X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התשואה על האג"ח של ספרד מתקרבת ל-6% מדד סטוקס 600 הכלל אירופי בשפל של יותר מחודשיים התשואה על האג"ח של איטליה קפצה ל-5.7%
▪  ▪  ▪
הבורסה באיטליה צללה בחמישה אחוזים [צילום: AP]

בורסות אירופה, אשר המסחר בהן חודש היום לאחר חופשה בת ארבעה ימים לרגל חג הפסחא, פתחו את שבוע המסחר בירידות חדות ונסגרו בשפל של יותר מחודשיים, על-רקע שובם של החששות מפני החרפה במשבר החוב באירופה עקב זינוק בתשואות על האג"ח הממשלתיות של ספרד ואיטליה. נתוני התעסוקה מאכזבים שפורסמו בארה"ב ביום שישי אף הם הכבידו על המדדים. מניות הבנקים והסחורות הובילו את הירידות.
בורסות לונדון נסגרה בירידה של 2.2%; פרנקפורט נסוגה ב-2.5%; פאריס ירדה ב-3.1%; מדריד נסוגה ב-3% ונסגרה ברמתה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר; מילאנו צנחה ב-5%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר איבד בשבוע שעבר 1.6%, נפל היום ב-2.3% לרמתו הנמוכה ביותר מאז שלהי ינואר.
התשואה על האג"ח הממשלתיות של ספרד ואיטליה המשיכה לזנק על-רקע חששות כי ממשלת ספרד עלולה להיאלץ ללכת בעקבות יוון, פורטוגל ואירלנד, ולבקש סיוע מגוש היורו כדי להתמודד עם נטל חובותיה.
התשואה על האג"ח הממשלתיות של איטליה ל-10 שנים זינקה ב-0.24% לרמה של 5.7%; התשואה על האג"ח המקבילות של ממשלת ספרד, אשר השלימה בשבוע שעבר את הזינוק השבועי החד ביותר מאז ינואר, קפצה ב-0.2% לרמה של 5.93% - רמתה הגבוהה ביותר מאז הזרמת הנזילות שביצע הבנק המרכזי של אירופה (ECB) לפני כארבעה חודשים.
ביום שישי התפרסם בארה"ב דוח התעסוקה, לפיו למשק האמריקני נוספו במארס רק 120 אלף משרות, למרות תחזיות אנליסטים ליותר מ-200 אלף משרות. עקב החג, למשקיעים לא ניתנה הזדמנות להגיב על התוצאות ואלה השפיעו אמש על המסחר בוול סטריט והעיבו היום על המסחר באירופה.
ההפגנות באתונה נמשכו גם הלילה לאחר שבימים האחרונים הפכו לאלימות יותר במחאה נגד תוכנית הצנע במדינה. המשטרה ביוון הודיעה כי מבנה ממשלתי נוסף באתונה נפגע כתוצאה מהשלכת חומרי נפץ.
תושבי יוון נפגעו כתוצאה מסדרת קיצוצים בשכר ובפנסיות שאמורים לצמצם את הוצאות הממשלה בניסיון למנוע קריסה של הכלכלה היוונית. הצתות והשלכת פצצות קטנות הן אמצעי מחאה שהפך נפוץ ביוון בתקופה האחרונה כאשר בדרך כלל קבוצות אנרכיסטים שיעדם הוא רכוש בנקים או ממשלה.
היצוא מגרמניה עלה חודש שני ברציפות בפברואר. רמת היצוא עלתה ב-1.6% והיבוא צמח ב-3.9%. מאזן הסחר הצטמצם על כן ל-13.6 מיליארד יורו.
כלכלת צרפת מתקשה להתאושש וברבעון הראשון הצמיחה במדינה הייתה 0% - כך העריך היום הבנק המרכזי של צרפת. ממשלת צרפת העלתה במארס את תחזית הצמיחה של המדינה ל-2012 ל-0.7%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 0.5%. בו בעת הודיעה הממשלה הצרפתית על הורדת תחזית הצמיחה ל-2013 ל-1.75%, לעומת תחזית קודמת של 2%.
ראש ממשלת ספרד מריאנו רחוי ניסה להרגיע את המשקיעים ואמר כי יצליח להשתלט על הגרעון הממשלתי כך שספרד לא תהפוך למדינה הרביעית בגוש היורו שתזדקק לחילוץ. אתמול נפגש ראש הממשלה עם שרי הבריאות והחינוך כדי לדון בקיצוץ נוסף של יותר מ-10 מיליארד יורו. מרווח התשואות בין אג"ח ממשלת ספרד לבין אג"ח ממשלת גרמניה האו הגדול מאז נובמבר ועומד היום על 4.1%.

תאריך:  10/04/2012   |   עודכן:  10/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מילאנו צללה ב-5%; מדריד ופריס נפלו ב-3%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה אמר במסיבת עיתונאים כי יש עוד יומיים לבחינת הפסקת האש    "יש בידינו מידע שהצבא הסורי נסוג מאזורים מסוימים אך גם נע לתוך אזורים חדשים"
עופר וולפסון
החברה לה שווי השוק הגדול בעולם גם כך, רשמה ציון דרך היסטורי נוסף בבורסה, ושוויה עבר בפעם הראשונה את רמת 600 מיליארד הדולרים
עופר וולפסון
לדברי משרד המודיעין האירני, "אחת מקבוצות הטרור והחבלה הגדולות ביותר של המשטר הציוני וכמה סוכניה זוהו" - פעילות שהביאה לחשיפת מטה ישראלי לכאורה במדינה הסמוכה לאירן
עופר וולפסון
יותר מ-1,300 נוסעים, חלקם ניצולים וקרובי משפחה של שורדים ושל נספים באסון השיט המפורסם בהיסטוריה, משתתפים בהפלגה המציינת את שנת ה-100 לאירוע
עופר וולפסון
סין, הודו, יפן וקוריאה הדרומית הן ארבעת הקונות הגדולות ביותר של נפט גולמי אירני באסיה - וכולו צמצמו את היקפי היבוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il