X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גדעון צימרמן טען שפוטר בידי ראש העירייה הקודם משום שסירב להיות שותף למעשי שחיתות ביה"ד: העלאת הטענות שנתיים לאחר ההתרחשויות מהווה חוסר תום לב
▪  ▪  ▪
פרומר. הרשעתו בפלילים אינה רלוונטית לתביעת המנכ"ל לשעבר

שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה, מהא סמיר-עמאר, דחתה (25.4.12) את תביעתו של מנכ"ל עיריית נהריה לשעבר, גדעון צימרמן, לפיצוי של 1.5 מיליון שקל בעקבות הפסקת עבודתו. פסק הדין חושף מערכת של יחסים עכורים מאוד בצמרת העירייה בעשור הקודם. התביעה הוגשה עוד בשנת 2005.
צימרמן מונה למנכ"ל ביולי 1999 בידי ראש העירייה דאז, ג'קי סבג. באותה עת היה רון פרומר מראשי האופוזיציה לסבג, ובינו לבין צימרמן התגלו מחלוקות שונות. באוקטובר 2003 זכה פרומר בבחירות לראשות העירייה - בחירות שתוצאותיהן בוטלו בידי בית המשפט באוגוסט 2005. לאחר מכן נבחר סבג שוב לראש העירייה ופרומר הורשע בעבירות שונות שביצע במהלך הקמפיין שלו.
בדצמבר 2003 הודיע פרומר על רצונו לפטר את צימרמן, לאחר שהתגלו ביניהם חילוקי דעות בנוגע לאיוש משרות, בידי מי שלטענת צימרמן היו מקורבים לפרומר והיו אמורים לקבל את המשרות כתמורה על תמיכתם בו. בפברואר 2004 חתמו צימרמן והעירייה על הסכם לפרישתו של הראשון. מאוחר יותר פיצה פרומר את צימרמן ב-20,000 שקל על הוצאת דיבה ופרסם מודעת התנצלות, וביטל את התלונות שהגיש נגדו למשרד הפנים, למבקר המדינה ולמשטרה.
צימרמן טען בתביעתו, כי פוטר משום שלא הסכים לתת את ידו למעשי שחיתות של פרומר, וכי אולץ לחתום על הסכם פרישה עושק והנוגד את תקנת הציבור. הוא הירבה לצטט מפסק הדין הפלילי נגד פרומר, אך סמיר-עמאר אומרת שכלל לא התייחסה לטענות אלו משום שאין להן כל נגיעה לעניין שבפניה.
סמיר-עמאר קבעה, כי צימרמן חתם מרצונו החופשי על הסכם הפרישה ואין המדובר באחד מאותם מקרים נדירים בהם יכול אדם להתכחש בדיעבד להסכם עליו חתם. לא הוכח שההסכם נחתם בכפייה, אלא צימרמן היה שותף מלא למו"מ עליו. לא הוכח שמדובר בהסכם עושק, משום שצימרמן היה כשיר בהחלט לחתום עליו.
עוד אומרת סמיר-עמאר, כי לא השתכנעה שצימרמן פוטר משום שהתנגד למעשי השחיתות הנטענים של פרומר: "אם סבר התובע בזמנים הרלוונטיים לתביעה, כי השחיתות פשתה בעירייה וכי ביקשו ממנו להיות שותף למעשים פליליים, למעשי שחיתות ולפעולות הנוגדות מינהל תקין, היה עליו ולו מתוקף התפקיד אותו נשא, להתריע על כך בפני הרשויות המתאימות" - אך הוא לא עשה זאת. יתרה מזאת: צימרמן עצמו ביצע חלק מן הפעולות שלאחר מכן טען לחוסר חוקיותן. העובדה שהוא העלה את טענותיו רק שנתיים מאוחר יותר, מסכם פסק הדין, היא התנהלות שאינה מקובלת ויש בה אפילו מחוסר תום הלב.
את פרומר ייצג עו"ד שחר הופמן, את העירייה ייצגה עו"ד מירי ולטר, ואת צימרמן - עו"ד נמרוד בכר. צימרמן חויב בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל.

תאריך:  02/05/2012   |   עודכן:  02/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל עיריית נהריה לשעבר לא יקבל פיצוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ראש חטיבת התביעות במטה הארצי מבטיחה, שהיעד שהציב דנינו - הגדלת מספר כתבי האישום ומספר הבקשות למעצר עד תום ההליכים - לא ישנה את המדיניות בנוגע להליכים אלו
איתמר לוין
התובע: עובדי הציבור חייבים לדעת שאם הם עוברים עבירות אלו, הם ימצאו את עצמם מאחורי סורג ובריח    הסניגור: אין תקדים למאסר בפועל על מירמה והפרת אמונים
איתמר לוין
שופט בית המשפט העליון סבור שיש לנהוג בצורה סלקטיבית בהחלטות בבקשות לערער לבית המשפט העליון בנושאים מינהליים, גם כאשר מדובר בבקשה לדיון בגלגול שלישי
איתמר לוין
קובע שרק סכסוך בין בני זוג לשעבר נמצא בסמכותו של בית המשפט למשפחה, ולא סכסוכים אחרים בין מי ששוב אינם קרובי משפחה
אלעזר לוין
הקבלן הוותיק מחולון נכנס לפרויקט בדרום אילת    שותפיו: יזמי הנדל"ן יואב עזאני ויעקב יחזקאלי    החברה להגנת הטבע מתנגדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il