X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך קובעת המועצה הישראלית לצרכנות אשר מתייצבת לצד לשכת עורכי הדין בחוות דעת חריפה שהגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים
▪  ▪  ▪
לבנת פורן [צילום: יח"צ]
ביהמ"ש הפסיק את רוב פעילותה של לבנת פורן
איתמר לוין
קובע שפעילות "המרכז למימוש זכויות רפואיות" מהווה ברובה עיסוק בתחומים משפטיים המסורים אך ורק לעורכי דין * קובע עוד: החברה מחתימה את לקוחותיה על הסכם כובל
לרשימה המלאה

"יש למנוע מהמרכז למימוש זכויות רפואיות לתת שירות אשר עובדיו אינם מוכשרים לתת, וזאת בשל הפגיעה שעלולה להיגרם לצרכנים עקב הטיפול על-ידי גורם לא מקצועי", כך כותבת המועצה הישראלית לצרכנות בחוות דעת חריפה שהגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים, הדן בתביעת לשכת עורכי הדין נגד המרכז למימוש זכויות רפואיות ומנהלתו הגברת לבנת פורן. בכך מתייצבת המועצה לצרכנות לצידה של לשכת עורכי הדין במאבקה נגד המרכז שבהנהלת פורן.
ב-3 באפריל פסק בית המשפט המחוזי בירושלים בפסק דין דרמטי, כי על המרכז למימוש זכויות רפואיות בהנהלת פורן לחדול באופן מיידי מפעולותיו, שכן מדובר בפעולות אשר יוחדו על-פי חוק למקצוע עריכת הדין. בין היתר, נאסר על פורן לבצע פעולות ולייצג לקוחות מול המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון, חברות הביטוח ורשות המיסים.
בית המשפט, לבקשת פורן, עיכב בצו ארעי את ביצוע פסק הדין ב-15 יום על-מנת לאפשר הגשת ערעור, ובימים אלה מתקיים הליך אשר יקבע אם להשאיר את צו עיכוב הביצוע על-כנו. ביום ד' האחרון הודיעו לבית המשפט באי-כוחה של לשכת עורכי הדין, עורכי הדין אסף פוזנר ואתי ליבמן עפאים, ובאת כוחה של המועצה הישראלית לצרכנות, עורכת הדין סלעית קולר מן המחלקה המשפטית של המועצה, כי המועצה, הארגון היציג של הצרכנים בישראל, מעוניינת להגיש חוות דעת לעניין עיכוב הביצוע בטרם תינתן החלטה בעניין.
פגיעה בצרכנים עקב היעדר מקצועיות
בחוות דעתה, קובעת המועצה, כי לאור קביעותיו העובדתיות של בית המשפט בפסק הדין, מתן היתר למרכז להמשיך ולפעול במתכונת הנוכחית במסגרת צו עיכוב הביצוע עד למועד ההכרעה בערעור, כאשר נציגי המרכז אינם מוכשרים לבצע את המלאכה הנדרשת מאופי עבודתם והשירות המסופק לציבור לקוחותיהם, מבלי ליידע את הלקוחות כפי שנדרש בפסק הדין, מהווה לעמדת המועצה לצרכנות פגיעה בצרכנים.
לעמדת המועצה, פוטנציאל הנזק הוא כפול: ראשית, בצרכנים אשר נדרשו כבר לשירות, אשר ייתכן שאף נגרמה להם פגיעה כתוצאה מחוסר המקצועיות של אנשי המרכז, אולם הם אינם מודעים לפגיעה ואינם יודעים שעליהם לפנות לגורם מקצועי מוסמך כדי לבחון קיומה של פגיעה, היקפה והיכולת לצמצם או לבטל אותה. שנית, בצרכנים עתידיים, החשופים לפרסומות תדירות באמצעי התקשורת השונים של המרכז, שאינם יודעים את אשר קבע בית המשפט, כי העוסקים במלאכה במרכז אינם מוכשרים לבצע אותה ואינם יודעים כי עליהם להיזהר וכי הם עלולים להיפגע, מאחר שרואים את המרכז באמצעות פרסומיו המציגים אותו כגורם המומחה בתחום.
לדעת המועצה לצרכנות, השארת המצב על-כנו במסגרת הצו מגדילה את הסיכון לפגיעה בצרכנים עקב היעדר המקצועיות של עובדי המרכז ואת היקף הפגיעה, ככל שהתרחשה. עוד סבורה המועצה לצרכנות, כי ציבור הלקוחות הפונה למרכז סבור עקב הפרסומים כי מדובר בגוף מקצועי המבין בסוגיות המשפטיות הרלוונטיות, אך לאור קביעותיו של בית המשפט זהו רושם מוטעה וקיים חשש לכאורה להטעיית צרכנים.
"לעמדת המועצה לצרכנות, יש לבטל את צו העיכוב לפסק הדין, וכל עוד עומדות הקביעות העובדתיות בעינן, למנוע מהמרכז ליתן שירות אשר עובדיו אינם מוכשרים ולתת וזאת בשל הפגיעה שעלולה להיגרם לצרכנים עקב הטיפול על-ידי גורם לא מקצועי כאמור", נכתב בחוות הדעת.
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי: "מאבקה של הלשכה נגד מסיגי גבול מקצוע עריכת הדין הינו גם עניין צרכני ראשון במעלה, שכן מעבר לפגיעה בציבור עורכי הדין, קיים חשש ממשי לפגיעה בציבור כולו. אני מברך על עמדתה של המועצה הישראלית לצרכנות, ואני תקווה כי בית המשפט יאמץ הן את עמדת לשכת עורכי הדין והן את עמדת המועצה לצרכנות, ויבטל את צו עיכוב הביצוע. אין ספק שכעת מדובר במאבק ציבורי רחב. לשכת עורכי הדין תוסיף ותיאבק יחד עם כל גוף, הן למען עורכי הדין והן למען ציבור הצרכנים".

תאריך:  29/04/2012   |   עודכן:  29/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"למנוע מלבנת פורן לתת שירות בשל הטעיה"
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אם אני רוצה לקבל שרות מפורן
אודטה1   |  29/04/12 13:20
 
- האם תקחי תרופה שנתן לך הספר???
אחד העם  |  29/04/12 18:43
 
- אם היית מבין היית יודע שאסור
אחד העם 2  |  29/04/12 19:45
 
- ומאין המצאה זו?
אחד העם  |  30/04/12 09:28
 
- סעיפים 20 21 ו-97 לחוק ל.עו"ד
אחד העם 2  |  30/04/12 18:02
 
- שלא תעז
יוסי,פ  |  2/05/12 12:10
2
הצלחתה למען חולי הסכרת-פגיעה ?
חוצפה2  |  29/04/12 13:26
 
- שטויות במיץ
מוטי בן ארצי  |  29/04/12 14:22
 
- תקרא הקישור שפורן הובילה המאבק
שטויות במיץ 2  |  29/04/12 15:32
3
לשרת מותר,לקבל כסף- רק עו"ד
צדק לכל1  |  29/04/12 13:31
4
גילוי נאות
הרועץ המשפטי  |  29/04/12 21:00
5
רגע, באמת?
שומשום  |  30/04/12 18:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה נפגש עם נציגי "מאהל הפראיירים" ואמר להם כי אם יהיה צורך תלך הממשלה לבחירות על נשיאה שיוויונית בנטל    בישיבת שרי הליכוד הודיע שהחלטה ביחס לבחירות תתקבל בימים הקרובים
מירב ארד
דירקטוריון הבורסה אישר את ההנחיות במטרה לצמצם את התופעה של מניות ששערן נמוך מאוד    הוחלט להשהות את המסחר במניה כששערה הוא אגורה; למנוע הקצאת מניות בשווי כלכלי הנמוך מ-10 אגורות ולמנוע עיוות בחישוב שווי אחזקות הציבור הנדרש לחידוש המסחר ברשימה הראשית
איתמר לוין
רוני אליהו הציג עצמו כמי שמסוגל לרפא כל מחלה, רימה את לקוחותיו ותלמידיו וביצע עבירות מין בכמה מן המטופלות
מירב ארד
בתפקידו הקודם שימש לוי בתפקיד סמנכ"ל ההשקעות באינפיניטי    קודם לכן כמנכ"ל חברת אוצרות של בנק אוצר החייל מקבוצת הבינלאומי
איתמר לוין
הצדדים ניהלו במשך שנה מו"מ בעקבות תביעת הדיבה בסך 3.5 מיליון שקל שהגיש נתניהו לאחר שידור כתבה בה נטען שקיבל תשלומים כפולים בנסיעות לחו"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il