X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צבי וינמן הצליח למנות כונס נכסים לחברת הנדל"ן אלעד, לבקש צו פירוק נגד דלק נדל"ן ולתפוס שני רכבי יוקרה של החברה – בגלל חוב של 2.5 מיליון שקל, שהולך ותופח התוצאה: הפניקס דורשת 60 מיליון שקל דלק נדל"ן מבקשת לעכב את הפירוק "משלמת בונוסים של מליונים לבכיריה, כשהיא במצוקה"
▪  ▪  ▪
תשובה. האם יוצא צו פירוק? [צילום: פלאש 90]

המסעדן צבי וינמן הצליח לסבך את דלק נדל"ן ואת בעל השליטה בה, הטייקון יצחק תשובה, והכל בגלל כ-2.5 מיליון שקל. פרקליטו מונה לכונס נכסים של אלעד מגורים, חברת הנדל"ן הפרטית הגדולה של תשובה. וינמן גם מבקש להוציא צו פירוק נגד דלק נדל"ן, אם כי החברה ביקשה (יום ג', 24.4.12) מבית המשפט לעכב את הליכי הפירוק. וינמן גם תפס כלי רכב של דלק נדל"ן, ועוד ידו נטויה.
הסיפור התגלגל כך:
  • ב-2007 הגיש וינמן תביעה של 7.24 מיליון שקל נגד דלק נדל"ן, בגין הפרת חוזה שכירות להפעלת מסעדה באורחן (מרכז מסחרי הצמוד לתחנת דלק) של החברה בבית לחם הגלילית.
  • בנובמבר 2011 קיבל בית המשפט המחוזי בת"א את התביעה, חלקית, והורה לדלק נדל"ן לשלם לוינמן כ-2.5 מיליון שקל. שני הצדדים ערערו בבית המשפט העליון.
  • דלק נדל"ן הודיעה שלא תשלם. הנימוק: החברה במצוקה, ואם תשלם לאחד הנושים, תפלה בכך לרעה את הנושים האחרים. היא ביקשה מבית המשפט לעכב את התשלום – אך נדחתה.
  • וינמן, שאינו יודע חכות, פתח תיק נגד דלק נדל"ן בהוצאה לפועל בתל אביב. ב-14 במרס ביקשה דלק נדל"ן לעכב את הליכי ההוצאה לפועל, אך נדחתה.
  • ב-5 באפריל הגיש וינמן בקשה לצו פירוק נגד דלק נדל"ן, בשל אי-קיום פסק הדין. הדיון נקבע ל-1 בנובמבר.
"ראוי שתהרהרו בדרך ההתבטאות שלכם"
  • עו"ד יוסי מנדלבאום, בשם דלק נדל"ן, טען לפני כשבועיים, שבקשת הפירוק היא "ניסיון פסול". עו"ד זהר גרינברג, נציגו של וינמן, השיב לו: "חברה, המשלמת בונוסים של מיליוני שקלים לבכיריה, כשהיא נמצאת לטענתה במצוקה כספית, ומתעמרת בחייב שיש לו פסק דין נגדה – ראוי שתהרהר בדרך שבה היא מתבטאת, ולו גם על-ידי בא-כוחה".
  • ביום רביעי שעבר, 18 באפריל, מינתה רשמת ההוצאה לפועל את עו"ד גרינברג לכונס נכסים על מניותיה של דלק נדל"ן באלעד מגורים, חברה פרטית של יצחק תשובה. דלק מחזיקה במלוא הבעלות על אלעד. וינמן מקווה לגבות את חובו מתוך מכירת המניות או חלקן. שווי המניות נאמד בכ-250 מיליון שקל.
  • כל מניות אלעד משועבדות לחברת הביטוח הפניקס, להבטחת חוב של דלק נדל"ן בסך 69 מיליון שקל. ראשי הפניקס נזעקו מיד כששמעו שוינמן תפס להם את המניות. לכן, דרשו בסוף השבוע מדלק נדל"ן לפרוע מיד 60 מיליון שקל.
  • וינמן ממשיך לנסות לגבות את כספו. לדבריו, החוב יגיע ל-3 מיליון שקל, כולל הוצאות הכינוס. שלשום (א') עיקל שני ג'יפים יוקרתיים של דלק נדל"ן, ששווים יחד 306 אלף שקל – 10% מהחוב. גם זה משהו.
  • הכונס גרינברג הציע אתמול (ב') לדלק נדל"ן לפרוע את החוב של 3 מיליון שקל. הוא גם פנה בעניין זה ישירות לשלושה דירקטורים של החברה – עירן ולס, ערן מיטל ודניאל לבנטל – וביקש את תגובתם עד יום א' הקרוב (29.4.12). עדיין לא ידוע מה יענו.
סיכום ביניים: יצחק תשובה וחברתו הסתבכו. לטענתם, הם אינם יכולים לפרוע את החוב, כי זו תהיה העדפת נושים. אם לא יפרעו, יעקל להם וינמן כל נכס שיוכל להניח עליו את ידו, ויוציא למכירה את מניות אלעד. זה יסבך את דלק נדל"ן ותשובה גם עם חברת הביטוח הפניקס. אולי גם המפקח על הביטוח יגלה עניין בפרשה. מי יודע איך ייגמר הסיפור.

תאריך:  24/04/2012   |   עודכן:  24/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסעדן שסיבך את יצחק תשובה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אם אכן הבכירים מקבלים מליונים
יריב דה בוטון  |  24/04/12 19:17
2
הגיע הזמן לעשות סדר עם המושחתי
משקיע שהפסיד  |  24/04/12 22:45
3
התעשרות או רדיפת בצע
עזרא מנצור  |  24/04/12 22:46
4
דלק נדל"ן ,תשובה ושות'
ולדמימר  |  25/04/12 02:23
 
- אותו מנכ"ל של הפניקס
קוביצ  |  25/04/12 17:54
5
הידיעה הכי משמחת ברשת לחודש זה ל"ת
מימי  |  25/04/12 02:28
6
שוחד? שלח לחמך
תמהוני  |  25/04/12 22:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יצחק תשובה הודיע לבית המשפט כי החברה הינה חדלת פירעון    מסר לבעלי האג"ח כי יפסיק את תמיכתו בחברה ב-6 במאי    נציגות סדרה ה': "זו בריחה מאחריות של תשובה, לאחר שהבטיח מספר פעמים לעמוד בהתחייבויות כל החברות בשליטתו"
עופר וולפסון
במסגרת ההנפקה, שהשלב המוסדי שלה התקיים אתמול, הציע הבנק אג"ח בשתי סדרות בהיקף כספי כולל של 300 מיליון שקל ע.נ.    לאור הביקושים הגדולים שהתקבלו, הוגדל היקף הגיוס פי 3    בשלב הציבורי שיתקיים ביום א' יוצעו כ-140 מיליון שקל
איתמר לוין
עו"ד דורית לוי-טילר הוסמכה למכור כעסק חי את המפעל, המייצר את שמן יצהר    הבנקים אינם מוכנים בשלב זה להזרים 30 מיליון שקל בחודש להפעלת החברה    מתוך 100 העובדים רק 50 מועסקים כעת בפועל
דני פורת
צ'לסי רוצה להעפיל לגמר? לפניה תקדימי עבר שעבדו באופן מושלם
יפעת גדות
חולים שתוצאות הבדיקה יצביעו על רמות גבוהות של גליקמיה (גלוקוזה בדם) יותר מפעמיים בשנה עלולים שלא לזכות לטיפול באינסולין אנלוגי - טיפול יעיל יותר אך גם יקר יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il