X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נייר עמדה של הקואליציה להכשרה מקצועית חושף הידרדרות מתמשכת במערך ההכשרות המקצועיות בעשור האחרון "השלכות חמורות על עובדות ועובדים"
▪  ▪  ▪
מחדל המונע מאוכלוסיות רבות לצאת מעוני [צילום: AP]

נייר עמדה של הקואליציה להכשרה מקצועית והפורום לקידום כוח עבודה רב-גילי, שהוגש לשר התמ"ת שלום שמחון, חושף (יום ד', 2.5.12) הידרדרות במערך ההכשרות המקצועיות בעשור האחרון אשר השלכותיו חמורות על עובדות ועובדים.
נייר העמדה מצביע על קיומם של כשלים רבים בהפעלת מערך ההכשרה המקצועית למבוגרים בישראל. כשלים אלו מתבטאים בצמצום תקציבי חריף, בהיעדר נגישות של אוכלוסיות רחבות להכשרה מקצועית, בחוסר התאמה להתפתחויות ולדרישות של שוק התעסוקה ובחוסר היערכות למגמת התבגרות האוכלוסיה. מחדל זה, לדברי מחברי נייר העמדה, מונע מאוכלוסיות רבות לצאת מעוני, להשתלב בתעסוקה הוגנת ולממש את הפוטנציאל הגלום בהן.
הפגיעה העיקרית היא בנשים בגיל הביניים (גיל 45 פלוס). "האפליה וההדרה כלפיהן אינן מתחילות במקומות העבודה אלא מתבטאות גם בחוסר השתתפות בתוכניות ההכשרה המקצועית שאמורות להעניק להן כלים להשתלבות ולהתפתחות בשוק התעסוקה", אומרים בקואליציה להכשרה מקצועית.
נייר העמדה מעלה כי בעשור האחרון התבצע קיצוץ אגרסיבי בתקציבים של הכשרת מבוגרים במשרד התמ"ת. התקציב בשנת 2000 עמד על 159.4 מיליון שקל והוא ירד ל-44 מיליון שקל בלבד בשנת 2011. לשם השוואה, במדינות ה-OECD ההשקעה במדיניות פעילה בשוק התעסוקה ובהכשרה מקצועית בישראל גבוהה פי 3.5 מההשקעה בישראל.
פגיעה חמורה שבאה לידי ביטוי בנייר העמדה היא הרעה בתנאי הזכאות לדמי אבטלה: בשנת 2002 בוצעה הרעה בתנאי הזכאות לקבלת דמי אבטלה למשתתפים בקורסי הכשרה מקצועית: בתיקון לחוק הביטוח הלאומי הוחלט על קיצוץ של 30% מדמי האבטלה ללומדים וללומדות בקורסי הכשרה מקצועית. התיקון יוצר מצב אבסורדי שבו מובטלים מוצאים את עצמם נשארים בבית במקום לחזור למעגל העבודה.
במכתב שנשלח לשר התמ"ת דרשו הארגונים פגישה דחופה: "חובה לקדם שינויים הכרחיים ומיידיים בתוכניות להכשרה מקצועית במשרד התמ"ת. הכשלים שעולים בנייר העמדה מונעים מקבוצות אוכלוסיה רבות לצאת לשוק העבודה".
"ישנם פתרונות רבים ופשוטים שאפשר ליישם. כל הדרוש הוא הבנה של חומרת המצב למשק הישראלי. גיבשנו פתרונות והמלצות למצוקה הקשה. הסיכוי להקטנת פערים חברתיים ולצמצום מעמד העובדים העניים טמון בהכשרה מקצועית זמינה ומעודכנת. הכשרה מקצועית היא זכות בסיסית ועלינו, כציבור, להיאבק על כך", אומרת מיכל דגן, מנהלת מרכז מהות וחברה בקואליציה להכשרות מקצועיות.

תאריך:  02/05/2012   |   עודכן:  02/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  שלום שמחון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כשלים חמורים במערך ההכשרות המקצועיות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
במסגרת המהלך חברה פלאפון ל"גרופון" והקימה את Pelephone Deal שמעניק הנחות ללקוחות עסקיים
איתמר לוין, אבי שאולי
אלשיך: כולכם התנהגתם בצורה לא מקובלת, ואני לא רוצה להשתמש בשפת רחוב    פרקליטו של תשובה מציע לאלשיך לנצל את העובדה שתשובה בארץ ולהתערב כדי להגיע להסדר
מירב ארד
ועדת הבריאות אישרה את מרבית הרחבת הצו למניעת עישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון    באצטדיונים ובאמפיתאטראות ימשיכו לעשן
עופר וולפסון
בסקירה בפני ועדת הכספים, אומר נגיד בנק ישראל כי על הבנקים להמשיך ולהרוויח תשואה נאותה על ההון על-מנת לשמור על היציבות    הודה מנגד כי בבנקים קיימת אי-יעילות: "יש עובדים מיותרים ושכר גבוה"    על הגירעון: "ינוע השנה סביב 3.5% וזו כבר סטייה של 2% מהיעד שנקבע"
עידן יוסף
יו"ר מפלגת העצמאות קרא לציבור לתמוך בו כדי שיוכל להמשיך להיות שר הביטחון גם בממשלה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il