X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנשים שצרכו אגוזי עץ היו גם בעלי משקל נמוך יותר, כמו גם אינדקס מסת גוף (BMI) נמוך יותר והיקף מותניים צר יותר, בהשוואה לאנשים שלא צרכו את האגוזים
▪  ▪  ▪
חלק מתזונה בריאה [צילום: פלאש 90]

במסגרת מחקר שפורסם בעיתון של הקולג' האמריקני לתזונה, חוקרים השוו גורמי סיכון למחלות לב, לסוכרת מסוג 2 ולתסמונת מטבולית של אנשים שצרכו אגוזים לעומת אלו שלא צרכו אותם.
צריכת אגוזי עץ במיוחד (שקדים, אגוזי ברזיל, קשיו, אגוזי לוז, מקדמיה, פקאנים, צנוברים, פיסטוק חלבי ואגוזי מלך) נמצאה קשורה לרמות גבוהות יותר של ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (הכולסטרול "הטוב") ולרמות נמוכות יותר של חלבון מגיב-C, סמן לדלקתיות שעלולה לגרום למחלות כרוניות, כולל מחלות לב.
אחד הממצאים המעניינים היה העובדה שאנשים שצרכו אגוזי עץ היו גם בעלי משקל נמוך יותר, כמו גם אינדקס מסת גוף (BMI) נמוך יותר והיקף מותניים צר יותר, בהשוואה לאנשים שלא צרכו את האגוזים.
המשקל, ה-BMI והיקף המותניים הממוצעים היו ב-2 קילו, 0.9 ק"ג/2 מ' ו-2.1 סנטימטרים נמוכים יותר, בהתאמה, אצל האנשים שצרכו את האגוזים לעומת אלו שלא.
אגוזים - בכל יום
המחקר, שנעשה על-ידי חוקרים מאוניברסיטת לואיזיאנה, בדק 13,292 גברים ונשים (בני 19+) שהשתתפו בסקרים בנושאי בריאות ותזונה בין השנים 2004-1999. הצריכה נבדקה לאורך 24 שעות ואנשים שצרכו אגוזי עץ הוגדרו כמי שאכלו אותם בכל יום.
צריכת אגוזי עץ נמצאה קשורה לירידה של 5% בשכיחות תסמונת מטבולית, קבוצת גורמי סיכון המופיעים יחד ומעלים את הסיכון למחלת לב כלילית. לשבץ ולסוכרת מסוג 2.
בנוסף, בקרב אנשים שצרכו אגוזי עץ הייתה גם שכיחות נמוכה יותר של ארבעה גורמי סיכון לתסמונת מטבולית: השמנה בטנית, לחץ דם גבוה, רמות גלוקוז גבוהות בצום (רמות הסוכר בדם) ורמות ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה (הכולסטרול "הרע").
מחקר קודם שנעשה על-ידי אותו צוות חוקרים, הראה כי למרות שצריכת אגוזי עץ נמוכה למדי באוכלוסיה בארצות הברית, הצריכה התזונתית והתזונה השתפרו במידה ניכרת כשאגוזי עץ נוספו להן.
לאור הנתונים החדשים, ולאור העובדה שה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני) פרסם טענה בריאותית לגבי אגוזים ומחלות לב, בליווי המלצה על צריכת אגוזים בכל יום, חשוב להעלות את המודעות לחשיבות שיש לאגוזי העץ במסגרת התזונה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  16/04/2012   |   עודכן:  16/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית הדין קבע שהפיטורין היו מוצדקים, לאחר שהקופאית אפשרה לחברתה לעבודה לא לשלם תמורת מוצרים - אך שופרסל לא הייתה רשאית למנוע ממנה לעשות שימוש בטלפון בזמן הבירור עימה והפרה את חובת השימוע
איתמר לוין
בית המשפט דחה תביעת חוב שהגישה החברה למיחשוב, הנמצאת בבעלות המדינה ומרכז השלטון המקומי, תוך שהוא מותח ביקורת על התנהלותה מול עיריית טייבה ובמהלך הדיונים בעניינה
איתמר לוין
העמותה הפועלת בעיר דוד טענה שהתנועה האשימה אותה באחריות לבור שנפער בכביש באזור    ביהמ"ש: מדובר היה בהבעת דעה לגיטימית; שלום עכשיו לא הייתה חייבת לעדכן את הודעתה כאשר התבררו עובדות אחרות
איציק וולף
תת-אלוף יואב מרדכי אמר כי למרות העובדה שהסרטון שבו נראה סא"ל שלום אייזנר מכה פעיל שמאל באמצעות נשקו הוא סרטון ערוך, מדובר באירוע חמור שמנוגד לערכי צה"ל
איתמר לוין
עובד בחברת דפרון נפטר לאחר ששתה כמות גדולה של מתנול    ביהמ"ש העליון קובע שיש לייחס לו אשם תורם, משום שעובד סביר אינו אמור לשתות אלכוהול במהלך עבודתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il