X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בקיעים בהתנגדות להריסת המבנים בשכונת האולפנה בבית אל רב היישוב קרא לתושבים שלא להפגין וספג צעקות הישיבה בבית אל התחייבה בפני התושבים לפצות אותם במקרה של פינוי
▪  ▪  ▪
חמישה בתים בסכנת הריסה מיידית
הרב אבינר. אין טעם להפגין [צילום: פלאש 90]

רב היישוב בית אל, שלמה אבינר, קרא לתושבי היישוב שלא להפגין בעת שצה"ל יפנה את שכונת גבעת האולפנה. כך נודע ל-News1. "אני לא אהיה שם אם יקראו להפגין ולנסות למנוע את הפינוי", אמר. את הדברים, שעוררו סערה רבתי, אמר הרב אבינר בדרשה שנשא בבית הכנסת בליל שבת האחרונה.
חמישה בתים בשכונת גבעת האולפנה, בצפון בית אל, עומדים בפני סכנת הריסה. בכל אחד מבתי האבן הללו גרות שש משפחות.
לדברי אבינר, זוהי "רשעות וסכלות מצד הממשלה לפנות, אבל אם הגענו לזה - צריך להפסיד בכבוד". עוד אמר כי אין שום תועלת להיאבק לשווא וצריך לתמוך במשפחות ולעזור להם לארוז ולהתאקלם בבתים חדשים.
הסיבה להפגנה יכולה להיות רצון להשפיע על דעתם של מקבלי ההחלטות ולמנוע את ההריסה - אפשרות שאינה קיימת במקרה של הבתים בגבעת האולפנא אשר עליהם הודיעה המדינה לבית המשפט העליון כי הם אמורים להיהרס. עוד ציין כי סיבה נוספת להפגנה היא ניסיון ליצירת מאזן אימה. בהקשר הזה ציין כי מדובר בצעד שגוי ולא מוסרי וכי צה"ל אינו מפחד מעשרת אלפים יהודים ואינו מפחד משלושים מיליון ערבים. סיבה שלישית שמנה לקיום הפגנה היא מחאה ולדבריו אין שום טעם שיראו בכל העולם תמונות של יהודים נלחמים ביהודים רק לשם המחאה.
בתגובה לדבריו של הרב אבינר, אשר מנוגדים לרוח המאבק נגד הריסת הבתים אשר מובילים גורמים אחרים ביישוב, עזבו שניים מן המתפללים את בית הכנסת בהפגנתיות. תושב נוסף המתין עד לסוף התפילה וצעק לעבר הרב אבינר כי דבריו מחלישים את המאבק. מנגד, ניגשו תושבים רבים אל הרב אבינר וחיזקו את ידיו על הדברים.
גם בתוך שכונת האולפנא יש תושבים שמציינים כי אם יידרשו לפנות את בתיהם לא יתנגדו. "אני כבר השלמתי עם הגזירה", אמרה אחת מהם ל-News1. פניתי למשנה ליועץ המשפטי לממשלה שביקר בבית אל לאחרונה וביקשתי ממנו שיתנו לנו התרעה מוקדמת ויודיעו לנו מה מתכוונים לעשות איתנו". עוד הוסיפה כי היא לא מתכוונת להתנגד לפינוי. "אנחנו אירחנו פה הרבה אנשים בניסיון למנוע את ההריסה, אנחנו פועלים בדרכי שלום", אמרה.

מוכרי הדירות הבטיחו לתושבים פיצוי אם בתיהם ייהרסו

בתוך כך נודע עוד ל-News1 כי חבר המועצה המקומית בית אל וחבר הנהלת המועצה, חנוך הכהן פיוטרקובסקי, הודיע בישיבת מועצה כי הישיבה הגבוהה בבית אל הודיעה לבעלי הבתים המיועדים להריסה כי תשלם להם את מלוא כספם ששילמו בעת שקנו מן הישיבה את בתיהם אם הבתים אכן ייהרסו. פיוטרקובסקי מכהן כחבר מועצה מטעם רשימה שהריצה הישיבה הגבוהה בבית אל אשר בבעלותה הבתים בגבעת האולפנא.
הבטחה ברוח זו השמיע גם ראש הישיבה הגבוהה בבית אל, הרב זלמן ברוך מלמד, בפגישה שקיים עם תושבי השכונה. לדבריו, אם יפונו התושבים מבתיהם הם יקבלו פיצוי בדמות הכסף ששילמו או בדמות דיור חלופי.
עם זאת, ישנם תושבים בשכונה אשר הביעו חשש שלא ניתן יהיה לפצות אותם בשל עליית מחירי הדיור אשר הופכים את המחיר ששילמו עבור בתיהם לנמוך מדי מכדי שיספיק לקניית בית חלופי.
כך לדוגמה עלתה דירה בת 4 חדרים צמודת קרקע עם חצר גדולה באחד מן הבניינים כ-400 אלף שקלים. מחיר זה אינו ריאלי היום לקניית דירה דומה גם לא ביישובים ביהודה ובשומרון.
לדברי אותם תושבים, הם מאמינים כי יקבלו פיצוי כספי ראוי מאנשי הישיבה בבית אל אולם אם לא יקבלו פיצוי ריאלי בעת פינוי - ידרשו אותו במלואו.

תאריך:  15/04/2012   |   עודכן:  17/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב אבינר: לא להפגין נגד הריסת הבתים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הרב אבינר-שמחה לדעותיך, לחכמתך
שארה  |  15/04/12 23:47
2
כדאי לדייק
תושב בית אל  |  16/04/12 14:10
 
- להפגין
משה  |  17/04/12 01:04
3
הרב תמיד הפגין . מה קרה עכשיו?
מתנחל26  |  17/04/12 18:58
 
- עייפות החומר. הגיע זמן להחליפו
רוני חהחכם  |  19/04/12 12:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
סגנית האלופה ניצחה בבית ותפגוש ברבע את אשדוד, שהפסידה לבקעה
קובי ישעיהו
מחירי הדלק והדיור מוסיפים לעלות    העלייה במדד תאמה את הציפיות בשוק    מחירי התחבורה עלו בכ-1.3%, הדיור בכ-0.4%    ירידות נרשמו במיוחד בסעיפי ההנעלה (1.2%), הירקות והפירות (1%)    בארבעת החודשים האחרונים נרשמה אינפלציה של 3.2%
אלעזר לוין
"דמי השכירות בקניונים גבוהים מאוד, עשרות אחוזים מעל המקובל ברחובות ראשיים בערים"    פותחת חנות ראשונה במאה שערים החרדית
איציק וולף
שר החינוך תוקף את העיתונאי נחום ברנע בעקבות טור שכתב ומציין כי הוא מגלם עיתונות במירעה המבוססת על היעדר מינימאלי של התמצאות בחומר ועל הטעיית הקוראים    על חוסר המקצועיות של מי שקיבל את פרס ישראל בעיתונות
איציק וולף
משרד הבריאות הציג תוכנית לקבורת אלפי רקמות של נפטרים שנשארו ללא קבורה במכון לרפואה משפטית    בין הרקמות שרידים מגופותיהם של רפול, דודו טופז ושוש עטרי    אם המשפחות ירצו לקבור את השרידים בקברו של המנוח - הן ייאלצו לשלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il