X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קליפורניה: חוקר שעסק בפיתוח חיסון לחיידק הגורם לדלקת קרום המוח פיתח כאב ראש, חום וצמרמורות לאחר שעזב את המעבדה בוקר למחרת התעורר עם פריחה וביקש מחברים להסיע אותו לבית החולים מת עוד באותו אחר-הצהריים
▪  ▪  ▪
לא מקרה יחיד [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מותו של מדען בן 25 שחקר סוג מסוכן של חיידק העלה שוב לכותרות את הסכנות שיש בחקר מחלות זיהומיות. הגבר, ששמו לא הותר לפרסום, מת בשבת במרכז הרפואי VA שבסן פרנסיסקו, מזיהום במנינגוקוקוס (החיידק הגורם לדלקת קרום המוח), ממנו נדבק כשעבד בבית החולים יום קודם לכן.
כאב ראש, חום וצמרמורות התפתחו כשעתיים לאחר שהחוקר עזב את המעבדה, שם עזר לפתח חיסון למנינגטידיס נייסרה, חיידק הגורם לזיהומים מסכני-חיים בדם ולדלקת קרום המוח.
התסמינים המוקדמים של הזיהום אינם ספציפיים, הסביר ד"ר הארי למפיריס, מי שעומד בראש המרכז למחלות זיהומיות במרכז הרפואי. בשעות הראשונות, אנשים אינם מבינים למעשה עד כמה הם חולים.
בבוקר שלמחרת, החוקר התעורר עם פריחה וביקש מחברים להסיע אותו לבית החולים. אך כבר במכונית הוא איבד את הכרתו והגיע לבית החולים ללא דופק. למרות הניסיונות החוזרים ונשנים להחיות אותו הוא מת עוד באותו אחר-הצהריים.
אין זו הפעם הראשונה שחוקר שעובד עם המנינגוקוקוס נדבק מהחיידק ומת. מחקר שפורסם בשנת 2005 ב-Journal of Clinical Microbiology תיאר 16 מקרים שאירעו בין השנים 1985 ל-2001, שמונה מהם הסתיימו במוות. באותם מקרים החוקרים עבדו ללא הגנה נאותה למערכת הנשימה שלהם.
לדברי ד"ר למפיריס, נראה היה שהחוקר נקט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים וכן כי סביבת העבודה הייתה מאווררת כראוי, אך המקרה נמצא עדיין תחת חקירה של איגוד הבטיחות והבריאות של קליפורניה.
נייסרה מנינגיטידיס מועבר מאדם לאדם דרך מערכת הנשימה. עד כה אותרו עשרה אנשים שבאו במגע עם החוקר, כולל חברתו ושותפו לחדר והם טופלו באנטיביוטיקה מונעת.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  06/05/2012   |   עודכן:  06/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ספיר כיהן עד לאחרונה כמשנה למנכ"ל    המינוי נכנס לתוקף מיידי והעובדים בחברה עודכנו על השינויים הארגוניים
עידן יוסף
הנרצח, אורגיל מואטי בן 17.5    נער בן 17 נעצר בחשד לרציחתו
איציק וולף
אזרחי צרפת ייצאו לבחור בין הנשיא סרקוזי לבין הסוציאליסט פרנסואה הולנד    בימים האחרונים צמצם סרקוזי את הפער שפתח הולנד ל-4 אחוזים בלבד    כעת הוא בונה על השאננות של הסוציאליסטים
הדס מגן
בתחילת 2011 נעצר הזמר בחשד להעלמת הכנסות בהיקף של מיליון שקל    גולן בראיון לאחר המעצר: "בסופו של דבר יהיה בסדר"    מקורבים לזמר: "החוקרים גילו לאייל דברים שלחלוטין הפתיעו אותו"    עורך דינו: גולן מודה למס ההכנסה
אבי שאולי
בעל השליטה בפרטנר מציב נורמות חדשות של התנהגות של אנשי עסקים    למרות עושרו הרב, חברת טאו שבשליטתו לא משלמת לעובדיה את מה שמגיע להם לפי החוק    בן דב הפסיק לממן את טאו    "אני בסך-הכל בעל מניות בחברה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il