X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משתתפים במחקר חדש ייצרו כמות דמעות רבה יותר בצורה משמעותית לאחר שצרכו קפאין, בהשוואה לייצור הדמעות לאחר צריכה של תרופת דמה
▪  ▪  ▪
מיליוני בני אדם [צילום: פיליפ פיין-יח"צ]

חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת טוקיו הצליחו להראות בפעם הראשונה לדבריהם, כי צריכת קפאין מעלה בצורה משמעותית את היכולת של העיניים לייצר דמעות. ממצא שיוכל אולי לשפר את הטיפול בתסמונת העין היבשה.
המצב העיני השכיח משפיע על מיליוני בני אדם בני 50 ויותר. עבור רבים, תסמונת העין היבשה מתבטאת בחוסר נוחות והצקה בלבד, אך עבור אחרים היא עלולה להתפתח למצב של מחלה שעלולה לסכן את הראייה.
כל 78 המשתתפים שבמחקר החדש ייצרו כמות דמעות רבה יותר בצורה משמעותית לאחר שצרכו קפאין, בהשוואה לייצור הדמעות לאחר צריכה של פלצבו (תרופת דמה שאינה מכילה חומר רפואי אך בעלת השפעה פסיכולוגית על המטופל). המחקר פורסם ב-Ophthalmology, העיתון של האקדמיה האמריקנית לרפואת עיניים.
תסמונת העין היבשה כוללת בעיות בייצור הדמעות, באיכות הדמעות ו/או בקצב התאדותן מפני השטח של העין. כל אחד יכול לסבול מהמצב, למרות שהוא שכיח יותר בקרב נשים. התסמינים כוללים תחושה של גרגרי חול בעין, שפשוף או שריפה, עודף דמעות ו/או ייצור של סיבי ריר.
צוות החוקרים החל במחקר בעקבות מחקר קודם שהראה ירידה בסיכון לתסמונת העין היבשה אצל אנשים שצרכו קפאין: 13% מהם סבלו מהתסמונת בהשוואה ל-17% מאלו שלא צרכו קפאין.
שימוש סלקטיבי
צוות החוקרים ידע כי הקפאין מעורר את בלוטת הדמעות מאחר שידוע כי הוא מעורר גם הפרשות אחרות, כמו רוק ומיצי עיכול. הם ידעו גם כי אנשים מגיבים בצורה שונה לקפאין, ולכן ניתחו את דגימות הדנ"א של משתתפי המחקר בחיפוש אחר שתי גרסאות גנטיות המשחקות תפקיד חשוב בחילוף החומרים של הקפאין. ייצור הדמעות היה רב יותר אצל משתתפי המחקר שנשאו את שתי הגרסאות הגנטיות.
במידה שהממצאים יאושרו גם במחקרים אחרים, החוקרים מקווים כי הם ישמשו לטיפול בתסמונת העין היבשה. בשלב זה, הם מייעצים להשתמש בו בצורה סלקטיבית רק לחולים הרגישים ביותר להשפעות המעוררות של הקפאין.
משתתפי המחקר חולקו לשתי קבוצות: האחת קיבלה גלולות קפאין בחלק הראשון של הניסוי ופלצבו בחלקו השני, בעוד שהשנייה להפך. נפח הדמעות נמדד בתוך 45 דקות מרגע צריכת גלולות הקפאין.
כל חלקי המחקר נמשכו בין 10:00 לצהרי היום - שעות היום בהן ייצור הדמעות יציב בדרך כלל. אף אחד מהמשתתפים לא ידע אלו גלולות קיבל. כולם נמנעו מצריכת קפאין במשך שישה ימים לפני המחקר ולא השתמשו בתרופות במהלכו.
כדי להתאים למחקר, החוקרים הקפידו שהמשתתפים לא יסבלו מלחץ דם גבוה, מתסמונת העין היבשה, מאלרגיות ומגלאוקומה, וכן ממחלות וממצבים אחרים שיכולים להשפיע על ייצור הדמעות. המחקר הראה גם כי שיעור ניקוז הדמעות לא הושפע מהקפאין.
תסמונת העין היבשה יכולה לגרום לחוסר נוחות רב ולשבש את הראייה. חשוב לגשת לרופא עיניים במידה שהתסמינים אינם נעלמים מאחר שמקרים מתקדמים של המצב עלולים לגרום לנזק לעין ולבעיות ראייה קבועות. אפשרויות טיפוליות הקיימות כיום נעות מקומפרסים חמים, שטיפות עיניים ודמעות מלאכותיות ועד לתרופות ומכשירים לייבוש הדמעות.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  19/04/2012   |   עודכן:  19/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר חדש הראה כי כאשר גורמים כמו מצבים חברתיים מקומיים - כמו השכלה, הכנסה, תעסוקה ומצב משפחתי נלקחים בחשבון, ההבדלים הבריאותיים המבוססים על מוצא ואזור למעשה נעלמים
איציק וולף
ראש הממשלה קיים ישיבה מיוחדת על הריסת חמשת בתי האבן בבית אל אשר תוביל לפינוי 30 משפחות מבתיהן    היום יתקיים דיון נוסף בפורום שרים מצומצם
איציק וולף
שלושה מן החשודים הם יועץ בטיחות, מהנדס ואחראי עיצוב במות    זהות החשוד הרביעי לא נמסרה    משרד ההסברה: נערוך בדיקות קפדניות לציוד לקראת הטקס בשבוע הבא
אלעזר לוין
חנות נעליים תשלם 360 שקל למ"ר לחודש
איציק וולף
ראש הממשלה טען כי מבקריו שסבורים כי הוא מתריע לחינם מפני הגרעין האירני וגורם לבהלה אינם אוהבים לשמוע אמיתות שאינן נוחות    "אומר את האמת ברור, אני אומר אותה בוושינגטון ובכל מקום - לא נטמון ראשנו בחול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il