X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכך קיבלה ועדת הפנים את עמדת הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין, ודחתה את הצעת החוק בנושא תיקון פקודת בתי הסוהר
▪  ▪  ▪
חשש לפגיעה בזכויות האסיר [צילום: שב"ס]

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת החליטה (יום ג', 1.5.12) לקבל את עמדת הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין, ולדחות את הצעת החוק בנושא תיקון פקודת בתי הסוהר ומתן סמכויות לשר להגביל את כמות עורכי הדין עימם נפגש אסיר, מטעמי בטחון המדינה ושלום הציבור, בנוסח שהוצג בפניה. הוועדה, בראשותו של ח"כ אמנון כהן (שס), הורתה לייעוץ המשפטי של הוועדה ולנציגי המדינה לנסח הצעת חוק אשר תעלה בקנה אחד עם הזכות החוקתית של מפגש עם עו"ד.
הדיון נערך בנושא הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (פגישת אסיר עם עורך דין), התשע"ב-2012, לאחר שהצעת החוק הובאה לדיון במליאת הכנסת בקריאה ראשונה ברוב קולות וללא מתנגדים, והועברה להכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים והגנת הסביבה. התיקון שהוצע ביקש להרחיב את סמכויותיו של השר לביטחון הפנים, לפיהן יתאפשר לו להתקין תקנות אשר יגבילו כניסת עורכי דין למתקני כליאה בישראל ובכך ימנעו מהכלואים לממש את זכותם לקבל שירותים משפטיים מקצועיים באמצעות עורך דין.
"הצעת החוק ביקשה להגביל את מספר עורכי הדין שיורשו להיפגש עם אסיר, ובכך היוותה פגיעה חמורה ובלתי מידתית בזכותם הבסיסית והחוקתית של כלל בני האדם הנתונים במשמורת חוקית בישראל", טענו בדיון יו"ר (משותף) הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי וחברת הפורום הפלילי עו"ד רחלה אראל, אשר ייצגו את לשכת עורכי הדין בדיון.
בנוסף הדגישה הלשכה כי צמצום מספר עורכי הדין הבאים בשערי בית הסוהר משמעותו פחות פיקוח על מעשי הרשות המבצעת בתחום בו היא מפעילה כוח ושוללת חירותם של אנשים. עו"ד חימי הדגיש כי תחולת ההגבלה אותה מבקשת המדינה תחול גם על עצורים פליליים לאור סעיף 45(א) אשר מעגן ממילא מנגנון המאפשר לשירות בתי הסוהר לטפל במקרים שכאלה בזמן אמת.
הרחבת סמכויות השר - פגיעה בזכויות הציבור הרחב
נציגי הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין הביעו בדיון את מורת רוחם גם בדבר הרחבת סמכויותיו של השר לביטחון הפנים אשר יאפשר לו להתקין תקנות המגבילות כניסת עורכי דין למתקני כליאה בישראל ויימנע מהכלואים לממש את זכותם לקבל שירותים משפטיים מקצועיים באמצעות עורך דין, מעבר לסמכויותיו האדמיניסטרטיביות הנוכחיות ובהן סידורי ביטחון ואבטחה בבתי הסוהר וכן סידורים הנדרשים לשם קיום פגישות אסירים עם עורכי דין בבתי סוהר.
"הרחבת הסמכויות על בסיס חשדות וחששות מטעמים של שלום הציבור ובטחון המדינה תביא לפגיעה אנושה בזכויותיו של הציבור הרחב, וציבור האסירים בפרט", הוסיף עו"ד חימי. "נדמה אפוא כי מפגשים בודדים של עורכי דין עם אסירים נוצלו למטרות המהוות ניצול לרעה, הספיקו למחוקק כדי להחשיד ולהכתים ציבור שלם של עורכי דין ללא כל הצדקה ובאופן בלתי מידתי", אמרה עו"ד אראל.

תאריך:  01/05/2012   |   עודכן:  02/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמנון כהן  אמנון כהן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מס' עוה"ד שיורשו להיפגש עם אסיר לא יוגבל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ראש תוכנית התואר השני במשפטים במרכז הבינתחומי תוקף את שר המשפטים על "חוק עוקף בג"ץ" אותו הוא מקדם: "אם אין בדעתך להציע לציבור בישראל אלא תבשיל עלוב של פוליפוניה סטליניסטית, מוטב שתגנוז הצעותיך"
עופר וולפסון
בכינוס פעילים פוליטי ראשון של מפלגתו "יש עתיד", מבטיח לפיד כי עם היבחרו לכנסת יפעל לקדם חוק מקיף שיחליף את "חוק טל" ויביא לשירות צבאי ואזרחי לכולם
איתמר לוין
היו"ר לשעבר של הוועד המנהל דרש לשלם לו משכורת וטען לקיומם של יחסי עובד-מעביד    ביה"ד לעבודה דחה את התביעה על-הסף וקבע: לא היו יחסים כאלו, ואם היו - לא יכול היה גביש להתמנות לתפקידו
שירלי בר דיין
ברמת השרון ינסו להפתיע ולהעפיל לגמר הגביע. ניר: "אסור לי למצמץ"
אלעזר לוין
כיום מותר לבנות עוד 2 קומות נוספות בבנין המחוזק    המועצה הארצית מעריכה: התיקון יעודד יזמים    "מעודדים" את הועדות המקומיות לאשר תוספת בניה מופחתת בחלק מהפרויקטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il