור: אתר "דה-מרקר"
תאריך:  10/04/2012   |   עודכן:  10/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פשיטה על רשת שהעלימה הכנסה ב-50 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מפקדיו של החייל בבסיס בית אל קבעו כי לא מדובר בתאונת פגע וברח, ואפשרו לו להיבדק אצל רופא רק כעבור 6 שעות
קובי ישעיהו
מחזיק בכ-50% מ-130 חדרי המלון והשטחים הציבוריים ו-25% מהדירות שנמכרו בבניין ■ דובר הנסיך הסעודי: "בין-טלאל רואה את עצמו כמשקיע לטווח ארוך בבניין המהווה אייקון חשוב בעיר ניו-יורק"
אמיתי זיו
השקת הרשת מתעכבת בעקבות קשיים בהטמעת מערכת הבילינג שרכשה מירס מקומברס, האחראית לניהול חיובי הלקוחות והפקת החשבוניות
עידן יוסף
אלעזר לוין
הטבות במקום הנחות    קריית אתא: פנטהאוז ב-1.7 מיליון שקל    אלי עטיה הוכתר ל"רב קבלן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il