X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הוועדה דרש להציג מחקר כלכלי מפורט שיבחן יתרונות המהלך מול הסיכונים משרד התחבורה: "חתימה על ההסכם תפיק למשק תועלות כלכליות רבות"
▪  ▪  ▪
שאמה-הכהן. לא יודעים את המחיר [צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, קיימה (יום ד', 2.5.12) דיון מיוחד במדיניות השמיים הפתוחים בתעופה, על-רקע הכוונה לחתום על הסכם התעופה החדש עם האיחוד האירופי שנועד להביא להפחתת מחירי כרטיסי הטיסה. בתום הדיון קרא היו"ר שאמה-הכהן למשרד התחבורה ולממשלה לעצור את ההתקדמות לקראת ההסכם, עד להצגת מחקר כלכלי מפורט על השפעות המהלך.
בפתח הדיון אמר שאמה-הכהן כי להחלטה על פתיחת השמיים יש השלכות תחבורתיות, תיירותיות, צרכניות וכלכליות - בכל הנושאים עליהם אחראית הוועדה. "המושג נשמע חיובי וקוסם, עם הבטחה להורדת מחירים שוועדת הכלכלה מקדמת כמעט תמיד, אבל אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה המחיר. יש הטוענים שההסכם יביא לקריסת חברות התעופה הישראליות, והממשלה חייבת להחליט האם המחיר תואם את התועלות. בראשי מהדהדים המשפט שאמר מנכ"ל אל-על, לפיו אין לו ספק שהחברות הישראליות לא יוכלו להתקיים לאורך זמן לאחר חתימת ההסכם", אמר היו"ר.
לקבל נתונים על הסיכונים והתועלות
ממלא-מקום מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, אמר כי "עוד מ-2006 כל הדוחות והחלטות הממשלה מעידים שחתימה על הסכם עם האיחוד האירופי תפיק למשק תועלות כלכליות רבות. מדובר בפריצת דרך משמעותית והיסטורית למדינת ישראל". היו"ר שאמה-הכהן שאל את יצחקי האם המשרד מוכן לחתום על ההסכם גם במחיר קריסת חברת תעופה ישראלית. יצחקי השיב: "כל ההיבטים נבחנים וניקח אחריות גם בתחום הזה".
היו"ר שאמה-הכהן הוסיף כי הוועדה יודעת להגן על הצרכנים ואף עשתה זאת בסוף המושב הקודם גם בענף התעופה, כשאישרה את הצעת החוק שיזם ח"כ אחמד טיבי לפיצוי וסיוע לנוסעים שטיסתם עוכבה או בוטלה. "עם זאת הוועדה רוצה לקבל נתונים מספריים של התועלות מצד אחד והסיכון לענף התעופה מצד שני", אמר היו"ר.
"להציג ניתוח שיבחן התמודדות עם קריסת חברת תעופה"
מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, הסביר כי ההסכם יאפשר להגדיל את מספר החברות שיטוסו לישראל וממנה ואת מספר הטיסות. לדבריו, היישום יהיה הדרגתי במשך 5 שנים ויהיה מנגנון שיבחן לאחר שנתיים את ההשפעות על ענף התעופה ויאפשר להקפיא את ההסכם", אמר רום. לדבריו, כי חברות התעופה הישראליות צריכות להתאים את עצמן למצב החדש, ולהסתכל עליו כהזדמנות ולא כאיום.
מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, אמר כי הוא מוטרד לא רק כמנכ"ל אל על אלא גם מההיבט הלאומי. "מה שקורה פה הוא לא אחראי", טען. הוא הזכיר דברים שאמר בשבוע שעבר סמנכ"ל יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי) לפיהם "עבור חברות התעופה הישראליות, פתיחת השמיים לתחרות בזמן שבו דירוג הבטיחות מצוי בקטגוריה 2 זה כמו לשלוח מתאגרף לזירה עם יד אחת קשורה מאחורי הגב".
לטענת שקדי, חברות התעופה שנמצאות בבריתות יכולות לנקוט מהלכים שאסורים על החברות הישראליות, כמו תיאום זמנים ומחירים. הוא ביקש שרת"א תציג לוועדה ניתוח כלכלי שיבחן גם את ההתמודדות של הרשות עם מקרה של קריסת אחת מחברות התעופה.
מנכ"ל ישראייר: כספים יפסיקו לזרום אם ההסכם ייחתם
הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, אמרה כי "בהסכם השמים הפתוחים כמו שהוא היום יש פגיעה בצרכן". לדבריה, ההסכם יגרום לכך שחלק גדול מהצרכנים שיבטלו טיסות לא יוכלו לקבל את כספם בחזרה, לפי חוק הגנת הצרכן, שכן הוא לא יחול על חברות זרות רבות. היא אף הוסיפה כי ההסכם לא יוזיל את מחירי הנופש.
מנכ"ל ישראייר, דוד קמיניץ, התייחס לדברי רום שאמר כי חברות התעופה צריכות להתאים עצמן למצב החדש. לא כל המנכ"לים של חברות התעופה כושלים, ישראייר קיימת 15 שנה ומעולם לא הרוויחה, המלצתי לבעלי המניות להפסיק להזרים כסף לחברה אם ייחתם הסכם שמים פתוחים".
היו"ר שאמה-הכהן העיר ואמר כי הוא מניח שאם אל על לא הייתה חברה בורסאית המנכ"ל שלה היה אומר דברים דומים.
יו"ר איגוד הטייסים, רוני זהר, קרא למדינה שלא לתת לחברות התעופה האירופיות לדרוס את החברות הישראליות. "איפה שלא תהייה חברה ישראלית לא תהייה הוזלה", אמר. הוא אף טען כי במשא-ומתן לא שותפו משרדי התיירות והתמ"ת. עו"ד פינקוס אישרה כי לא שותפה במו"מ ואמרה: "ידענו על זה לראשונה לפני שבוע".
עם זאת, סגן ראש מנהל השיווק במשרד התיירות, פיני שני, אמר כי "המשרד והשר בעד ההסכם וסבורים שהוא יביא לגידול תנועת התיירים ולהעסקת עוד עשרות אלפי עובדים בענף התיירות. כל 100 אלף תיירים נוספים שווים 4,000 מקומות עבודה". עו"ד אשר גורן מרשות ההגבלים העסקים הוסיף: "הרשות סבורה שההסכם יוביל להורדת תעריפי הטיסות. המדיניות של מניעת תחרות כדי להגן על עסק מקומי פשטה את הרגל. מניעת תחרות פוגעת בצרכנים".
היו"ר סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה קוראת לממשלה ולמשרד התחבורה לעצור את התקדמות הסכם השמיים הפתוחים, עד להצגת מחקר כלכלי מפורט שיוכיח את היתרונות והתועלות של ההסכם לצד הסיכונים והמחירים שישלמו חברות התעופה והכלכלה הישראלית", סיכם היו"ר. הסיכום התקבל פה אחד בוועדה, ובעדו הצביעו היו"ר וחברי הכנסת וקנין, עמאר, אילטוב, יואל חסון וישראל חסון.

תאריך:  02/05/2012   |   עודכן:  02/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכלכלה: לעצור את הסכם "שמיים פתוחים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
''שמיים פתוחים''
גוני  |  2/05/12 15:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים ביאור
הפיטורים נעשים כחלק מתוכנית התייעלות בחברה. זו הפעם השלישית בשנה וחצי האחרונות ש-ECI מפטרת עובדים
עופר וולפסון
בינואר-מרס חלה עלייה של 0.7% במחירים קבועים בפדיון הספציפי של רשתות המזון, לאחר עלייה של 3.5% בחודשים אוקטובר-דצמבר    פדיון רשתות השיווק הכלליות דווקא האיץ בחישוב שנתי
עופר וולפסון
כ-170 עובדי ועורכי הדין המועסקים בלשכה טוענים כי שינויים חד-צדדיים מצד ההנהלה פגעו בתנאי עבודתם ובביטחונם התעסוקתי    דורשים מו"מ קיבוצי בחסות ההסתדרות להסדרת תנאיהם    הוועד: "דווקא הלשכה שאמונה על שלטון החוק פוגעת בעובדים"
מירב ארד
במהלך העשור האחרון, מספר המורשים לנהוג גדל פי 1.3    מספרן של הנשים המורשות לנהוג גדל באותה תקופה פי 1.4, וחלקן מכלל המורשים לנהוג עלה מ-39% ל-42%
מערכת אתר ערוץ הספורט
מי שדורג 8 שנים בפסגה, והוכתר 7פעמים כאלוף עולם, מניח את המקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il