X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעיקר: מה צריך לבדוק בעת התקשרות בפוליסות לאבדן כושר עבודה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: יום ליום]

סוכן הביטוח הוותיק שלומי אוליבר הציע בכינוס של 30 רואי חשבון שנערך בת"א, שורה של טיפים למבוטחים ולסוכנים, בכל הקשור לעריכת פוליסות ביטוח, בעיקר בנושאי אובדן כושר עבודה. הכנס הסגור נערך מטעם הסניף הישראלי של חברת אליוט הבינלאומית, בראשות רואה החשבון אריאל פלט מרעננה.
להלן הטיפים העיקריים:
  • ביטוח שותפויות: חלק ניכר מהפעילות של בעלי מקצועות חופשיים, כגון רואי חשבון או עורכי דין, נעשה באמצעות שותפויות. במקרה שאחד השותפים נפטר, ויורשיו אינם בעלי מקצוע, רוכשים השותפים האחרים את חלקו. מהיכן יממנו את התשלום, העשוי להגיע למאות אלפי שקלים? הפתרון הוא לערוך מראש פוליסה לביטוח שותפויות. לא כל שותפות מודעת לקיום הפוליסה, וסוכן הביטוח חייב להודיע לה על אפשרות זו.
  • ביטוח אבדן כושר עבודה למקצוע כפול: לאנשים רבים יש מקצוע כפול, לדוגמה כנר שגם מרצה על מוזיקה. אם נפגע אחד המקצועות - בדוגמה שלנו, הכנר נפגע בידו ונזקק לטיפולים - תסרב חברת הביטוח לשלם את סכום הביטוח. היא תטען, שכושר עבודתו במקצוע השני לא נפגע. לכן, חשוב שהמבוטחים יקפידו לציין בפוליסה, שהיא מבטחת כל מקצוע בנפרד.
  • אין כפל ביטוח אבדן כושר: בניגוד לביטוח חיים, אי-אפשר לרכוש שתי פוליסות של ביטוח אובדן כושר. גם אם המבוטח ירכוש את הפוליסות בשתי חברות, יגלו החברות את הדבר, בעזרת מערכת לחילופי מידע. לרכוש שתי פוליסות זה לשלם פרמיה כפולה, ללא תועלת.
  • עידכון סכומי הפוליסה: חשוב לעדכן את הסכומים המבוטחים בכל פוליסה, בכל נושא שהוא , תוך התאמה למדד ולהיקף הפעילות של המבוטח. הדבר חשוב במיוחד בביטוח אובדן כושר עבודה. הסיבה: הפיצוי מוגבל ל-75% מההכנסה החייבת (ברוטו לפני מס), ואין אפשרות לעבור את התקרה. לכן חשוב, שסכומי ההכנסה יהיו מעודכנים כל העת, כך שהמבוטח יקבל 75% ולא פחות.
  • יש להגיש תביעה מיד: ברוב ענפי הביטוח לא דחוף להגיש את התביעה מיד, ולעתים אף עתיד לחכות זמן ניכר, עד שסכום התביעה יתגבש. אולם בביטוח אבדן כושר עבודה חשוב להגיש את התביעה מיד. אוליבר נתן דוגמה ממעשה שהיה: מנתח, שהשתכר 70,000 שקל לחודש, חלה בפרקינסון. הוא ניסה להמשיך ולעבוד, אך ביצועיו והכנסותיו הלכו וירדו. אחרי שנתיים, כשהכנסתו ירדה ל-15,000 שקל לחודש, הגיש תביעה. חברת הביטוח משלמת לופיצוי חדשי של 75% מ-15,000 שקל. לוא הגיש את התביעה מיד, היה מקבל פיצוי חדשי של 75% מ-75,000 שקל.

תאריך:  29/04/2012   |   עודכן:  29/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלומי אוליבר מציע טיפים למבוטחים ולסוכנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
תנועת אומ"ץ פנתה למבקר בעקבות חשיפת הקשר בין החברה לעבריין המורשע דודי שטרנברג    שטרנברג ריצה עונש מאסר בגין פריצה למחשבי בנק הדואר וניסיון פריצה לבנק ירושלים
איציק וולף
ראש השב"כ לשעבר אומר כי אינו מתחרט על-אף מילה שאמר נגד ראש הממשלה ונגד שר הביטחון בפורום הסגור בכפר סבא    "בבוא היום אומר דברים חמורים יותר על המנהיגות הישראלית"
יפעת גדות
נשים שהבריאו מסרטן השד ובעקבות המחלה ויתרו על מטרות ישנות שקבעו לעצמן וקבעו במקומן מטרות חדשות, נהנו משיפור בתחושת האושר הכללית
איציק וולף
משטרת ישראל מנהלת מצוד אחרי רכב מסוג פיג'ו בצבע חום שפגע בילדה בת 12 ובפעוטה בת שנתיים וברח    השתיים נפצעו קל בלבד ופונו לקבלת טיפו בבית חולים
איתמר לוין
ביהמ"ש קבע שהתחנה שבשליטת ג'קי בן-זקן תשלם לפדרציה לתקליטים תגמולים זמניים של 90,000 שקל לשנה עד להכרעה בתביעת הפדרציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il