X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר קדימה לשעבר הגיעה ללשכתו של יו"ר הכנסת והגישה לו מכתב התפטרות מן הכנסת "אני לא מצטערת שסירבתי להיכנע לסחטנות פוליטית, שלא הסכמתי לספסר בכספי המדינה ובאמון הציבור"
▪  ▪  ▪
לבני. הצהרה נרגשת לפני ההתפטרות [צילום: מן הטלוויזיה]

חברת הכנסת ציפי לבני, אשר הפסידה לפני שבועות ספורים בהתמודדות על ראשות קדימה, הגיעה בצהריים (יום ג', 1.5.12) ללשכתו של יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, והגישה לו מכתב התפטרות מן הכנסת.
לפני כניסתה ללשכתו של ריבלין מסרה לבני הצהרה לעיתונאים הרבים שהתקבצו במקום:
"הייתה לי הזכות לעמוד בראש קדימה בבחירות ולקבל אמון הציבור, אמון בדמות 28 מנדטים וקדימה היום היא המפלגה הגדולה בישראל.
ביקשתי להביא למדינת ישראל פוליטיקה אחרת,פוליטיקה שמעדיפה את העקרונות על פני הכסא,פוליטיקה שהיא אמצעי לקידום מטרות לטובת הכלל ולא מטרה לקידום אישי, פוליטיקה נטולת ציניות ושכרון כח. במשך כל חיי הציבוריים פעלתי בהתאם לאותם עקרונות, אני מאמינה בהם ואמשיך לפעול כדי לקדמם בכל מקום בו אהיה. ולא אני לא מצטערת. אני לא מצטערת שסירבתי להכנע לסחטנות פוליטית, אני לא מצטערת שלא הסכמתי לספסר בכספי המדינה ובאמון הציבור, אני לא מצטערת שהתנגדתי להפסקת התהליך המדיני שהוא הוא המפתח לעתידה של ישראל גם במחיר של ראשות ממשלה ולכן אני לא מצטערת שלא הסכמתי למכור את המדינה לחרדים כדי להיות ראש ממשלה. אני לא מצטערת שלא הסכמתי להיות שותפה למדיניות של הקואליציה הנוכחית שמדרדרת את מדינת ישראל למרות שהמחיר של ההחלטה היה ישיבה באופוזיציה ואף על-פי שמשמעותו הייתה מחיר פוליטי אישי כבד על ההחלטה הזו", אמרה והוסיפה כי היא גם אינה מצטערת על ששמה את הנושא המדיני בין ישראל לפלשתינים במקום גבוה בסולם העדיפויות.
"גם אם הנושא הישראלי-פלשתיני אינו נמצא בראש סדר העדיפויות של הציבור. גם כשהסקרים אומרים אחרת - בעיניי להנהיג זה להוביל ולקדם נושא גם אם הוא לא באופנה כרגע", אמרה.
"אני יודעת שבברנזה הפוליטת מונים את אותם דברים שציינתי ושאני גאה בהם כעל חלק מהטעויות. אני חושבת שהטעות הגורלית באמת לישראל היא פוליטיקה מלוכלכלת שמוכנה למכור כל ערך למען שלטון - פוליטיקה כזו היא האיום על ישראל - לאזרחי ישראל מגיע יותר מהמנהיגים שלהם והם זכאים וצריכים לדרוש יותר מהמנהיגים שלהם. בחירות אינן רק חלוקת תיקים בין המשתתפים המקבלים את הפרס הגדול ופרסי ניחומים", אמרה סמוך ללשכת יו"ר הכנסת.
יו"ר הכנסת אמר כי כבר קיבל פעמים רבות מכתבי התפטרות של חברי כנסת, אך הפעם מדובר בהתפטרות שונה. "בדרך כלל זה דבר שהוא אפילו מובן מבחינת סיום פרק בחייו של פוליטיקאי. אני יכול לומר בוודאות שבמקרה של ראש האופוזיציה היוצאת, ח"כ ציפי לבני, זו אחת הפעמים היחידות שבהן קיבלתי מכתב התפטרות מפוליטיקאי שאני יכול לומר בוודאות שלא מיצה את כל יכולותיו ושעתידו עוד לפניו", אמר.

האם תלך לבני עם לפיד?

מקורביה של לבני מעריכים כי היא אומנם עוזבת את הכנסת, אך אין בכוונתה לעזוב את החיים הפוליטיים והציבוריים. על-פי חלק מן ההערכות צפויה לבני להודיע על הקמת מפלגה חדשה בראשותה. אולם הקמת מפלגה חדשה דורשת פרוצדורה מורכבת למדי, וכל תומכיה של לבני בקדימה כבר הביעו את נאמנותם ליו"ר החדש של המפלגה, שאול מופז. הערכות אחרות גורסות כי לבני תצטרף למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד.
במפלגתה של לבני הביעו צער על פרישתה מן הכנסת. ח"כ רונית תירוש אמרה כי הכישורים של לבני וניסיונה הרב יתרמו לעם ישראל בעתיד. "אני שמחה שאינה פורשת מהפוליטיקה לחלוטין״. תירוש הוסיפה כי היא מקווה שהפרישה לא תדכא נשים המעוניינות להתמודד על תפקיד פוליטי מכיוון שהפוליטיקה זקוקה ל"נשים איכותיות", ציינה.
ח״כ יואל חסון אמר כי הוא מקווה ומאמין שהיא לא תמנע את האפשרות שהיא תמשיך להיות חלק מהנהגה של המפלגה. "האתגר המשותף שלנו הוא לייצר אלטרנטיבה אמיתית לנתניהו והאתגר הזה חשוב גם ללבני. אני מקווה שנוכל לפתח מציאות משותפת שבה לבני תהיה חלק מקדימה גם בכנסת הבאה. מבחינתי אעשה כל מאמץ שכך יהיה", אמר.
ח״כ שלמה מולה, שבדומה לחסון השתייך למחנה לבני בפריימריז, אמר כי מצער מאוד שציפי לבני עוזבת את קדימה לאחר שהביאה להישג הגדול ביותר של המפלגה בבחירות הקודמות. "היום, אחרי שחברי המפלגה הפנו לה עורף היא עוזבת ומנגד אני מבין ללבה", אמר.

ברק: לבני עוד תחזור לזירה הפוליטית

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בעקבות הודעת הפרישה של ציפי לבני מהכנסת כי לבני היא פטריוטית ישראלית, שפעלה באחריות למען המדינה בזירות הבינלאומיות כשרת חוץ ושירתה בנאמנות כשרה בממשלות ישראל.
"לבני השכילה תמיד להפריד בין פוליטיקה לבין שמירה על האינטרסים המדיניים והביטחוניים של ישראל. אני מאמין כי לבני עוד תחזור לתרום למדינה בפעילות ציבורית ובזירה הפוליטית", אמר.

ברק: לבני עוד תחזור לזירה הפוליטית

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בעקבות הודעת הפרישה של ציפי לבני מהכנסת כי לבני היא פטריוטית ישראלית, שפעלה באחריות למען המדינה בזירות הבינלאומיות כשרת חוץ ושירתה בנאמנות כשרה בממשלות ישראל.
"לבני השכילה תמיד להפריד בין פוליטיקה לבין שמירה על האינטרסים המדיניים והביטחוניים של ישראל. אני מאמין כי לבני עוד תחזור לתרום למדינה בפעילות ציבורית ובזירה הפוליטית", אמר.

תאריך:  01/05/2012   |   עודכן:  01/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יואל חסון / Yoel Hason  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  ראובן ריבלין  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רונית תירוש  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא מצטערת שלא נכנעתי לסחטנות פוליטית"
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
הספונסרים של לבני אכלו אותה !!
חשדנית  |  1/05/12 13:04
2
ידיעות אחרונות בתגובה:"יו"ר קד
קורןנאוה טבריה  |  1/05/12 13:06
3
לא נשמע אותך ולא נראה פרצופך  ל"ת
לא נצטער  |  1/05/12 13:10
 
- רדי מן הבימה!! כרוכיה,גסת-רוח ל"ת
צווחנית...  |  1/05/12 15:11
4
ציפי לחרדים:"קחו מיליארד שקל.6
קורןנאוה טבריה  |  1/05/12 13:12
 
- קורןנאוה-אני מגיע לטבריה השבוע
פסיכולוג חברתי  |  1/05/12 14:00
 
- לפסיכולוג המתחזה-עדיף תרשום
חשדנית  |  1/05/12 16:00
5
יש לאישה זכרון קצר כמו ציפור !
ישמעאל  |  1/05/12 13:32
 
- טוב שאתה מזכיר מה שציפי משכיחה ל"ת
תודה על רשימתך  |  1/05/12 14:54
6
ציפי ליבני אומרת שהיא אוהבת את
איילת השחר  |  1/05/12 14:46
 
- צרחנית,גסת רוח,מנפנפת ידים ...
לא היתה..כמותה..  |  1/05/12 15:19
 
- ועוד איך נכון, לכן קיבלה את
איילת השחר  |  1/05/12 16:57
7
לדעת הפרשנים היא נכנעה לסחטנים
דודי30  |  1/05/12 15:36
8
מי בכלל סופר אותה.  ל"ת
נינוה  |  1/05/12 15:57
9
תמיד על תקן של צדיקה גדולה ל"ת
ולא היא  |  1/05/12 16:23
10
אל תשחקי אותה קדושה.
שמחה  |  1/05/12 18:00
11
הגב' לבני
ולדמידמר  |  2/05/12 00:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בדצמבר 2002 הורה שרון לקדם שני פתרונות להגנת המטוסים    במרס 2011 הורה נתניהו להשהות את הפתרון שנועד לתת פתרון מיידי, משום שהתברר שהוא אינו ישים; רכישת המערכת לטווח ארוך עדיין לא בוצעה
איתמר לוין
עיכוב חמור בהצטיידות במערכת להגנה על נגמ"שים מפני טילים    נזקים כבדים לחטיבת התחמושת הכבדה בתעש - למרות שהובטח שהיא תישאר בבעלות המדינה
איתמר לוין
52% מהגברים שלא התגייסו בשנת 2010 - בנימוק של "תורתו אומנותו"    חלק מההבטחות המרכזיות שניתנו לחרדים לא מולאו    המבקר קורא לברק לדון בעיקרי התוכנית לגיוס החרדים ובשילובה בעקרונות צה"ל
איתמר לוין
המבקר קורא להכריע בהקדם במחלוקות בין חיל החינוך לרבנות הצבאית הראשית    מדגיש את הצורך להעניק למפקדים את הכלים הנחוצים למילוי תפקידיהם בתחומי החינוך והערכים
איתמר לוין
ביקורת אישית חריפה של המבקר על אודי שני    שיקולים זרים באיוש משרות במשרד הביטחון    עיכוב של ארבע שנים בחתימת הסכם בין משרדי הביטחון והבריאות בנוגע לטיפול בחיילי צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il