X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות שהדנ"א עשוי להשפיע על ההתנהגות, אנשים אינם מתוכנתים מראש להיות נחמדים או מרושעים הגנים משפיעים למעשה על מידת הנחמדות בשילוב עם תפישתנו את האיום החברתי, שמקורו בחוויות העבר וההווה
▪  ▪  ▪
עניין מורכב [צילום: פלאש 90]

מחקר חדש תומך בראיות הקיימות כבר הקושרות גנים ספציפיים לנחמדות ולנדיבות, אך מצביע על העובדה שמאפיינים אלו מושפעים גם מהתפישה שלנו לגבי העולם - כמקום מאיים או לא.
למרות שהדנ"א עשוי להשפיע על ההתנהגות, אנשים אינם מתוכנתים מראש להיות נחמדים או מרושעים, אלטרואיסטים או אנוכיים, כך לטענת החוקרים, מאוניבריטת באפלו. הגנים משפיעים למעשה על מידת הנחמדות בשילוב עם תפישתנו את האיום החברתי, שמקורו בחוויות העבר וההווה.
אוקסיטוצין ווזופרסין - גנים נחמדים?
החוקרים, יחד עם חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה, התמקדו בהורמונים הקשורים אחד לשני - האוקסיטוצין והוזופרסין, שנמצאו בעבר קשורים להתנהגויות חברתיות, כולל אהבה, נדיבות ואמפתיה. הכוונה הייתה לגלות כיצד ביטוי שני הגנים הללו משפיע על החוויות ועל ההתנהגות.
המחקר פורסם בכתב העת Psychological Science.
כדי לעשות זאת, הם סקרו אנשים דרך האינטרנט ושאלו אותם לדעתם בנושאים של אחריות אזרחית, כמו האם הם רואים כחובתם את הדיווח על פשעים או תשלום מיסים והאם השתתפו בפעילויות נדיבות כמו תרומת דם או אסיפת הורים. משתתפי המחקר נשאלו גם אם ראו אנשים אחרים כ"טובים", או "רעים" בבסיסם, והאם ראו את העולם כ"מאיים", או "לא מאיים".
כ-700 מאלו שהשתתפו בסקר סיפקו גם דגימות דם לצורך ניתוח דנ"א, שהראו אם היו להם את אותם רצפטורים גנטיים ספציפיים לאוקסיטוצין ולוזופרסין, שנמצאו קשורים למאפייני הנחמדות.
משתתפים שדיווחו על כך שהעולם הוא מקום מאיים נטו להפגין בדרך כלל פחות התנהגויות חברתיות הקשורות לנחמדות, כמו נדיבות לב, אלא אם נשאו גרסאות של גנים אלו.
העובדה שהגנים ניבאו התנהגות מסוימת רק בשילוב עם החוויה והתחושה של אותו אדם כלפי העולם אינה מפתיעה, משום שרוב הקשרים בין הדנ"א להתנהגות חברתית הם קשרים מורכבים.
הורמון האהבה
ידוע מזה זמן רב כי אוקסיטוצין משחק תפקיד משמעותי בלידה ובהנקה, אך לאורך העשור האחרון מספר מחקרים גילו קשר בינו לבין הקשר העמוק בין האם לילד וכן להיבטים אחרים של אינטראקציות חברתיות. לכן, במידה רבה מכונה ההורמון "הורמון האהבה" ו"כימיקל החיבוק".
בני אדם הם חיות חברתיות והורמונים אלו קשורים במידה רבה לאופי החברתי ומשתף הפעולה שלהם. עובדה מעניינת היא שהורמון שקיים למטרות לידה והנקה מגביר גם את האמון ושיתוף הפעולה עם אנשים זרים.
המחקר החדש, כמו מחקרים קודמים, מדגיש את האינטראקציה בין הגנים והסביבה בקביעת ההתנהגות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  15/04/2012   |   עודכן:  15/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החיילת שהורשעה בהוצאת מידע סודי ובמסירתו לעיתונאי טענה שוועדת החוקה מעכבת במתכוון את שינוי החוק העשוי להביא להקלה בעונשה    פוגלמן: מציע החוק עצמו לא התנגד לעיכוב
זיו אברג'יל
בעקבות הערעור, בעלי הפועל ב"ש החליטה שלא תשב יותר במזכירות
עידן יוסף
מאות פעילים פרו-פלשתינים מחו נגד המשטרות וחברות התעופה שמנעו מהם לעלות לטיסות לישראל
יפעת גדות
בפירות ובירקות שלא "בויתו" ונאכלו לפני שנים רבות יש רמות גבוהות יותר של כימיקלים העוזרים למנוע מחלות    כיום, חלק מהפירות והירקות מאוחסנים במשך חודשים בטמפרטורות קרות כדי להאט את תהליך ההבשלה    תהליך זה מכלה את הוויטמינים שבקליפת הפרי או הירק
איתמר לוין
ניסים חלידו העלים 4.3 מיליון שקל בהכנסות מעבודות שביצע במקביל לעבודתו ברשות המיסים    ביהמ"ש: דומה שעד עתה הוא אינו מבין את חומרת מעשיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il