X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בפסק דין ראשון מסוגו קובע השופט עופר גרוסקופף, כי רק בית המשפט יכול לפטר את בא-כוח הקבוצה התובע הייצוגי יכול לכל היותר להחליט שעורך הדין לא ייצג אותו אישית
▪  ▪  ▪
גרוסקופף. אפשרות פיטורין תגרום לתוצאות אבסורדיות

תובע ייצוגי אינו יכול לפטר את בא-כוחו, ככל שהלה משמש כבא-כוחה של הקבוצה כולה, וסמכות זו נתונה אך ורק לבית המשפט. כך קובע (יום ד', 18.4.12), בפסק דין ראשון מסוגו, שופט בית המשפט המחוזי מרכז, פרופ' עופר גרוסקופף.
לדברי גרוסקופף, שונה דינו של בא-כוח בתביעה ייצוגית מזה של בא-כוח בהליכים אזרחיים אחרים. בעוד בכל יתר ההליכים רשאי הלקוח לפטר את בא-כוחו, בתביעה ייצוגית הופך עורך דינו למייצג הקבוצה התובעת כולה. אם יהיה רשאי התובע הייצוגי לפטר את בא-כוחו, אומר גרוסקופף, הרי שעלולים להיווצר מצבים אבסורדיים. למשל: עורך הדין יידרש לבחור צד במקרה של ניגודי עניינים בין התובע הייצוגי לבין הקבוצה כולה; ומי שישא בשכר הטרחה הכפול - של עורך הדין המפוטר ושל מחליפו - לא יהיה מי שהחליט על כך (התובע הייצוגי) אלא הנתבע (ככל שיחויב בשכר טירחה).
גרוסקופף מגיע למסקנה, כי בתביעות ייצוגיות היחס בין התובע לבין בא-כוחו אינו אנכי אלא אופקי, קרי: שניהם מתנהלים במקביל ובאותה מידה של סמכות. עורך הדין הופך להיות בלתי תלוי בתובע הייצוגי, והלה יכול לכל היותר לפטרו מייצוגו-שלו - אך לא מייצוגה של הקבוצה כולה.
החלטתו של גרוסקופף באה לנוכח בקשתו של יוסף הדרי, מנכ"ל חברת אשל היאור, לפטר את עו"ד אסף שילה מתיק הבקשה לתביעה הייצוגית שהגישה החברה נגד פרטנר. בתביעה נטען, כי פרטנר העלתה את התשלום הקבוע שהיא גובה מלקוחותיה העסקיים מעבר לשיעור המותר על-פי ההסכמים עימם. פרטנר הודתה שנפלה טעות במחשביה, והצדדים הסכימו למנות מומחה מיחשוב, שיבדוק את הסיבות לתקלה, את מספר הלקוחות שנפגעו ואת הדרכים לתיקונה.
לאחר ששילה ובאי-כוחה של פרטנר, עוה"ד מוטי ארד ונתי לב, מסרו לבית המשפט על הסכמה זו, הודיע הדרי שהיא לא נעשתה על דעתו וכי פיטר את שילה. הלה עמד על זכותו להמשיך ולייצג את הקבוצה כולה, וגרוסקופף קיבל את עמדתו. הוא קבע, כי הדרי יוכל להיות נוכח בדיונים ולהביע את עמדתו, וכי שילה לא ימשיך לייצג את אשל היאור. בשולי החלטתו ציין גרוסקופף, כי לא מצא כל סיבה לפטר את שילה וכי הוא פועל באופן מקצועי המשרת את טובת חברי הקבוצה.

תאריך:  18/04/2012   |   עודכן:  18/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מוטי ארד /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: תובע ייצוגי לא יכול לפטר את ב"כ הקבוצה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי מלר
אבי מלר על היריבות שהחלה תחת מוריניו ונמשכה עם פריסק ואוברבו
איתמר לוין
לראשונה הסכים שירות בתי הסוהר לשלב בטיפול השיקומי עברייני מין המכחישים את המיוחס להם    עד כה כמעט ולא קיבלו עבריינים אלו חופשות וניכוי שליש מעונשיהם, בשל העדר שיקום
איציק וולף
הילה בצלאלי, קצינת רפואה, נהרגה ושבעה חיילים נוספים נפצעו בקריסת גשר תאורה בבמה המרכזית שהוקמה בהר הרצל לקראת הטקס המרכזי של הדלקת המשואות בפתח יום העצמאות    אמה של ההרוגה הייתה עדה לאסון    עד ראיה: ראינו אנשים נמעכים    חשד לרשלנות
איתמר לוין
איש ההימורים והשוק האפור זוכה מאשמת מעורבות ישירה במעילה בבנק למסחר - והורשע בקבלת נכסים שהושגו בפשע    הורשע גם בהימורים אסורים, הלבנת הון ועשרות עבירות מס    הרשעות דומות גם לאיש ההימורים אהרון אוהב-ציון
יפעת גדות
יד ושם קורא לניצולי השואה, לבני משפחתם ולכל מי שברשותו חומרים הנוגעים בשואה למסרם ליד ושם למשמרת עד   תיעוד שייאסף יסייע בשיחזור גורלם של היהודים בתקופה זו ובעזרתו נמלא את חובתנו ההיסטורית לשמר ולהנציח את קורותיהם של היהודים בשואה לדורות הבאים.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il