X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מלבד גבעת היקב אישרה הממשלה גם אתר חלופי למקרה שהתוכנית לא תצלח
▪  ▪  ▪
כוכב יעקב [צילום: פלאש 90]

הממשלה אישרה (יום א', 29.4.12) פה אחד את ההצעה להקים ב"גבעת היקב" – כוכב יעקב אתר מגורים זמני לתושבי מגרון, בהתאם למתווה שיאשר משרד ראש הממשלה באופן שיאפשר לאכלס את האתר לא יאוחר מ-15 ביולי 2012.
בנוסף, אישרה הממשלה הכשרת קרקע באתר חלופי ביישוב אדם למקרה שהכשרת גבעת היקב לא תושלם בלוח הזמנים כפי שנקבע על-ידי בית המשפט.
בנוסח החלטת הממשלה נכתב כך:
בהתאם להחלטת בית המשפט הגבוה לצדק בבקשת המדינה להארכת מועד ביצוע פסק הדין בבג"צ 8887/06, לפיה יש להשלים את פינוי מגרון עד ליום 1.8.2012, ובהתאם לעקרונות ההסכם שגובש עם תושבי מגרון, כמפורט בבקשה זו, החליטה הממשלה כדלקמן:-
1. להקים אתר מגורים זמני באתר המכונה "גבעת היקב" - כוכב יעקב ("האתר"), לשימושם של מי שהתגוררו דרך קבע במגרון וחתמו על ההסכם שצורף לבקשת המדינה להארכת מועד ביצוע פסק הדין בבג"צ 8887/06 ("תושבי מגרון"), וזאת בהתאם למתווה שיאשר משרד ראש הממשלה, באופן שיאפשר לאכלס את האתר לא יאוחר מיום 15.07.2012. לשם כך:
א. להטיל על מוסדות התכנון המוסמכים לקדם, באופן מיידי, את תכנון האתר, ולהשלים את התכנון, ככל האפשר ובכפוף לכל דין, עד ליום 17.06.2012.
ב. להטיל על החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית (להלן - "החטיבה להתיישבות") לתכנן תשתיות זמניות ואתר מגורים זמני, ולבצע פעולות נדרשות בשטח באופן שיאפשר להציב יבילים באתר, לכל המאוחר, החל מיום 17.06.2012. לשם כך משרד האוצר יעביר לתקנת החטיבה להתיישבות, באופן מיידי, סך של 4.72 מלש"ח, כתקציב תוספתי ייעודי.
ג. ככל שהתכנון כאמור בסעיף א' יתקדם באופן שיאפשר זמינות סטטוטורית להצבת היבילים באתר עד ליום 17.06.2012, להטיל על החטיבה להתיישבות להשלים את ביצוע עבודות הפיתוח באתר. לשם כך, משרד האוצר יעביר לתקנת החטיבה להתיישבות סך של 7 מלש"ח, כתקציב תוספתי ייעודי.
ד. להטיל על החטיבה להתיישבות להזמין מבנים יבילים, בהתאם לתוכנית שתאושר על-ידי משרד ראש הממשלה, כך שניתן יהיה להציבם באתר לא יאוחר מיום 17.06.2012. לשם כך, משרד ראש הממשלה יקצה לחטיבה להתיישבות, באופן מיידי, סך של 13 מלש"ח, וזאת לצורך רכישת המבנים, התאמתם למגורים, הובלתם והצבתם, ככל הנדרש.
ה. יובהר כי הבעלות על המבנים היבילים תישאר בידי המדינה ובגין השימוש במבנים ייגבה שכר דירה במחירי שוק. עם מעבר תושבי מגרון לבתי קבע, יוחזרו היבילים לחזקת המדינה, לשימוש על-פי שיקול דעתה הבלעדי של המדינה. ניהול האתר האמור בסעיף 1 יהיה באחריות החטיבה להתיישבות. יובהר כי, תשתיות שהוקמו במסגרת החלטה זו כאמור בסעיפים ב ו- ג לעיל, אשר ישמשו את שכונת הקבע, ייגבו בגינם היטלי פיתוח כמקובל.
2. להטיל על משרד הבינוי והשיכון, באמצעות מוסדות התכנון המוסמכים, לקדם תכנון שכונת קבע של היישוב כוכב יעקב באתר המכונה "גבעת היקב", וזאת בהתאם לעקרונות ההסכם שצורף לבקשת המדינה להארכת מועד ביצוע פסק הדין בבג"צ 8887/06. במסגרת זו, לבחון את מיקומו העתידי של מרכז המבקרים הקיים בשטח, וכל פעילות תעשייתית, מסחרית ותיירותית המתקיימת בו כדין, לרבות אפשרות העתקתו לאתר חלופי, באמצעות המנגנונים הקיימים בחוק.
3. לפתח יחידת שטח הנמצאת ממזרח ליישוב גבע בנימין (אדם), בהתאם לתב"ע מאושרת, אשר תשמש לפתרונות מגורים זמניים ו/או קבועים. לשם כך:
א. להטיל על משרד הבינוי והשיכון לפתח תשתיות ראש שטח ולהכשיר לבנייה את יחידת השטח כאמור, באופן שיאפשר, במידת הצורך, להציב יבילים במקום, לכל המאוחר, החל מיום 17.06.2012 ובמקביל להמשך העבודות לפיתוח המקום. לשם כך, יוקצה , באופן מיידי, סך של 28.5 מלש"ח, כקדם מימון, אשר ייגבה לשיעורין - כמקובל על-ידי משרד הבינוי והשיכון עם שווק מגרשי הקבע מהמקורות הבאים:
1. משרד האוצר יעביר למשרד הבינוי והשיכון סך של 14 מלש"ח כתקציב תוספתי ייעודי.
2. משרד הבינוי והשיכון יקצה למטרה זו סך של 14.5 מלש"ח.
ב. במידת הצורך, במקרה של עיכוב סטטוטורי בהליכי התכנון באתר האמור בסעיף 1 ובהתאם להנחיית משרד ראש הממשלה, להורות לחטיבה להתיישבות להציב בגבע בנימין (אדם) את המבנים היבילים כאמור בסעיף 1(ד), ולהטיל על משרד הבינוי והשיכון ביצוע גמר עבודות פיתוח וחיבור המבנים היבילים לתשתיות, באופן שיאפשר אכלוס לא יאוחר מיום 15.07.2012. לשם ביצוע גמר עבודות הפיתוח וחיבור המבנים היבילים לתשתיות, יעביר משרד האוצר למשרד הבינוי והשיכון את הסכום הנדרש לביצוע העבודות, מתוך המקורות הכספיים האמורים בסעיף 1(ג).
ג. ניהול האתר האמור יהיה באחריות משרד הבינוי והשיכון.
4. להנחות את כלל הגורמים הנוגעים בדבר, לרבות רשויות התכנון הרלוונטיות ואגף החשבת הכללית במשרד האוצר, לנקוט בכל האמצעים הנדרשים לצורך השלמה תכופה ומיידית של הקמת האתרים המפורטים בסעיפים 1 ו-3 לעיל, בהתאם ובכפוף לכל דין.

תאריך:  29/04/2012   |   עודכן:  29/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר אתר מגורים זמני לתושבי מגרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט קבע ששר התמ"ת שיקר בעדותו בסכסוך על תפקיד יו"ר הקרן הקיימת, כאשר טען שלא ידע על הסכם שאיפשר לו להתמנות למועמד מפלגת העבודה לתפקיד    המשטרה: "אין בהערותיו של השופט כדי להביא לפתיחה בחקירה פלילית"
אלעזר לוין
הרכישה - יחד עם שותף מקומי    היזמים ישקיעו 170 מיליון שקל    בנק גרמני ילווה 130 מיליון שקל בריבית נמוכה    התשואה מהשכירות - 9%
רועי גלדסטון
המנהלת, יחד עם מ' מאמנים, תדון בסוגיות כמו כמות הזרים והחוק הרוסי
עידן יוסף
שר התחבורה הורה ליישם מיידית את המלצות צוות היישום שמינה להגברת התחרותיות בענף הרכב    ההמלצות נועדו להסיר חסמים קיימים בכל תחומי הרכב, לעודד כניסה של גורמים חדשים לענף וכן להביא להוזלה של מחירי כלי רכב חדשים, שירותי התחזוקה, המוסכים וחלקי החילוף
עידן יוסף
במכתב חריף לשר השר להגנת העורף, מתן וילנאי, טוען פורום חברות קדישא כי "חרף כל מאמצי הגופים העוסקים בנושא, הרי חברות הקדישא ובתי העלמין במדינת ישראל לא ערוכים כיום לתרחישי אסון לאומיים ואין להם את הכלים להתמודד עם מצב בו יידרשו, חס וחלילה, לקבור מאות ואף אלפי חללים בבת אחת"
רשימות נוספות
יש דין: מקווים שכעת המדינה תפנה את מגרון  /  איציק וולף
הפינוי במגרון - ב-1 באוגוסט 2012  /  איציק וולף
תושבי מגרון הסכימו להתפנות  /  עידן יוסף
עבר את הגבול  /  יהודה יפרח
בג"ס: בית הדין הגבוה לסדר  /  אורי אליצור
רהביליטציה (זמנית)  /  נרי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il