X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחקר חדש: תמריץ כלכלי מגביר את הטיפול בקרב חולים מרקע סוציו אקונומי נמוך הלוקים בדום נשימה חסימתי בשינה
▪  ▪  ▪
לא ישנים [צילום: פלאש 90]

מחקר חדש, שבוצע על-ידי קבוצת חוקרים בראשות פרופ' אריאל טרסיוק ופרופ' חיים ראובני מהפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב והמרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, מצא מספר גורמים המנבאים אי-רכישה של המכשיר בקרב חולים עם דום נשימה חסימתי בשינה שבאים מרקע סוציו-אקונומי נמוך.
אחד הגורמים העיקריים להימנעות מרכישתו של המכשיר הייתה עלותו הגבוהה. במחקר נמצא שתמריץ כלכלי של השתתפות עצמית מינימלית בסך 210 שקל לחולה, הגביר את הסיכוי לרכישת המכשיר ב-350% בהשוואה לקבוצת חולים ששילמו את מלוא סכום ההשתתפות העצמית הנדרשת כיום. בנוסף, נמצא שרכישת המכשיר מושפעת גם מתמיכה חברתית של משפחה וחברים וגם מחומרת התסמונת.
בישראל - משלמים
תסמונת דום נשימה חסימתי בשינה גורמת להפסקות נשימה, נחירות וירידות בריוויון החמצן בדם בשינה. התסמונת גורמת ליתר לחץ דם, מחלות לב וכלי דם, אין אונות, לעייפות יום ומהווה גורם סיכון לתאונות דרכים ותאונות עבודה. הטיפול המומלץ בדום הנשימה החסימתי בשינה הינו על-ידי שימוש לילי במכשיר המזרים לחץ חיובי של אוויר לדרכי הנשימה (CPAP). הטיפול מונע את הפסקות הנשימה בשינה, מקטין את יתר לחץ הדם, מחלות הלב, ואת הסיכוי להיפגע מתאונות.
חולים שמטופלים על-ידי המכשיר חולים פחות ולכן צורכים באופן משמעותי פחות שירותי הבריאות. במדינות המפותחות בעולם ההיענות לטיפול במכשיר גבוהה. בגלל תרומתו לשיפור בריאות והחיסכון הכלכלי הנובע מכך ספקי בריאות בארצות השונות מנפקים אותו בחינם או תמורת השתתפות עצמית סמלית. בישראל, חוק ביטוח בריאות ממלכתי מחייב השתתפות עצמית של החולים ברכישת המכשיר. ההוצאה הכספית העצמית לחולה נעה בין 20%-70% ממחיר המכשיר הנאמדת בין 600 שקל ועד 3,000 שקל, תלוי באם יש ביטוח בריאות משלים. הוצאה זו משמעותית וחולים רבים אינם מטופלים במכשיר, בעיקר חולים בעלי הכנסה נמוכה.
מסקנות המחקר הן כי מתן תמריץ כספי לרכישת טכנולוגיה טיפולית שמוכחת כיעילה, מקטינה חסם משמעותי לטיפול חיוני, בעיקר בקרב אוכלוסיות חלשות. מחקר זה תומך בישום מדיניות של מתן תמריצים כלכליים בכדי לעודד חולים לטפל בטכנולוגיות רפואיות חיוניות המקטינות תחלואה קשה, צריכת שירותי בריאות ומשפרות איכות החיים.
המחקר מומן על-ידי מענק תחרותי מטעם המכון הלאומי לחקר שירותי בריאות במשרד הבריאות. ממצאי המחקר פורסמו בעיתון החשוב PloS One, העוסק במחקרים בתחום המדע והרפואה.

תאריך:  23/04/2012   |   עודכן:  23/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קשיים כלכליים גורמים לחוסר טיפול רפואי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
פרופ' איתן ששינסקי, שעמד בראש ועדת ששינסקי לבחינת מדיניות המיסוי של תגליות הגז הטבעי והנפט, מעריך כי ביטול הסכם הגז הטבעי המצרי על-ידי מצרים לא ישפיע על מחירי הגז והחשמל בישראל
איציק וולף
גולש צילם רכב של חברת התחזוקה החיצונית שמועסקת על-ידי תאגיד המים הטברייני מי רקת    מנכ"ל התאגיד: העובדים שהיו ברכב זומנו לבירור, בפעם הבאה נפטר עובד שיעשה דבר כזה
יפעת גדות
צריכה גבוהה של מוצרי חלב עתירי שומן גורמת לעליה בצריכת השומנים הרוויים, שידוע כי הם אחד מסוגי השומנים שיכולים להשפיע על רמות הכולסטרול "הרע"    אכילת שומנים רוויים עלולה לגרום לסתימת עורקי הלב והמוח ולגרום לשבץ איסכמי
איתמר לוין
הגיש לוועדה לביקורת המדינה נוסח מתוקן של הצעתו להקמת גוף מפקח על הפרקליטות    נסוג מהאפשרות להעמיד בראשו פרקליט בדימוס    הגוף יבחן עם הקמתו רק סוגיות מערכתיות ולא פרטניות
הדר פרבר
פרשת נערות הליווי של מאבטחי אובמה בקולומביה מקבלת זווית חדשה - כמה שילמו סוכני השירות החשאי והאם הכסף הגיע מהמדינה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il