X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשים שהבריאו מסרטן השד ובעקבות המחלה ויתרו על מטרות ישנות שקבעו לעצמן וקבעו במקומן מטרות חדשות, נהנו משיפור בתחושת האושר הכללית
▪  ▪  ▪
מציאות חדשה [צילום: AP]

רוב האנשים מצליחים להשיג מטרות שקבעו לעצמם בחיים. אך מה קורה כאשר חוויה שמשנה את החיים הופכת מטרות אלו למשהו בלתי ניתן להשגה או אפילו לא בריא?
מחקר שפורסם ב-Psycho-Oncology על-ידי חוקרים מאוניברסיטת קונקרדיה גילה, כי נשים ששרדו את סרטן השד ובעקבות המחלה ויתרו על מטרות ישנות שקבעו לעצמן וקבעו במקומן מטרות חדשות, נהנו משיפור בתחושת האושר הכללית. למעשה, ברגע שהלחץ שהעמיסו על עצמן ממטרות שלא היו מציאותיות עוד נעלם, איכות החיים שלהן השתפרה, כמו גם רמת הפעילות הגופנית.
החוקרים ניסו לחפש אחר דרכים לעודד חולות סרטן שד ששרדו את המחלה להיות פעילות יותר. סטטיסטיקות מראות כי כ-48% מחולות סרטן השד ששרדו את המחלה סובלות מעודף משקל או מהשמנה. נשים אלו נוטות גם לנהל אורח-חיים לא פעיל לעומת נשים שלא אובחנו עם המחלה.
החוקרים בדקו 176 חולות סרטן שד ששרדו את המחלה שהיו בנות 79-28, והיו בממוצע כ-11 חודשים לאחר האבחון וכשלושה חודשים לאחר הטיפול.
דיווחים עצמיים של הנשים לגבי יכולתן להתאים עצמן למטרות שלהן נמדדה בתחילת המחקר. באותו זמן, החוקרים סקרו גם דיווחים עצמיים לגבי פעילות פיסית, פעילות שאינה פיסית, תחושת רווחה רגשית ותסמינים פיסיים יומיים כמו בחילה וכאב. שלושה חודשים מאוחר יותר, הם בחנו סדרה נוספת של דיווחים עצמיים.
רוב הנשים לא פעילות
המחקר גילה כי היכולת לקבוע מטרות חדשות הייתה קשורה לפעילות פיסית רבה יותר, לעלייה בתחושת האושר ולתסמינים פיסיים מועטים יותר.
בנוסף, חולות סרטן שד ששרדו את המחלה והצליחו לוותר על מטרות ישנות ולמצוא חדשות, ניהלו אורח-חיים יותר פעיל שתרם לשיפור תחושת האושר הכללית. הממצאים תומכים במחקר קודם שהראה כי התאמת המטרות יכולה להשפיע על תחושת הבריאות הנפשית.
על-ידי קביעת מטרות חדשות ניתן למעשה להפחית את הלחץ שמתעורר בעקבות הרצון העז להשיג את מה שלא ניתן להשגה. ויתור על מטרות כאלו יכול לפנות זמן ואנרגיה להתמודדות עם המציאות החדשה.
הקווים המנחים ממליצים כיום לחולות סרטן שד שהבריאו מהמחלה להשתתף בפעילות פיסית מתונה עד נמרצת של 150 דקות בשבוע כדי לשפר את המצב הבריאותי. פעילות גופנית היא בטוחה, ישימה ויעילה לשיפור הבריאות בקרב חולות סרטן שד שהבריאו, כתבו החוקרים, וציינו כי לרוע המזל רק מעטות אכן משתתפות בפעילות ברמה המומלצת.
המחקר מראה למעשה כי היכולת להתאים את המטרות משחקת תפקיד חשוב לא רק בקידום הפעילות הפיסית אלא גם תורמת לתחושת האושר הכללית.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  29/04/2012   |   עודכן:  29/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוותר על מטרות כדי להיות מאושרות יותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
משטרת ישראל מנהלת מצוד אחרי רכב מסוג פיג'ו בצבע חום שפגע בילדה בת 12 ובפעוטה בת שנתיים וברח    השתיים נפצעו קל בלבד ופונו לקבלת טיפו בבית חולים
איתמר לוין
ביהמ"ש קבע שהתחנה שבשליטת ג'קי בן-זקן תשלם לפדרציה לתקליטים תגמולים זמניים של 90,000 שקל לשנה עד להכרעה בתביעת הפדרציה
מחלקה ראשונה
לאחר ההוזלה יעמוד מחירו של ליטר בנזין בשירות עצמי על כ-7.65 שקל    ההוזלה אמורה הייתה להיות גדולה יותר
יפעת גדות
חוקרים גילו כי האורגנו גרם למוות של תאים    לתבלין תכונות אנטי-בקטריאליות ואנטי-דלקתיות    עומד בשורה אחת עם תבליני-על כמו הכורכום
איציק וולף
מקורבי ראש הממשלה מעריכים כי הבחירות יתקיימו בין אוקטובר הקרוב לינואר 2013    נתניהו הגיב על דברי ליברמן שאמר כי ישראל ביתנו אינה מחויבת לקואליציה: לא ניכנע לסחטנות פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il