X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הביטחון הביע חשש מפני התרחיש שבו יווצר מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון וידע גרעיני יזלוג לארגוני הטרור הישענות על הנחה שההנהגה האיסלאמית רציונלית - גובלת בעיוורון או בחוסר אחריות"
▪  ▪  ▪
ברק. אירן מתעתעת בעולם [צילום: משרד הביטחון]

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי אירן בעלת יכולת גרעינית צבאית תגרום למרוץ חימוש גרעיני אזורי שיוביל לזליגת ידע גרעיני גם לארגוני טרור.
"זהו אתגר לעולם כולו. אירן גרעינית צבאית תעיר מרוץ חימוש גרעיני אזורי - סעודיה, טורקיה ואף מצריים החדשה - תאלצנה להצטרף למרוץ. וה"ספירה לאחור" אל דליפת ידע וטכנולוגיה לארגוני טרור - תחל. אירן גרעינית, המממשת חזון איסלמיסטי רדיקלי - תפעל באסרטיביות גבוהה לאין שיעור בגיבוי לחיזבאללה ולג'יהאד והחמאס - ובזריעת טרור באזור ובעולם", אמר (ה', 26.4.12) בקבלת הפנים המסורתית של משרד הביטחון לרגל יום העצמאות.
בשל קיצוצים כלכליים לא התקיימה השנה קבלת הפנים בקריה בתל אביב אלא בבית חיל האוויר בהרצליה, בהרכב מוזמנים מצומצם מתמיד.
לדברי ברק, אירן גרעינית תפעל לאינטימידציה של שכניה הערבים וליצירת הגמוניה באזור שמהווה מקור מרכזי לאנרגיה בכל הכלכלות המובילות במזרח.
"התמודדות עם נחישותה של אירן להגיע לגרעין צבאי איננה נעדרת מורכבות, סיכונים ותוצאות שאינן ניתנות לחיזוי, אולם התמודדות עם אותו אתגר עצמו אם יתאפשר למשטר האייתולות להשיג יכולת גרעין צבאית, יהיה לאין ערוך יותר מורכב, לאין ערוך מסוכן יותר, ולאין ערוך יותר יקר בחיי אדם ובמשאבים כספיים. זהו הזמן לעולם כולו להידרך לעצירה מהירה ותכליתית של תוכנית הגרעין האירנית", אמר.
ברק ציין כי אומנם הסנקציות היום חריפות מבעבר אך הסיכוי שברמת הלחצים הזאת - תיענה אירן לדרישה הבינלאומית לעצור את התוכנית באופן בלתי הפיך - נראה נמוך. "אשמח להתבדות. אך זו מיטב הערכתי. והיא נשענת על מעקב ארוך שנים אחרי נפתולי התמרון האירני ועל הדוגמאות ההיסטוריות של צפון קוריאה ופקיסטן", ציין.
שר הביטחון ציטט דיפלומט בריטי שבילה עשרות שנים באירן ושאמר פעם על התנסותו שם כי זהו מקום ותרבות שבו לא אומרים את מה שחושבים ולא עושים את מה שאומרים ואין, למרות זאת שום דיסוננס קוגניטיבי. זה גם לא אומר שאין להם היגיון פנימי, משלהם, בדברים.
"האירנים נחושים לתעתע בעולם כולו ולהגיע לנשק גרעיני. הם מבצעים זאת תוך הפרה חוזרת ונשנית של החלטות מועצת הביטחון והוראות הסוכנות הבינלאומית בוינה. דוח אמאנו האחרון מלפני מספר חודשים מבהיר את המצב המודיעיני חד-משמעית", ציין. עוד הוסיף כי בידי ישראל אין שום בסיס להערכה - כי משתנוח דעתם של האירנים כי הושגה חסינות - בפני פעולה צבאית מוגבלת -תימנע ההנהגה האירנית מלהמשיך לנוע לכיוון גרעין צבאי - כפי שעשו לפניה, חרף סנקציות קשות ובמקביל לשיחות נפתחות ונקטעות לסירוגין - גם צפון קוריאה ופקיסטן.
"העובדה כי מדובר באנשים מתוחכמים ומחושבים, השואפים להישאר בשלטון, וחותרים למטרותיהם בערמומיות אין קץ ובהערכה רצופה של צעדי וכוונות היריבים - איננה הופכת אותם לרציונליים במובן המערבי של המילה - קרי: מחפשי סטטוס קוו ופתרון בדרכי שלום לבעיות שעל הפרק. ההנהגה האירנית איננה כזאת. חזון של שיווי משקל יציב, שעיקרו הישענות על "הגיונה" של קבוצת אייטולות שיעיות, המודיעה חזור ושנה כי ה"ישות הציונית" היא "תקלה היסטורית" שדורש לתיקון - ובמקביל חותרת לנשק גרעיני - הישענות כזאת גובלת בעיוורון או חוסר אחריות", אמר.
"עבור ישראל מדובר באתגר מורכב, סבוך ובעל פוטנציאל להתפתח בעתיד לאיום קיומי. אין לנו את הלוקסוס להתעלם ממנו. אנו בשיח רצוף, עמוק וגלוי עם הממשל האמריקני. לשבחו של ממשל זה ושל הנשיא אובמה יש לאמר שהוא נערך לאתגר הדיפלומטי והמבצעי בהיקף ובעומק שלא ראינו בעבר. זהו גם ממשל המגבה בעקביות ולעומק את צרכי בטחונה של ישראל", דברי ברק.

השר ברק והרמטכ"ל גנץ בקבלת הפנים [צילום: משרד הביטחון]
תאריך:  26/04/2012   |   עודכן:  27/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק: ספק אם העיצומים על אירן ישפיעו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברק חסר אמינות טוטלית.
ברוריה מקרית חיים  |  27/04/12 07:55
2
לא הבנתי את הקטע עם גנץ !
ישמעאל  |  27/04/12 08:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
על-פי דוח בריטי חדש לא הוכח השימוש בטלפון סלולרי כגורם לסרטן ומחלות לב ועם זאת קוראים מחברי הדוח להגביל ילדים בשימוש במכשירים הסלולריים    הגורם לסיכון: שימוש בסלולרי בעת נהיגה
הדר פרבר
החוק החדש, אם יתקבל, יאפשר להגביל את חופש הגולשים באינטרנט תוך חשיפת פרטיהם בפני זרועות הממשלה וחברות פרטיות    בין תומכי החוק: פייסבוק ואינטל    הנשיא האמריקני מתנגד
הדר פרבר
מלכת היופי של הרפובליקה הדומיניקנית התגלתה כנשואה ואיבדה את הכתר
איציק וולף
בירושלים הוענקו פרסי ישראל לעשרה ישראלים שתרמו במחקריהם ובפועלם לחברה    בין מקבלי הפרס: עזריה אלון, הרב חיים דרוקמן והעיתונאי יעקב אחימאיר    שר החינוך: ישראל זקוקה לאמנה חברתית חדשה
איציק וולף
בית המשפט בזימבבואה פסק כי התביעה לא הצליחה להוכיח כי שמואל קינן קליין קיבל לידיו יהלומים להברחה לדרום אפריקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il